jalps, olen raskaana ja juuri aloittanut työt!
Menin helmikuun alusta töihin uuteen työpaikkaan oltuani 1,5v kotona lapsen kanssa. Nyt mies on kotona heinäkuun loppuun ja sitten elokuusta olisi lapsen tarkoitus mennä hoitoon.. Nyt olenkin yllättäen raskaana. Esikoinen syntyi 2 vuoden turhan "luomukeinoin" yrittämisen jälkeen lopulta hoitojen avulla.
Työpaikka on tosi kiinnostava. Olen projekteissa mukana jotka jatkuvat koko vuoden ja nyt olenkin jäämässä äitiyslomalle syksyn alusta heti?! En tiedä miten kehtaan edes mennä sanomaan että olen raskaana. En tiedä miten pärjäämme taloudellisesti, palkkani on nyt hyvä, mutta aiempina vuosina olen ollut vanhempainrahalla.. ja äitiyspäivärahahan kai lasketaan vahvistetun verotulon perusteella?
En osaa oikein edes iloita raskaudesta, kun tämä on niin suuri järkytys tällä hetkellä..
samojen tulojen perusteella kuin edellinenkin äraha, kun lasten ikäero alle 3v. PAITSI jos tulosi ovat merkittävästi suuremmat nyt, muistaakseni 20% isommat pitää olla, silloin lasketaan 6kk ennen ä-lomaa olevien tulojen perusteella.