Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko millään estää ihmistä hankkimasta lemmikkieläintä?

Vierailija
21.02.2012 |

Tuttavani on tosi huonossa kunnossa henkisesti, käynnissä on vaikea avioero ja taustalla eriasteisia masennusjaksoja. Lääkityksen voimin hän pyörittää arkeaan ja kasvattaa neljää lastaan. Nyt hän on saanut pakkomielteen lemmikkieläimen hankkimisestä. Kuulemma koira pitää saada, erosta selviytymiseen.

No, varmaan aika monikin tekee näin, mutta juuri tämän ihmisen jaksamista epäilen toden teolla. Hän ei aina saa itseään hereille, vaikka olisi sovittu tapaaminen (syyttää itse niitä lääkkeitä siitä), ei siis saa lapsia ajoissa kouluun eikä kykene nyt huolehtimaan kaikista arkipäivän asioista. Lapsista en nyt erityisesti ole huolissani kuitenkaan, he eivät ole missään vaarassa, ja koulussa näihin poissaoloihin onkin jo kiinnitetty huomiota. Kun nyt tunnen tyypin, en vaan voi uskoa, että hän jaksaisi muutamaa viikkoa kauempaa hoitaa koiraa. Hän on tässä vaiheessa myös täysin rahaton, eikä siis onnistuisi eläinlääkärikäynnit tms.

Olen keskustellut hänen kanssaan tästä, mutta hän teki selväksi, että koiran hankkii ja sillä selvä. Olenko ihan turhaan huolissani? Vai pitäisikö vielä jotenkin puuttua? Miten edes voi puuttua?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus se tuo niitä rutiineja kun on PAKKO lähteä lenkille, viedä koira ulos jne..

Mutta siinä on tosiaan kaksi puolta. Joko piristyy tai sitten ei jaksa hoitaa koiraa.

Yrittäisin itse ehdottaa pienempihoitoista eläintä, kuten kissaa, kania, marsua, hamsteria, rottia jne..

Vierailija
2/2 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos ensin kuvittelet montako SATAA MILJOONAA erilaista koiraa tai koiran sukuista eläintä maailmassa elää. ja sitten ajattelet onko kaikilla eläinlääkäri odottamassa. ja sitten otat lasin punaviiniä. ja jos vielä ahdistaa ihan kauheasti, niin kunnon kettutyttö tekee iskun tuttavan asunnolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän