Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsiikö kukaan muu sitkeistä syylistä?

Vierailija
22.02.2012 |

Ei parane, ei millään. Jäädytetty kotona 3 kertaa, ja on edelleen samanlainen ja pirun kipeä. Mitä seuraavaksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hio ne pois!

Tee näin:

1. Liota käsiä kuumassa vedessä (esim. TV:tä katsoessa).

2. Hio pehmennyttä syylää. Jos alkaa vuotaa verta, lopeta.

3. Toista päivittäin.

Lääkäriltä voi myös saada jotain lääkettä joka "nopeuttaa" syylien lähtöä, mutta ilmankin pärjää mainiosti.

Vierailija
2/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on myös joskus kaivettu 3-4 mm:n syvyyteen auki, verta ei kuitenkaan tullut. Aina palataan lähtöpisteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyläthän on aina sitkeitä. Jäädyttämisen tehosta ei taida olla mitään takeita.

Mulla on ollu oikeessa etusormessa syylä noin 6 vuotta, siinä ei onneksi ole kuin muutaman kerran ollut se musta piste keskellä. En tiedä olisiko kuitenkin jokin muu, vaikkapa känsä?

Ja nyt vasemmassa on ollut ihan "tavallinen" syylä vajaan vuoden. En ole niitä mitenkään hoitanut, eivät ole onneksi kipeitä. Noin 10-vuotiaaana mulla oli pitkään jalkapohjissa syyliä - ja paljon! Monta kertaa jäädytettiin eikä auttanut, lähtivät vain ajan kanssa. Muistelisin että vuoden tai pari niitä oli.

Vierailija
4/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädessä ollut ehkä 8 vuotta syylä, pari vuotta sitten tuli toinenkin samaan käteen. Olen koekillut kaikkia keinoja ja nyt syksyllä kokeilin ilmastointiteippiä. Vaikutti että se + hiominen pienensivät syyliä mutta eivät poistaneet, hoitoa siis parin kuukauden ajan. Sitten päätin vielä kerran kokeilla apteekin verruxinia ja yllättäen se vanhempi syylä lähti parin viikon kuluttua. Toinenkin on enää hyvin pieni ja elättelen toiveita josko sekin lähtisi. Kipeitä syylät eivät ole koskaan olleet.

Vierailija
5/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lähti lopulta, kun joutui muun sairauden yhteydessä puolen vuoden interferoni-hoitoon...

Vierailija
6/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapohjissa on sitkeitä syyliä. Saisihan ne varmaan ehkä helpostikin pois verruxinilla, mutta olen tosi laiska laittamaan sitä säännöllisesti.

Vierailija
7/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olkaa etelässä suolavedessä kauan :)

itselläni oli myös vuosia, mutta sitten olin muutaman viikon reissulla ja pidin vielä merivetisiä sukkia retkillä koko päivän jalassa, koska kengät olisivat muuten hanganneet.

yhtäkkiä huomasin loman lopussa, että jalkapohja oli ihan sileä!

Vierailija
8/8 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syylä on sopivassa kohdassa, se voi olla todella kipeä ihan pienenäkin. Minulla on lääkärin tekemä jäädyttäminen tehonnut yleensä tosi hyvin, muutama hoitokerta on riittänyt. Lähes aina käy niin, että vaikka hoidetaan lähes pelkästään kipeää syylää niin muut syylät katoavat myös.

Nyt minulla on ollut todellinen ongelmatapaus, jota on jäädytetty jo kolme eri jaksoa, aina välillä on luultu että se katosi, mutta reilun puolen vuoden päästä on hoito ollut pakko aloittaa uudelleen.

Lääkärin mukaan seuraavat vaihe olisi laserointi. Siinä tulisi kuitenkin aika pitkä toipumisvaihe: viikkoon ei pystyisi kävelemään luultavasti juuri ollenkaan ja korkokenkien käyttö onnistuisi vasta parin kuukauden päästä.

Kävi kuitenkin niin, että tuon syylän sijasta minulta laseroitiin useita ihomuutoksia kasvoista (epäiltiin ihosyöpää). Jostakin syystä tämä vaikutti niin, että samaan aikaan lähtivät syylät sekä sormesta että jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi