Hakisitko töitä kolmannella kuulla..?
Löysin unelmatyöpaikan, mutta olen tosiaan kolmannella ja odotan kolmattani. Ehtisin siinä puolisen vuotta pyöriä ja sitten vuoden äippäloma. Kehtaisiko sitä hakea, olisi mukava, kun olisi hyvä työpaikka odottamassa äitiysloman jälkeen?
Nehän eivät saa kysyä, että olenko raskaana. Yritykselle tietysti ikävä, mutta uskon, että olisin tehtävään niin sopiva, että kestäisivät odottaa sitten vuoden...
Kommentit (11)
Tiedäthän sitten että jos et kerro raskaudestasi ennen työsopimuksen kirjoittamista, niin raskaus on peruste irtisanomiselle. Minulle näin kertoi myymäläpäällikköni.
ihan puppua...
Tiedäthän sitten että jos et kerro raskaudestasi ennen työsopimuksen kirjoittamista, niin raskaus on peruste irtisanomiselle. Minulle näin kertoi myymäläpäällikköni.
Raskaudesta ei tarvitse kertoa ja vaikka kertoisikin, se ei lain mukaan saa vaikuttaa työsopimuksen tekemiseen.
Tiedän muutaman tapauksen, jossa äiti on saanut tietää raskaudesta vasta 4-5kk.
Raskaus ei ole mielestäni milloinkaan peruste irtisanomiselle.
ennen kuin kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua. Jos työnantaja irtisanoo työntekijän raskauden perusteella, hän rikkoo tasa-arvolakia.
toki ei ensimmäisenä kannata, mutta siinä vaiheessa ko olette sopimassa viimeisistä asioista niin silloin viimeistään sanoisin.
Jos saat sen työpaikan, kerrot aikaisintaan sitten kun nimi on työsopimuksessa. On taatusti kivempi jäädä äitiyslomalle, kun on työpaikka odottamassa.
ettei ole peruste irtisanomiselle.. ;)
Ja voithan olla vaikka 4kk ä-lomalla (vai mikä se pakollinen) ja sitten mies jäädä vanhempainvapaalle. Näin me ainakin tehtiin ja toimi enempi ku hyvin.
Kehoitan kyllä puhumaan raskaudesta, muuten saat varmasti paskan ämmän leiman otsaasi ja ei varmasti kiva palata töihin...
Itse hain nykyiseen työpaikkaani, kun olin toisella kuulla. Haastattelussa en vielä kertonut raskaudestani, vaan vasta siinä vaiheessa, kun minulle ilmoitettiin työpaikan saamisesta.
etenkin jos nyt työtön. Saat ainakin paremmat äitiyspäivärahat :)