Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen osuus perheen yhteisissä töissä kun perheessä 1 pieni vauva alle 6kk?

Vierailija
19.02.2012 |

Mietin mikä on kohtuullista kun meillä ensimmäinen lapsi, jolla ikää pari kuukautta: mies ei hoida lasta lainkaan, paitsi pitää joskus sylissä nukkuvaa lasta 10-20 min jotta voi sanoa olevansa isä ja hoitavansa lasta.

MIes tekee töitä ( tai jotai..?) päivässäpaljon enemmän kuin 8h ja usein myös viikonloppuisin eli olen tosi paljon yksin vauvan kanssa. Hänelle on kavereita kylässä meillä tai saunomassa tms n. 3-4 iltana viikossa. Tällöin minä hoidan tietnkin vauvaa ja lisäksi laitan syötävää heille ja pyykkään lakanat ja pyyhkeet joita nämä äijät käyttävät.

Hän auttelee kotitöissä silloin kun on kotona, mutta vasta kun olen monta kertaa pyytänyt.

TUntuu että olen lähes tulkoon YH-äiti. Vai onko tämä vain normaalia tässä vaiheessa kun vauva on viel näin pieni?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kasvaessa? Ja milloin? Kun vauva on 1v? 2v?

Ja ei, ei ole normaalia tuollainen vapaamatkustajan elämä, jota miehesi viettää. Mutta onko tilanne siis muuttunut? Vai oletko aina aiemmin hoitanut kaiken ja nyt et enää jaksaisi, kun on vauvakin?

PS. TUo on tyypillisin eroon johtava kuvio: Nainen tekee enemmistön kotitöistä kun on vain mies&nainen. Tilanne pahenee kun nainen jää kotiin vauvan kanssa: silloinhan hänellä ei muuta kuin aikaa olekaan, mutta nainen toivoisi jo miehen osallistuvan. Tehdään lisää lapsia, nainen käy entistä väsyneemmäksi ja tyytymättömämmäksi-> mies ei tajua miksi, koska hänen näkökulmastaan mikään muu kuin nainen ei ole muuttunut.

Nainen menee töihin, edelleenkään "äitin pikku apuri" ei saa otetta hommista. Lopulta tarpeeksi taloudellista itsenäisyyttä saavuttaneena nainen ottaa eron.

Vierailija
2/5 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - 4 kertaa viikossa. Miehesi on vielä poju, ei perheenisä, eikä ehkä tuosta ikinä kasvakaan isäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jatkuuko meno samanlaisena?

Vierailija
4/5 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään mies enemmän auttaa kotitöissä silloin kun on kotona .. mutta siis ei edelleenkään tee pyytämättä mitään. Jos ihmettelen miksi ei ole vaikkapa raivannut tiskipöytää, niin vastaus on etten ole pyytänyt?!

Argh. Kiva saada vain vähän vertailukohtia.. tuntuu että arvostelukyky sumenee kun on vain vauvan knassa kahdestaan kotona ja kasvattaa omaa katkeruutta.

NYKYÄÄN kaipaan toki enemään sitä että olis kotona kun ollaan virallisesti perhe. V

Vierailija
5/5 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi kasvaa. Todettu on. Jo aiempi vastaaja tiivisti hyvin kuvion.