Ollaan muuttamassa miesystävän kanssa yhteen.
Ongelmaksi on muodostumassa, uskomatonta kyllä, parisänky. Mies ei suostu ostamaan uutta sänkyä meille, ilmoittaa vaan että vanha sänky on vasta 3v vanha ja hyväkuntoinen joten sitä ei kannata ruveta vaihtamaan. Minä haluan uuden sängyn, en halua nukkua samassa sängyssä kuin miehen entinen avokki. Haluan meille yhdessä valitun uuden sängyn. Onko se muka liikaa vaadittu?
Kommentit (37)
Mutta voisitko kompromissina hankkia uudet petarit, täkit, tyynyt ja lakanat? Ja pyöräyttää huonekalut uuteen järjestykseen, uusia verhoja, pyyhkeitä ja muita sisustustekstiilejä koko asunnosta?
Ja tähän operaatioon ei mielestäni tarvitse kysyä lupaa mieheltä, sen kun hankit ja teet. (No, ainoastaan hänen oma tyynynsä kannattaa ehkä jättää rauhaan, siitä ihmiset ovat yleensä tarkkoja ja niskat kipeytyvät helposti huonolla tyynyllä nukkuessa.) Jos protestoi niin kuittaa sillä että naisten kuuluu huusholleerata ja rakentaa pesää.
Itsekin kyllä mieluiten vaihtaisin jotain näkyvämpää, jos asuntoonne on jäämässä vaikkapa exän valitsema sohva, verhot, astiasto tms.
Ja ainahan voitte vihkiä sen exän valitseman sängyn käyttöön ensimmäisenä yhteisasumisen yönä sellaisella ilotulituspanolla, että sängystä tulee kerralla teidän sänkynne.
mutta vähän saan kiinni kyllä ap:n ajatuksesta. Kyllä muakin suhteen edetessä vähän kirpaisi nukkua sängyssä, jossa mies oli hoidellut eksiään... Painoin kuitenkin taka-alalle kaikki hömpötykset ja muistutin itselleni, että se on VAIN sänky. Huonekalu, that's it. =)
Ja itse asiassa, kun yhteen muutettiin, meille jäi mun sänkyni, jossa myös itse olen hempeillyt eri miesten kanssa... Miestä se ei kuitenkaan haittaa, mutta mä haluaisin silti meille uuden sängyn. =D
Mies kiikutti yhteiseen kotiimme muuten oman mukavuustyynynsä, tietysti. Kysyin ohimennen kuinka vanha se on, ja kun hän kertoi, niin bitch minussa laski tietysti heti, että JAAAHA, on siis ollut edellisen suhteenkin aikana, voi hitto... KUNNES taas tulin järkiini ja hykertelin itsekseni, että noni, tässä ollaan mustasukkaisia tyynylle... =D
Vähän suhteellisuudentajua, kyllä se siitä. =)
tyhmää on hyvää sänkyä vaihtaa, ja kuten joku jo kirjoittikin; käythän sinä hotelleissakin etkä yhtään tiiä kuka siellä on maannut.
sinulla on joku ongelma jos tuommoiseen takerrut. Oletkoihan teini vielä? Tai muuten kamalan epävarma itsestäsi/suhteestanne?
Teet siitä sängystä itsellesi oman oloisen uusilla lakanoilla jne. etkä takerru kuka siinä on aiemmin nukkunut, nyt siinä nukutte te.
Voihan olla, että sielläkin on exän kanssa suhdetta hoideltu. Puhumattakaan kylppäristä...
Jos tuolle linjalle mennään, niin sitten saa heivata kaikki huonekalut. Kai ne on rakastelleet keittiön pöydällä, sohvalla jne.
Älä viitsi ihan oikeasti nipottaa tuollaisesta.
Kiertoon se laitettaisiin, myytäisiin siis tms. Mutta sen uuden sängyn haluan, tää on vähän kuin periaate. Kaiken muun exästä muistuttavan voin hyväksyä, mutta sänky menee vaihtoon tai en miehen asuntoon muuta. AP
Sulla on selkeästi joku ongelma nyt itsetunnon kanssa, etkä ole valmis muuttamaan miehen kanssa yhteen ollenkaan, jos vanha sänky käy ylivoimaiseksi esteeksi.
Saathan sä todellakin tällaisella kiukuttelulla noinkin turhanpäiväisestä, riidan aikaiseksi.
Parhaassa tapauksessa eron.
mutta ehkä tosiaan kävisin ostamassa uudet ihanat lakanat (vai voiko pelkän petarin vaihtaa?)
Toisaalta, vaikka tietäisin olevani omituinen ja pikkumainen tossa yhdessä asiassa, niin ehkä rakastava mies sen ymmärtäisi.
Voisitko sinä tarjoutua ostamaan sen uuden sängyn?
Mielestäni myös minulla on oikeus valita yhteiseen asuntoomme huonekaluja. Aika paljon sinne tulee jäämään miehen huonekaluja ja olen sitä mieltä että minulla on oikeus vaihtaa edes se sänky. Olen monessa asiassa antanut periksi, mies ei oikein missään. No, ei mulla ole mitään ongelmaa olla muuttamatta miehen luo. On oma asunto ja omat huonekalut, mies pitäkööt kaiken ennallaan ja asukoot yksin, jos kompromissihalukkuutta ei löydy. AP
Onko oikeesti noin huono itsetunto? :DD Voi ukkoparkaa.. Ukot ei mieti moisia, se on vaan SÄNKY!! HUONEKALU! Vitun urpot. Kai vaaditte muuttamaan pois kaupungistakin, exäähän aattaa näkyä siellä tai saatatte käydä samassa kaupassa jossa HE kävivät yhdessä! Miettiiköhän mies maitohyllyllä "oih, tästä me exän kanssa aina maitopurkki poimittiin meidän yhteiseen ostoskärryyn.." H A L O O !
myös jotain "omaa". Se nyt vaan sattuu olemaan sänky. Siihen auntoon jäis vielä paljon miehen ja exänsä yhdessä hankkimia huonekaluja ym. taloustavaroita. Mielestäni en vaadi liikaa, jos haluan asuntoon sängyn joka on uusi ja nimenomaan meidän yhteinen hankinta. Varsinkin jos olen sen vielä valmis maksamaankin itse. AP
Kyllä sinä varmasti pystyt sisustamaan asunnon verhoilla jne tekstiileillä oman näköiseksisesi. Anna sängyn jäädä.
Jos mies siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen, ottaa asenteen, että nainen muuttaa hänen asuntoonsa, jossa hän on edelleen se, joka määrää, mitä pidetään ja mitä ei, niin suhteelle ei pitkää tulevaisuutta ole tulossa. Kyse ei nyt siis ole pelkästään jostain huonekalusta ja siitä, kuka siinä on köyrinyt ja ketä, vaan miehen asenteesta sinällään. Tai diplomaattisemmin ilmastuna: Kyseisen pariskunnan kyvystä päästä sopimukseen asioista, joista ovat eri mieltä. Jos mies ristiriitatielainteissa ei kykene asettumaan naisen asemaan, nyt, suhteen alussa, ei tilanne taatusti tule menemään parempaan suuntaan sitten kun ensihuuma on ohi.
On nimittäin kokemusta, sekä siitä miehestä, joka ei sänkyä vaihtanut ja siitä, joka vaihtoi. Jäkimmäisen kanssa nyt jo yli 15 vuotta onnellisesti naimississa.
Jos mies siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen, ottaa asenteen, että nainen muuttaa hänen asuntoonsa, jossa hän on edelleen se, joka määrää, mitä pidetään ja mitä ei, niin suhteelle ei pitkää tulevaisuutta ole tulossa. Kyse ei nyt siis ole pelkästään jostain huonekalusta ja siitä, kuka siinä on köyrinyt ja ketä, vaan miehen asenteesta sinällään. Tai diplomaattisemmin ilmastuna: Kyseisen pariskunnan kyvystä päästä sopimukseen asioista, joista ovat eri mieltä. Jos mies ristiriitatielainteissa ei kykene asettumaan naisen asemaan, nyt, suhteen alussa, ei tilanne taatusti tule menemään parempaan suuntaan sitten kun ensihuuma on ohi.
On nimittäin kokemusta, sekä siitä miehestä, joka ei sänkyä vaihtanut ja siitä, joka vaihtoi. Jäkimmäisen kanssa nyt jo yli 15 vuotta onnellisesti naimississa.
jos mies ei tässä vaiheessa kykene asettumaan sinun asemaasi ja joustamaan niin ei hän siihen myöhemminkään pysty.
Kehoittaisin sinua harkitsemaan tarkkaan, haluatko aloittaa yhteiselon miehen vanhan suhteen "raunioilla" - eikö järkevämpi olisi hankkia yhdessä uusi asunto (annas kun arvaan, mies ei halua?) tai sitten kalustaa asunto osittain uudestaan.
Olen ollut tuossa tilanteessa ja voin kertoa, että asia vaikuttaa suhteeseen koko ajan - ja suhde tuskin tulee kestämään.
Pitääkö auto vaihtaa jos siellä on sextaillut/nukkunut exän kanssa? tai sohva? saunan lauteet? jne :)
ps.missäköhän sen sun miehes muna on käynyt? ja sinä otat sen sitten vielä sisääsi! yök :)
jos mies ei tässä vaiheessa kykene asettumaan sinun asemaasi ja joustamaan niin ei hän siihen myöhemminkään pysty.
Kehoittaisin sinua harkitsemaan tarkkaan, haluatko aloittaa yhteiselon miehen vanhan suhteen "raunioilla" - eikö järkevämpi olisi hankkia yhdessä uusi asunto (annas kun arvaan, mies ei halua?) tai sitten kalustaa asunto osittain uudestaan.
Olen ollut tuossa tilanteessa ja voin kertoa, että asia vaikuttaa suhteeseen koko ajan - ja suhde tuskin tulee kestämään.
on aika pitkälti "kaavoihinsa kangistunut". Ei siis halua muutoksia elämäänsä. Uutta asuntoa ei todellakaan suostu edes ajattelemaan. Ja myönnän että ehkä tämä sänkyhomma on jonkinlainen testi ennen yhteenmuuttoa siitä että pystyykö mies oikesti tekemään mitään muutoksia, edes minun mielikseni, vai kuvitteleeko hän että kaikki menee aina ja ikuisesti niin kuin hän haluaa. Olen oikesti alkanut miettiä yhteenmuuttoa uusiksi, en tiedä haluanko muuttaa miehen asuntoon jos mies ei ole valmis minkäänlaiseen kompromissiin. Kuten sanoin niin minä olen jo suostunut yhteen ja toiseen tämän asian tiimoilta, ainoa mitä pyydän on se että käydään ostamassa uusi sänky ja se ei käy miehelle. Se vanha sänky ei ole minulle mikään kauhistus, olen siinä useasti yöpynyt ja seksiäkin harrastanut. En mä vaan oikein ymmärrä miksi minun pitää olla se joka luopuu kaikista toiveistaan yhteenmuutettaessa, myy tai antaa huonekalunsa pois ja muuttaa toisen nurkkiin, toisen asuntoon, vain vaatteet mukanaan. Eikö sen pitäisi olla myös minun kotini ja silloin minullakin olisi oikeus saada sinne jotain mieleistäni, vaikka vain se sänky? Olen alkanut epäillä että tokkopa saan edes niitä verhoja vaihtaa, saati pyyhkeitä ym. AP
myös se sohva ja matot, niilläkin tuli kuksittua. Ja siellä suihkussa myös. Ja ne lakanat on alunperin mun ostamat ja huonekalut mun kokoamat.
ja haarukat on käyny mun suussa, tuoleilla olen istunu perse paljaana. Älä sitä unohda että oon myös koskenu siihe sun mieheen!
Todella tökeröä, epäempaattista ja typerää väkeä.
Jos asia on sinulle tärkeä, se on, ja miehenkin pitäisi yrittää ymmärtää. Kirjoitat asiasta rauhalliseen ja analyyttiseen sävyyn. Minä ainakin olen täysin sinun puolellasi.
sitten kai auta olla kuin muuttamatta, jos kumpikaan ei tuossa asiassa jousta. Kauanko olette olleet yhdessä?