Kannattaako olla Linkedinissä?
Kommentit (16)
Linkedinhän on ihan puhtaasti ammatillinen sivusto. Ja kyllä siellä verkostoituminen kannattaa. Ainakin minun alallani 'kaikki' ovat siellä. :)
Tunnen suorastaan myötähäpeää, enkä haluaisi itse liittyä mistään hinnasta samaan joukkoon.
Lisäksi on näitä, joilla on tarve vääntää tittelinsä muuksi kuin se todellisuudessa on, esim. sales manager -> sales director, purhcaser -> purchasing manager tms.
Luulisi, että hävettää, kun kuitenkin on omia kolleegoita kontakteina, ja kolleegat kuitenkin tietävät toistensa tehtävänimikkeet.
Olen vastavalmistunut, ja omaa ikäpolvea tuolta ei kauheasti löydy.. Ainakaan naisia.. Onko tuolla olemisesta mielstänne jotain hyötyä?
Itse menin mukaan, kun sain pyyntöjä.
Olen vastavalmistunut, ja omaa ikäpolvea tuolta ei kauheasti löydy.. Ainakaan naisia.. Onko tuolla olemisesta mielstänne jotain hyötyä?
Parempi vain, että tunnet ihmisiä laaja-alaisesti ja verkostoidut.
Hyötyä nyt lähinnä näkyvyyden ja verkostoitumisen kannalta.
Ihan ok, olen siellä yhteydessä moneen sellaiseen kenen kanssa ei voisi kuvitellakaan olevani fb-kaveri.
Mun tapauksessa on varmaan kyse siitä, etten kauheasti vielä tunne minkään ikäisiä ihmisiä työelämästä, pyrkimys siihen suuntaan kyllä olisi :) Ja kun on niin vähän kontakteja, en kehtaa pyytää mitään vähän vieraampia, kun ajattelen, että vaikutan säälittävältä.
T: AP
Se on hyvä kanava esimerkiksi tiedottaa viimeisiä urakuulumisia, osallistua keskusteluihin, listata mahdollisia saavutuksia. Esimerkiksi miehelläni on kaikki patentit ja muut julkaisut listattuna siellä, CV:ssä on sitten linkki LinkedIn-profiiliin.
Pari kertaa on tullut headhunter puheluita ja lähteenä on ollut LinkedIn
Lisäksi kiva nähdä missä vanhoja työtuttuja ja yhteistyökollegoita nykyään on
Suurin osa tutuistani on siellä hyvin passiivisia, aktiivisia itsensä kehujia on ne, jotka ovat sitä myös IRL.
Lisäksi on näitä, joilla on tarve vääntää tittelinsä muuksi kuin se todellisuudessa on, esim. sales manager -> sales director, purhcaser -> purchasing manager tms.
Luulisi, että hävettää, kun kuitenkin on omia kolleegoita kontakteina, ja kolleegat kuitenkin tietävät toistensa tehtävänimikkeet.
tutuillani ei ainakaan mitään kauhean suuria kontaktimääriä tuolla ole. Parhaimmilla yli sadan luokkaa.
Huomaan kyllä, että ne IRL pyrkyrit kyllä tuollakin on ne aktiivisimmat. Siksi varmaan mulla ei siellä niin paljon tuttujakaan ole, kun en jaksa noita verkostoitujaihmisiä. Tiedostan kyllä ett kannattaisi jaksaa mutta kun ei... Toisilla on tuolla tosi tarkat selostukset omista kiinnostuksistaan yms. Itse lähinnä vain listasin työpaikat. Eivätkä tässä vaiheessa työpaikkani olekaan olleet mitään niin huippuja, että niillä mitään erityistä väliä olisi.
... selkeän piikin LInkedIn-kutsujen määrässä, kun ihmiset alkavat verkostoitua aktiivisemmin. Mikä on tietysti ihan ymmärrettävää.
muuta rehellisesti sanottuna ei siitä mitään hyötyy juurikaan ole saati mitenkään kannattavaksi voi kokea. Tulee nyt oltua kun alalla muutkin... vähän sellasta turhuuttahan se kuitenkin on ja paljon tulee sellasta täysin turhia kontakteja. Ei kuitenkaan kehtaa sanoa et en viitti hyväksyä vaan ns. kohteliaisuussyistä hyväksyn pyynnöt. Yhtä huono kuten muutkin tollaset FB, Twitterit, jne, jne.
Olen ollut siellä muutamia vuosia. Ainut hyöty on ollut että jotkut CV:tä kysyttäessä viittaavat Linkediniin ja niitä pääsee sitten lukemaan kun on oma tunnukset olemassa.
Ja kai oma ala huomioonottaen somessa pitää olla jotenkin mukana oman ammatillisen uskottavuuden vuoksi. Lähtökohtaisesti vierastan kaikki sosiaalisia medioita, joihin mennään omalla nimellä ja henkkoht tiedoilla. Väärinkäyttö on liian helppoa.
Olen mukana FB:ssa, mutta kaverit siellä eivät ole oikeasti kavereita ja asiat joista tykkään, liittyvät ainoastaan töihini.
kaupallisten, mitä muuta?