Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tuntee kolmansia serkkujaan?

Vierailija
19.02.2012 |

Mä en ainakaan edes pikkuserkkuja eli toisia serkkuja, no jokusen sentään tiedän mut niitäkään en tunne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistäkään. Ei ole ollut oikeastaan mitään yhteyttä isovanhempien sisaruksiin tai heidän jälkikasvuunsa kuin toiselta puolen sukua. Isovanhempien serkuista ei ole mitään tietoa ja vielä vähemmän heidän jälkipolvistaan. Eli tuskin tietäisin, vaikka naapurissa asuisi.

Vierailija
2/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajua kaikista pikkuserkuistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkkujakin mahdollisesti on enemmän kuin se yksi jonka tiedän.

Vierailija
4/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vanhempieni serkkujen lasten lapsia vai?

Vierailija
5/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitäkin on ihan sikana äidi isällä 8 veljeä ja syntyivät pohjanmaalla kyllä muutamia olen joskus tavannut!

Vierailija
6/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: Jos serkku on äidin siskon lapsi, pikkuserkku on äidin serkun lapsi, niin onko kolmas serkku sit äidin pikkuserkun lapsi?

Eli jos keksi ketkä on vanhempieni pikkuserkkuja ja sit mietin, ketkä on niiden lapsia, niin oon löytänyt kolmansia serkkujani?

Vierailija
7/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujen nimet tiedän, mutta en esim. heidän lapsien.

Yhden isovanhempien sisaruksen tunnen.

Kolmesta sukuhaarasta on kyllä sukututkimus tehty, mutta en ole muita kuin em. tavannut.

Vierailija
8/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei tod. tunne eikä edes tiedä mikä 3. serkku on, mut paheksujia riitti tuolla yhessä ketjussa, jossa kyseltiin onko ällöä muodostaa parisuhde kolmannen serkun kanssa. "Jos ootte lapsena ollu samoissa leikeissä niin on ällöö." Niinpä niin.

Serkukset on 1. serkkuja, näiden lapset keskenään 2. serkkuja, näiden lapset 3. serkkuja. Eli vaikka mummosi serkun lapsenlapsi on sinun 3. serkkusi.

Vierailija
9/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkuista tiedän suuren osan

Vierailija
10/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyssää heti alkuunsa, en tunne isovanhempieni serkkuja.

Vierailija
11/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä vain yksi sisar ja hänen puoleltaan tunnen. Äidilläni 8 sisarusta ja ikäeroa vanhimmalla ja nuorimmalla lähes 20 vuotta. Kaikki eivät asu edes Suomessa. Kaikki serkut tiedän nimeltä mutta muutamaa en ole koskaan tavannut. Pikkuserkkujen kohdalla en tiedä edes kaikkien nimiä.

Vierailija
12/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuserkuista tunsin suurimman osan lapsena mutta nykyään ei olla tekemisissä. en enää edes muista kaikkien nimiä tai tunne ulkonäöltä.

serkkuihinikaan en pidä yhteyttä, nähdään noin kerran viidessä vuodessa jossain sukujuhlissa.

Vierailija
13/13 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummuni hautajaisissa olin tarjoilemassa ja äitini osoitteli pikkuserkkuja, ketään heistä en tuntenut.

Pari pikkuserkkua tiedän, mutta he ovat lähempänä lapseni ikää kuin minun.