Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja verta vuotavat peräpukamat (ällövaroitus)

Vierailija
19.02.2012 |

Ekan synnytyksen yhteydessä pukamat tuli ja onneksi ne häipyi pois nopeasti. Nyt toisen raskauden loppupuolella on pukamat tosi pahana riesana. Ei voi kunnolla kävellä, kovalla istuminen on mahdotonta, kyykistely yms on työn ja tuskan takana ja se verenvuoto..sitä tulee jatkuvasti! Apteekin lääkkeet ei auta, ei suihkuttelu eikä liottelu ammeessa.

Onneksi uloste on löysää, sitä ei tarvitse väkisin punnertaa. Juon paljon vettä ja syönkin sellaista ruokaa, mikä ei missää nimessä kovettaisi mahaa.

Onko jollain muulla ollut yhtä pahana pukamat ennen synnytystä? Onko miten nopeasti synnytyksen jälkeen olo helpottanut? Olo alkaa olemaan aivan toivoton. Lääkärikin sanoi, et mitään muuta helpotusta ei ole kuin nämä edellämainitut asiat, mistä minulle ei ole kuitenkaan mitään apua:-(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpuikot! Niistä ei apteekissakaan kerrottu minulle. Heti huomenna on niitä hommattava:-)

Kiitos kovasti neuvosta! *AP*

Vierailija
2/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivasi raskauden aikana, mutta synnytyksessäpä (kolmas lapsi) ne vasta villiintyi :/

Valitin ja valitin asiasta synnytyksen jälkeen (neuvolalääkäri ei asiaan korvaansa lotkauttanut), ja terveyskeskuksen lääkäri lopulta ilmoitti ettei hän osaa asialle mitään tehdä (kerroin kanssa kaikki kotikonstit yrittäneeni) ja ohjasi mut eteenpäin erikoislääkärille joka sanoi leikkaavansa ne pois. Nyt siis odotan leikkausaikaa.

Koeta kestää, ne on kamalia, ja vaadi apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautta niin hirveet pukamat ettei mitään rajaa. Pystyin vaan kyljelläni makaamaan sängyssä. Viimeset viikot meni ihan itkuks, kun ei mitään voinu tehdä. Hetken helpotti, kun suihkutteli ja spruutas rasvaa pukamille.

Vauva olikin iso 4,5 kiloa ja 56 cm syntyessään. Kyllä oli tällasen 150 cm ja (normitilassa) 45 kiloa painavan naisen kroppa kovilla.

Pukamat katos heti synnytyksen jälkeen. Onneks.

Seuraavissa raskauksissa on hieman vaivannu, mut ei mitään verrattuna tuohon kamalaan kokemukseen.

Vierailija
4/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on sisäisiä, niin äkkiäkös lääkäri ne hirttää. Jos ovat ulkoisia, niin sitten kai pitää leikkauttaa. Ehkä eivät leikkaa raskauden aikana, en tiedä.

Eikös loppuraskaudesta saa käyttää sitä lääkevoidetta (nimeä en muista)? Eikö sekään auta? Itse jouduin käyttämään 4vk ennen kuin auttoi, mutta auttoipa lopulta.

Ilmeisesti pukamasi ovat ulkoisia. Juttele lääkärin kanssa, että jos eivät voi raskaana leikata, niin varaat leikkauksen heti synnytyksen jälkeen. Koska synnytys varmasti pahentaa niitä!

Vierailija
5/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pukamat on ulkoiset ja kuka tietää, vaikka sisäpuolellakin olisi niitä:-( Kaikkia voiteita olen käyttänyt, mitä apteekista saa ilman reseptiä. Ja monta kertaa päivässä vielä painelen pukamia sisälle. Tekis mieli pistää takapuoleen jeesusteippiä, et ne ei pullahtais ulos..

Pitää tästä vielä lääkärin kanssa jutella ja miettiä, mitä tehdään, jos ne ei häviä synnytyksen jälkeen. Raskauden aikana niitä ei kuulema lähdetä operoimaan.

Kiitos teille kohtalontovereille, jotka vastasitte, annoitte neuvoja ja tsemppasitte!

Ja muutkin, kertokaa vielä omia kokemuksia tästä tosi inhottavasta vaivasta *AP*

Vierailija
6/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräpuikkoja? Ettet vaan pelkkää rasvaa? Monta kertaa päivässä kun tyrkkäät supon persiiseen ja rasvaa päälle, niin pitäis auttaa n. viikossa. Scheriproct on ollut mulla tehokkain merkki. Ja sit se, että vaikka kuinka olisi kivuliasta, niin liikunta auttaa. Paikallaan oleminen vaan pahentaa.

Vierailija
7/7 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskauden loppusuoralla ja mulla tuli jotain 2 viikkoa sitten aivan järkyttävän kipeät ulkoiset pukamat. Ei voinut kävellä eikä mitään muutakaan, köllötin kyljellään. Minulla oli Scheriproctin peräpuikkoja, joita laitoin 3 kertaa päivässä. Lisäksi joka vessakäynnin yhteydessä suihkulla puhdistin ja laitoin Scheriproctin voidetta. Vessaan ei saa jäädä kuitenkin kauaksi aikaa asumaan, tyhjän päällä istuminen pahentaa vaan asiaa. Kävin päivässä 2 kertaa puolen tunnin pyllykylvyssä. Kipu hellitti 5 päivässä, silloin vähensin peräpuikkojen käytön 1 per päivä, ja voidetta muutaman kerran päivässä. Verenvuotoon käytän kuukautissuojaa.

Jos olet jo kokeillut näin tiheää hoitoa, niin trombosoituneet pukamat voidaan myös paikallispuudutuksessa viiltää auki, jolloin verihyytymät puristellaan niistä ulos. Ei ole niin iso operaatio kuin leikkaus. Jos ei lääkäri suostu tekemään sitä, niin mene yksityiselle, siellä tehdään mitä pyydät.

Ikävä totuus on, että pukamat luultavasti pahenevat synnytyksessä, sen jälkeen viimeistään kannattaa käydä lääkärissä viiltämässä ne auki, jos ei muu auta.