Mille ruoalle teette lisukkeeksi couscousia?
Kommentit (8)
Teen ihan pääruuaksi semmoista couscousia, jossa on mukana esim. parsakaalia, porkkanaa, paprikaa ja vihreitä linssejä. Maustan kurkumalla, kanelilla, chilillä ja soijakastikkeella. Pitäis olla oikeasti sahramia, mutta se on liian kallista...
ap*kalaa uuniin vihannesten kera ja couscousia lisukkeeksi*..
sellaisessa, jossa on paljon sipulia ja porkkanaa. Sopii mun mielestä couscousille parhaiten. Tarvittaessa lisään suolaa ja oliiviöljyä. Ja sit riippuen ruuasta lisään muitakin mausteita, currya, sitruunaa, yrttejä, hunajaa...
Meillä tehdään siitä joko salaatti tai tarjotaan lampaan tai falafelien kanssa. Erilaiset pavut ja couscous sopii mun mielestä tosi hyvin yhteen. 
Eli kiehuvaa vettä kulhoon ja vouscousit sekaan, sekoitus ja kansi päälle ja a´vot 3-4min ja valmista on?
Eli kiehuvaa vettä kulhoon ja couscousit sekaan, sekoitus ja kansi päälle ja a´vot 3-4min ja valmista on?
on se, mutta pitää tehdä juuri ohjeen mukaan niin tulee oikeanlaista.
Itse syön kanan kanssa. Yleensä kanasta tulee marinointilientä, joka sitten sopii hyvin, kun puristaa vielä vähän sitruunaa.
Valmistan couscousin samoin kuin bulgurin. Karamellisoin punsipulilohkoja hitaasti oliiviöljyssä ja laitan lopussa niihin ripauksen intiaanisokeria ja vähän balsamicoetikkaa. Keitän ryynit ohjeen mukaan ja lisään sitruunan tai limetin mehua ja jotain yrttiä, esim. minttua. Lopuksi lisään sipulit seokseen.
siis kasvikset cousvousin joukkoon, ja usein lihakin. Välillä sitten on liha erikseen. Mausteet vaihtelevat, mutta pyösivät Välimeren tienoilla.
usein laitan sen couscousin sekaan muut aineet kuten broilerin ja kasvikset niin että siitä tulee itsessään ateria. Tai teen salaattia siitä.
Mutta toki se lisukkeeksikin käy erilaisille padoille ja kastikkeille, silloin en mausta muulla kuin suolalla ja oliiviöljyllä.