SAS: mistä saan boarding passin ja jätän laukut?
Checkasin huomeaamun lennolle netissä. Olen ilmeisesti liian vanha, sillä en ymmärrä, mitä hyötyä tästä oli. Onhan minulla matkalaukku, joka pitää jättää jonnekin - mutta minne? Entä mistä saan boarding passin?
Menenkö tiskille ihan vanhaan malliin? Jos, niin mitä etua tästä netticheckauksesta oikein on?
SAS:in terminaali on nro 1.
Kommentit (29)
Tosin itse haluan aina mustaa valkoisella, siksi käyn automaatin kautta.
osaatko vielä sanoa, kuinka paljon aikaisemmin kentällä pitää olla, kun olen tehnyt check-innin, mutta minulla on myös matkalaukku jätettävänä.
Ainakin minulla on nuo lukeneet siinä boarding passissa, jonka yleensä voi tulostamisen lisäksi lukea ruudulla ja saada tiedostona sähköpostiin. Kentällä sen voi tulostaa lähtöselvitysautomaatilta.
Sinälläänhän baggage drop -ajat (ja -paikat) vaihtelevat lähtökentän ja määränpään mukaan, mutta karkeana nyrkkisääntönä tavarat pitää olla sisällä ilmoitettuna viimeisenä lähtöselvitysaikana.
Että mistä saan matkalaukkuihin ne tarrat millä ne jäljitetään jos hukkuvat. Siis miten niiden ruumaan menevien laukkujen kans toimitaan?
osaatko vielä sanoa, kuinka paljon aikaisemmin kentällä pitää olla, kun olen tehnyt check-innin, mutta minulla on myös matkalaukku jätettävänä.
Ainakin minulla on nuo lukeneet siinä boarding passissa, jonka yleensä voi tulostamisen lisäksi lukea ruudulla ja saada tiedostona sähköpostiin. Kentällä sen voi tulostaa lähtöselvitysautomaatilta.
Sinälläänhän baggage drop -ajat (ja -paikat) vaihtelevat lähtökentän ja määränpään mukaan, mutta karkeana nyrkkisääntönä tavarat pitää olla sisällä ilmoitettuna viimeisenä lähtöselvitysaikana.
Sähköpostiviestissä ei ole mitään tietoa. SAS:in sivuille kun kirjaudun, niin siellä lukee, että gatella pitää olla viimeistään 20 minuuttia aiemmin. Ja kissankorkuisilla kirjaimilla lukee että boarding pass required.
Mutta missään ei lue mistä sen kortin saa tai milloin pitää olla kentällä.
ap
Kentällä kauheat ruuhkat hiihtolomien vuoksi. Me varataan normaalisti noin 2h ja viimeksi porttia muutettiin niin monta kertaa että just kerittiin kun jouduttiin siirtymään kentän toiseen päähän. Yhteenkään kauppaan en ehtinyt...
Sähköpostiviestissä ei ole mitään tietoa. SAS:in sivuille kun kirjaudun, niin siellä lukee, että gatella pitää olla viimeistään 20 minuuttia aiemmin. Ja kissankorkuisilla kirjaimilla lukee että boarding pass required.
Mutta missään ei lue mistä sen kortin saa tai milloin pitää olla kentällä.
Yleensä lentoyhtiöt kokemukseni mukaan laittavat sen boarding passin loppuun melkein liiankin yksityiskohtaista infoa (travel information tai vastaava). Samoin netissä sitä lähtöselvitystä tehdessä annetaan yksityiskohtaisia ohjeita toimintatavoista, mutta jos sinulta ne ovat menneet ohi eikä yhtiön nettisivutkaan osaa auttaa, niin ainahan voi soittaa puhelinpalveluun.
Ja kukaan ei osaa sanoa, milloin siellä lentokentällä pitäisi olla. Jos turvatarkastukseen tai vaikka sinne baggage dropiin on elämää pidempi jono, niin sitten sinne on. Jos ei ole, niin sitten voi riittää vähempikin valmiusaika.
Jos jää aikaa ehdit juoda kahvit mutta tuon vähempää en uskalla jättää koska koneeseen aletaan ottaa 20-30min ennen lähtöä sisään. Mistä ne tarrat saa laukkuihin? En ymmärrä...
olevaan check-in pyyntöön ja sain vastauksen. Näytänkö vain kännykkää mennessäni turvatarkastukseen?
ap