Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko koulukiusaajasta tehdä lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija
20.02.2012 |

Meidän lapsen luokalla/koulussa on alkanut esiintyä kiusaamista josta on saanut osansa lähes jokainen vuorollaan. Kun sitten lapsi kertoo tästä kotona, tulee pari nimeä aina esille kiusaamisen aloittajana, koulukin on tähän jo puuttunut jälkkäreillä jne joten syylliset on kaivettu esiin.

Kuitenkin, mietin tässä että ei kai kukaan huvikseen kiusaa, tuolla lapsella / niillä lapsilla on varmastikin hirmu paha olla, ehkä kotona?

Olen tällä siis yrittänyt edes jollain tapaa puolustella lapselleni muiden käyttäytymistä, koska ei se kiusaajan haukkuminen/provosoiminen ainakaan auta ketään.

Ihan tosissani ajattelen myös voisiko tuosta kiusaajasta tehdä lastensuojeluilmoitusta - siis ei pelkästään tässä meidän tapauksessa vaan ihan yleensäkin kun koulukiusaaminen on ollut hirveästi tapetilla viime aikoina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin on pielessä ja vanhempien pitää saada apua ja tukea muutokseen.

Vierailija
2/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kiusaajien kotioloissa on pakko olla pielessä jos on jatkuva tarve saada itselleen hyvää mieltä kiusaamalla toisia. Harkitsisin ilmoitusta tapauksessasi jos koulu ei saa kiusaamista kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin keskustelisin asiasta koulussa ja pyrkisin sitä kautta vaikuttamaan asiaan. Jos tämä ei auta, soita kiusaajan vanhemmille. Mieluummin heti kun kiusaaja on tehnyt jotakin ikävää: lyönyt, haukkunut, levittänyt huhuja tms. Kysy ovatko he huomanneet, että kiusaamista esiintyy. Ja kysy mikä käsitys heillä on oman lapsensa osuudesta asiaan. Sitten kertoisin mitä itse asiasta tiedän ja sanoisin, että olen huolestunut heidän lapsensa käytöksestä. Jos vanhemmat ovat yhteistyöhaluisia ja vakuuttavat ottavansa asian vakavasti, uskoisin heitä. Jos kiusaaminen loppuu tähän ok. Jos ei, sitten ls-ilmoitus, Sen voi tehdä myös nimettömänä, jos pelkäätte riitatilannetta.

Vierailija
4/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kotona on kaikki kunnossa, jos lapsella on tarve kiusata muita. Kannattaa puhua asiasta myös opettajan kanssa, ehkä ilmoitus on jo tehtykin.

Vierailija
5/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin keskustelisin asiasta koulussa ja pyrkisin sitä kautta vaikuttamaan asiaan. Jos tämä ei auta, soita kiusaajan vanhemmille. Mieluummin heti kun kiusaaja on tehnyt jotakin ikävää: lyönyt, haukkunut, levittänyt huhuja tms. Kysy ovatko he huomanneet, että kiusaamista esiintyy. Ja kysy mikä käsitys heillä on oman lapsensa osuudesta asiaan. Sitten kertoisin mitä itse asiasta tiedän ja sanoisin, että olen huolestunut heidän lapsensa käytöksestä. Jos vanhemmat ovat yhteistyöhaluisia ja vakuuttavat ottavansa asian vakavasti, uskoisin heitä. Jos kiusaaminen loppuu tähän ok. Jos ei, sitten ls-ilmoitus, Sen voi tehdä myös nimettömänä, jos pelkäätte riitatilannetta.

kun oma lapsi on ollut kiusaajan kohde yhdessä-kahdessa tapauksessa, sitten taas joku toinen, kolmas, neljäs jne. Kai vanhemmillekin menee viestiä 2 tunnin jälki-istunnoista ja jopa välituntikiellosta? Jos alkaisin sekaantua asiaan enempää kuin se roolissani oman lapseni vanhempana on oletettavaa, olisihan siinä jo koulu ihmeissään kun alan heitä opastamaan. Vanhempia en tunne, kiusaajasta en tiedä kuin nimen + oman lapsen kertomaa jälki-istunnoista ja muista rangaistuksista.

En millään viitsisi henkilökohtaisesti puuttua tähän asiaan, kun se ei varsinaisesti minulle kuulu.

ap

Vierailija
6/6 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kotona on kaikki kunnossa, jos lapsella on tarve kiusata muita. Kannattaa puhua asiasta myös opettajan kanssa, ehkä ilmoitus on jo tehtykin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi