Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnallinen rintojen pienennys- kriteerit?

Vierailija
21.02.2012 |

Kellään tietoa tai omaa kokemusta? Mulla suuret riippuvat rinnat, joiden takia en löydä öisin hyvää nukkuma-asentoa, koska rinnat jäävät aina puristuksiin ja sattuvat tms.

Rintani ovat kokooni nähden erityisen suuret, samoin myöskin äidilläni, mutta minä kärsin tästä todella. Todellista kuppikokoani en tiedä, mutta ainakin 85E/F. Olen normaalipainoinen, painoindeksi 23.

Rintani taitavat olla mastopaattiset eli kipeitä pahkuroita tulee ennen menkkoja ja oviksen aikaan. Onko se este?

Neuvoja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli solisluiden välisestä kuopasta nännin päähän.. Itselläni oli 30cm ja olin rajalla että pääsin leikkaukseen. Lisäksi toki muut vaivat.. Itselläni oli hartia- ja niskasärkyjä. Ryhti huonontunut rintojen vuoksi.. Lisäksi rintaliivit painaneet ns kuopat olkapäille...

Pääsin leikkaukseen ja leikkauksesta nyt reilu vuosi.. b-c kuppi tuli.. toki eivät ole enään pitkään pysty tykit :D vaan kyllä painovoima tehnyt tehtävänsä..

Arvet ovat ja varmaan pysyvät. Nännien ympärillä isoimmat arvet ja rintojen alla /pysty suoraan arpia myös. Ne vaalentuneet todella paljon.

On helpompi löytää liivejä kun ei tarvitse enään ostaa f-kupin liivejä..

Onko sinulla lapsia? Jos ei niin imetys ei tule onnistumaan lainkaan leikkauksen jälkeen! Maitotiehyet joudutaan katkaisemaan kun nänni irroitetaan ja sijoitetaan uuteen paikkaan.

Kipuja leikkauksen jälkeen toki on mutta itse selvisin niistä kyllä hyvin särkylääkkeiden avulla. Pari reikää ei meinannut umpeutua ja jouduin haavahoitajalla pari viikkoa juosta mutta onneksi menivät kiinni hyvin.

Sairauslomalla itse olin 5 viikkoa...

Ja ainakaan 2 viikkoon ei saanut nostaa mitään yli 3 kg painoista. Kaarituellisista liiveistä ei leikkauksen jälkeen kannata haaveilla :D Ekat ostin itse 3 kk leikkauksesta mutta en pystynyt pitämään kunnolla vasta kuin 6 kk leikkauksesta.

Rinnat muotoutuivat paljon vuoden aikana jolloin vasta ovat ns parantuneet kokonaan.

Leikkaus on iso ja toipumisessa kannattaa todella ottaa rauhallisesti!

Hyvät liivit saa sairaalasta yhdet ja itse ostin paremmat urheiluliivit lisäksi ja niillä menin ekat pari kk. Eka kuukausi piti pitää yötä päivää tukevia! urheiluliivejä tai sairaalasta saatuja liivejä.

Vierailija
2/7 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset tehty jo. Olen 40+. Itse en arvista välitä yhtään verrattuna tähän haittaan, joka rinnoista tulee. Minulla ei ole kuoppia olkapäillä, koska ei ylipainoa(?), painoindeksini siis 23, mutta ryhti on huono, yöunet menevät joka yö oikeastaan.

Luulen, että tuo mitta on itselläni vielä enemmän kuin 30 cm.

Nolottaa vaan kauheasti mennä rintojaan mihinkään esittelemään, kun olen arka, mutta kärsin tästä todella varsinkin unien vuoksi, mutta hartiat, niskat kaikki kipeänä koko ajan lisäksi.

Kiitos sinulle, perehdyn asiaan ja koitan kerätä rohkeutta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei nuo kuopat olkapäissä siitä johtuneet vaan raskaista rinnoista ja kun niitä liiveissä kantanut niin liivit painaneet kuopat...

Tsemppiä! Rohkeasti vain terveyskeskuslääkärille lähetettä kysymään:)

Vierailija
4/7 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei nuo kuopat olkapäissä siitä johtuneet vaan raskaista rinnoista ja kun niitä liiveissä kantanut niin liivit painaneet kuopat...

Tsemppiä! Rohkeasti vain terveyskeskuslääkärille lähetettä kysymään:)

Vierailija
5/7 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS

Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa (pisteytys 0-100)

Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät huomioiden.

Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta

40 pistettä Alle 27 cm

50 pistettä 27-31 cm

60 pistettä Yli 31 cm

Niska- ja hartiaoireet

0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30

0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35

0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

Toimintakyvyn rajoittuminen

0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30

0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35

0 pistettä Kun painoindeksi yli 35

Lähde: Sosiaali- ja terveysministeriön oppaita 2005:5/Yhtenäiset kiireettömän hoidon perusteet

FACEBOOKISSA ON MYÖSKIN SULJETTU VERTAISTUKIRYHMÄ RINTOJENPIENENNYSLEIKKAUKSEEN AIKOVILLE TAI SEN JO LÄPIKÄYNEILLE, TERVETULOA MUKAAN RYHMÄÄN!

https://www.facebook.com/groups/223424691070447/

Ai niin ja itse tosiaan olen kahden lapsen äiti, pituutta 158cm ja kuppikoko G80, leikkaukseen ole menossa nyt 13 päivän päästä tavoitteena D kupin tissit.

Vierailija
6/7 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan reippaasti omalle lääkärillesi. Minä menin ja nyt olen käynyt kirurgin juttusilla ja leikkaus on joskus helmikuussa. Odotan tosiaan pienempiä rintoja innolla. 

Vierailija
7/7 |
05.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

G-kuppi kirjoitti:

Mene vaan reippaasti omalle lääkärillesi. Minä menin ja nyt olen käynyt kirurgin juttusilla ja leikkaus on joskus helmikuussa. Odotan tosiaan pienempiä rintoja innolla. 

Ajattelit että ap edelleen miettii asiaa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi