Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmetyttää vanhempainpäivärahat

Vierailija
21.02.2012 |

Tänään tuli maksuilmoitus KELA:lta, että saan 1700 euroa vanhempainpäivärahoja.. Siis siitä, että hoidan omaa lastani kotona, käsittämätöntä!! Tähän asti sain vielä täyttä palkkaa (myös siis kotona olemisesta) työnantajaltani. Onhan sitä tullut veroja maksettua ja näyttää verottaja vievän lähes tonnin tässäkin maksatuksessa, mutta en ole ajatellutkaan yhteiskunnan tukevan näin paljon kotona olemista!

Ihmetyksen tulin vaan jakamaan kanssanne.. Toki ymmärrän subjektiivisen päivähoito-oikeuden ja päivähoidon todelliset kustannukset ja myös sen, että hoitovapaalla "tulot" pienenevät huomattavasti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne rahat eli äitiys- ja vanhempainraha on oikeasti sinun tienaamia rahoja.Summahan lasketaan sun verotulojen mukaan.Mä sain viimeksi 2400€ verojen jälkeen.

Ei tälläsiä aloituksia kannata tänne tehdä=)

Vierailija
2/3 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin jää verojen jälkeen nyt vanhempainrahakaudella 1700e + risat. Mulle kävi niin "hassusti", että siltä ajalta kun yönantaja maksoi täyden palkan (3kk), Kela maksoi vielä muutaman kympi mulle päälle, koska se äitiyspäiväraha oli isompi kuin kuukausipalkkani (3800e/kk brutto) 8-D

Karvas on kalkki muutaman kk päästä, kun tipun kotihoidontuelle 327e/kk - verot... :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... yhteiskunta maksaisi luultavasti vielä enemmän.

Luuletko sen johtuvan siitä, että yhteiskunta arvostaa enemmän miehen tekemää kotityötä kuin naisen?