Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etelään miehen kanssa kaksin. Pienin lapsi vajaa 2v. Mitä mieltä?

Vierailija
19.02.2012 |

Pääsisimme mieheni kanssa kaksin etelään lomalle viikoksi. Anoppi tulisi hoitamaan lapsia tänne meidän kotiin. Meillä on neljä lasta ja pienin on vasta alta 2v. Olen jo työelämässä itsekin, että pienin on jo ollut jonkin verran hoidossakin. Pääsääntöisesti isän kanssa kotona, kun isä tekee töitä kotoa käsin.

Meillä on ollut nyt rankka jakso takana ja tiedän, että yheinen reissu mieheni kanssa tekisi parisuhteelle hyvää. Meillä on huonosti lastenhoitajia, joten kaksin pääsemme leffaan tai syömään ehkä kaksi kertaa vuodessa. Nyt on kuitenkin anoppi itse ehdottanut, että on lomalla töistä ja voisi hoitaa muksujamme.

Tekisi kauheasti mieli lähteä, kun olen ollut pitkään masentunut ja parisuhteemme on rakoillut sen takia. TIEDÄN, että matka lähtäisi minua ja miestäni. Mutta minua jännittää tuo pienin lapsemme. Hän on kuitenkin vielä aika pieni ja ei ole kauhean läheinen anoppini kanssa. He ovat nähneet vuoden sisään ihan muutamia hassuaj kertoja, eikä anoppi ole hoitanut tätä pienintä koskaan. Isommat eivät niin jännitä, ovat jo omatoimisia ja viiko hujahtaa heillä ihan huomaamatta. Mutta tuo pienin.

Mietin,että jos ottaisin pienimmän mukaan, mutta kylälhän siitä sitten se idea menisi, että saisimme nauttia mieheni kanssa toisistamme naisena ja miehenä, ilman lapsia. Jos pienin lähtisi, niin samako sinne olisi sit kaikki ottaa. Mutta siihen ei taas riitä rahat.

Onko kukaan täällä jättänyt siikoksi noin pientä? Ja miten meni?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheenne tarvitsee lomaa, tietysti lomailette yhdessä.

Noita leffailtoja jne voitte toki vähän lisätä. Kyllä se riittää.

Vierailija
2/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävöimme lasta hirveästi, ja meillä meni hirveästi aikaa siihen, että etsimme nettikuppiloita, päästäksemme skypettämään kotiin.

Seuraavalla kerralla teimme niin, että maksoimme vanhempieni matkan ja he tulivat mukaan jolloin me saimme välillä kahden keskistä aikaa, ja pääsimme irti töistä ollessamme kaukana kotona, mutta ikävä lasta kohtaan ei päässyt pilaamaan matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selittelyn tarvetta, että tekee oikein hyvää lähteä matkalle. Anoppisi onäiti itsekin, eli osaa kyllä hoitaa lapsia. Menoksi vaan!

Vierailija
4/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein kyllä lähtisi... En edelleenkään, vaikka tyttö on jo 4-vuotias. Kouluikäisen voisin jättää mummin luokse.

Hmm. Meillä ei miehen kanssa ole muutenkaan vapaailtoja tai pitkiä viikonloppuja kahdestaan. Silti ollaan miehen kanssa läheiset. Ei ole ollut tarvetta suhteenpaikkaamis-reissuille. Meillä on tosin vain yksi lapsi, eli ei ole isoa katrasta hoidettavana.

Itse odotan eniten, että tytär kasvaisi isommaksi, jotta voisimme koko perheen voimin lähteä kaukomatkoille eksoottisiinkin maihin. Lapsen syntymän jälkeen ollaan toistaiseksi matkailtu vain Euroopassa.

Vierailija
5/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kerran olimme etelässä kahden kun lapsi oli viiden ja silloin ikävöi jo vähän mutta hyvin sekin meni.

Ihanaa kuitenkin että nykyään on skypet ym että voi jutella lasten kanssa vaikka joka päivä reissunpäältä

Eli siis, tottakai menette

Vierailija
6/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin isommat sisarukset siinä turvana.

Minä lähtisin heti jos olisi tilaisuus, ei olla miehen kanssa 3 vuoteen oltu missään kahdestaan, ja minä kaksosten kanssa kotona, kyllä alkaa mökkihöperyys vaivata. Parisuhde kärsii ihan varmasti tästä tilanteesta, ja pelkään että ei saada koskaan takaisin sitä mitä oli ennen nuorimpia lapsia.

Vierailija
7/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on omassa kodissa tututn ja turvallisen hoitajan kanssa ja sisarukset on siinä lähellä. Ei mitään hätää, se on vissi. Mene rauhassa ja pidä hauskaa. Itse lähden syksyllä viikoksi miehen kanssa pois, nuorin tulee olemaan silloin 3v7kk jotakuinkin. Mummot ja papat hoitelee sillä välin ja aion nauttia täysin siemauksin.

Vierailija
8/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tekemään lisää tenavia..ilman teidän geenejänne tämä maailma on tuhoon tuomittu :(

Vierailija
9/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta parisuhdekin kaipaa kohotusta. Jos viikko tuntuu liian pitkältä, niin voittehan vaikka lyhentää sen muutaman päivän kotimaan reissuksi. Kyllä 3-4 yössä ehtii hyvin keskustella, nukkua yms. kivaa tehdä.. :)

Ja niin kuin toiset mainitsivatkin, ihan eri asia kun sisarukset on myös seurana pienellä.

Vierailija
10/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, teillä on 4 lasta joten miehestä on nähtävästi nautittu kerran jos toisenkin!

Kokemus tuttavapiiristä on se, että etelänlomaan ladataan kamalasti odotuksia, mikään ei muutukaan ja ero tulee seuraavan vuoden puolella. Jos nyt yrittäisitte saada ensin arjen toimivaksi ja vasta sitten korjaisitte muut jutut suhteestanne.

Vierailija
11/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan sen tietää, että kun tulee takaisin, niin kotona on kaikki ennallaan, lapset ei montaa päivää muista, että olemme edes olleet poissa. Jännittää vaan niin kovasti toi pienin.

Minä olen sitä porukkaa jonka mielestä noin pientä ei jätetä viikoksi, mutta nyt iha aidosti pelkään parisuhteemme puolesta. Kuten olen kertonut, olen ollut masentunut ja mieheni ei ole nähnyt minua iloisena, nättinä omana itsenäni vuosiin. Haluaisin tarjota meille mahdollisuuden nähdä toisemme niin, että nauramme, halaamme, hypyilemme ja olemme onnellisia. Nyt sellaista näkyä ei ole päässyt tapahtumaan muutamaan vuoteen.

Tiedän, että minä ja mieheni tarvitsemme tätä todella paljon, mutta en tiedä minkä kustannuksella sen uskaltaa tehdä...

ap

Vierailija
12/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, teillä on 4 lasta joten miehestä on nähtävästi nautittu kerran jos toisenkin!

Kokemus tuttavapiiristä on se, että etelänlomaan ladataan kamalasti odotuksia, mikään ei muutukaan ja ero tulee seuraavan vuoden puolella. Jos nyt yrittäisitte saada ensin arjen toimivaksi ja vasta sitten korjaisitte muut jutut suhteestanne.

En ehkä ymmärtänyt mitä ajoit takaa? Meidän arki kyllä rullaa, minulla on vain ollut pitkään masennus ja paha mieli ihan muusta asiasta. Itken paljon sitä asiaa miehelleni ja mies ei ole saanut nähdä minua omana itsenäni pitkään aikaan...

Vierailija
13/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tekemään lisää tenavia..ilman teidän geenejänne tämä maailma on tuhoon tuomittu :(

niin voidaan me vielä muutama lisääkin tehdä :D

ap

Vierailija
14/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väsnyty ja loppu tilanteeseen.

Viikko kaksin miehen kanssa tejee hyvää koko suhteelle ja koko perheelle.

Me olemme vuosien aikana jättäneet lapset usein.

Toki meillä on myös niitä perhelomia.

Teillä on monta lasta. Kyllä ne viikon klaaraabat anopin kanssa. Isommat jeesaa.

Vierailija
15/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran saatte luotettavan hoitajan kotiin ja lapsetkin saavat olla tutussa ympäristössä yhdessä. Ihan hyvin se sujuu. Hauskaa matkaa!

Vierailija
16/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkää 3 yön kaupunkilomalle vaika Roomaan.

Ei lapsi siitä rikki mene jos on omassa kotonaan sisarusten kanssa turvallisen hoitajan kanssa. Tottakai vanhempien kannattaa olla myös hetki vaan itsekseen.

Vierailija
17/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette miehesi kanssa selvästi sen tarpeessa. Ja levänneet, hyvinvoivat vanhemmat ovat lapsenkin etu.Anoppisi varmasti hoitaa lapset hyvin ja vielä omassa kodissanne joka on tuttu ja turvallinen paikka lapsille.

Ihana anoppi sulla,muuten.

Vierailija
18/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menkää 3 yön kaupunkilomalle vaika Roomaan.

Ei lapsi siitä rikki mene jos on omassa kotonaan sisarusten kanssa turvallisen hoitajan kanssa. Tottakai vanhempien kannattaa olla myös hetki vaan itsekseen.

Olisi kiva mennä 3-4 päivän reissulle, se ei niin hirvittäisi, mutta pidämme molemmat lämmöstä. Meillä on myös ilmainen majoitus espanjassa, joten sinne luultavasti menisimme rahankin takia. Voisihan sitä tietty sinneki mennä lyhyemmäksi ajaksi, mutta matkat on yleinsä viikon pituisia. Pitää selvitellä...

ap

Vierailija
19/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että paha mieli pakenee kaukana kotoa? Tuskin! Palaat takaisin entistä epätoivoisempana ja masentuneempana, joten lasten paha olo tulee jatkumaan vielä pitkään. Eikä lasten terapiantarve ainakaan vähene siitä, että äiti päättää hylätä heidät.

Vierailija
20/24 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdottomasti kannatan reissuun lähtöä! lapsi pärjää varsin mainiosti, unohda nämä nettipsykologit yms jotka vaahtoavat kuinka pieni lapsi unohtaa vanhempansa. paskan marjat.

lähdette reissuun ettekä metsästä nettikahviloita joista soittaa kotiin, nautitte siitä viikosta jonka saatte viettää ihan kahdestaan. kotiin soittaminen saa vain mielen haikeaksi niin teiltä kuin lapseltakin.