Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4,5v ei uskalla sanoa vieraille esim. omaa nimeään.

Vierailija
20.02.2012 |

Ujostelee täysin tuntemattomia ihmisiä tosi paljon, ei saa sanaa suustaan. Puolituttujakin ujostelee vähän, mutta saa sentään jossain vaiheessa sanottuakin jotain.

Kotona, päiväkodissa, ystävien ja sukulaisten kesken on oikein reipas ja kälättää ja nauraa yms jatkuvasti.

Onko tämä yleistäkin ja miten osaisin rohkaista lasta reippaammaksi?

En ole tehnyt asiasta suurta numeroa, mutta olen kyllä aina sanonut että on kohteliasta vastata kun joku kysyy jotain, ja kehottanut vastaamaan. Jos ei ole suostunut, niin olen vastannut lapsen puolesta (esim kertonut tämän nimen) ja jättänyt asian sikseen.

Miten muut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutussa seurassa on vielä reipaskin, niin en näkisi syytä mihinkään huoleen. Koeta itse käyttäytyä reippaasti ja kohteliaasti, niin lapsi oppii paljon siitäkin. Kun joskus sanoo jotakin, kehu vuolaasti, vaikkei niin nappiin menisikään. Anna kuitenkin ymmärtää, että ei ole pakko olla mikään itse rohkeus, vaan ujompiakin ihmisiä on.

Vierailija
2/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottamalla asia ei parane yhtään ja jos asiasta tekee ison numeron, niin sitten lapsen vasta onkin vaikea lopettaa ujostelu. Kyllä se aika tekee tehtävänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen luonnostaan ventovieraisiin luota, eiköhän se ole evoluution tulosta. Minusta on ihan hyväkin, ettei pieni lapseni vastaile kenen tahansa esittämiin kysymyksiin. Miksi ihmeessä nimi pitäisi kertoa jollekin tuntemattomalle?

Luottamus ansaitaan ja ihminen luottaa sen mukaan mitä olonsa turvalliseksi tuntee. On täysin ymmärrettävää ja hyväkin, että metrin mittainen 4-vuotias ei luota ihan keheen tahansa.

Kyllä se siitä ajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan