Broilerin koipia, päiväyksestä...
Pakkasessa niitä isoja koipia, päiväys 7.11.2011. vieläkö voi syödä?
Kommentit (12)
Et taida käsittää pakastamisen tarkoitusta!
Voi syödä vaikka vuosien päästä.
Olen syönyt yli 20 v vanhaa poronlihaa;-)
Et taida käsittää pakastamisen tarkoitusta!
Voi syödä vaikka vuosien päästä.
Olen syönyt yli 20 v vanhaa poronlihaa;-)
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/sailonta/pakastaminen/pakasteiden_sa…
jos ne pakkasessa olisi olleet? Itse ajattelin että tämä on joku typerä provo.
pakkasessa olleet koko ajan, mutta eihän broileria saa siellä ylenmäärin pitää. Kuitenkin yli 3kk jo, kalakin suositellaan syötäväksi siinä ajassa
No onneksi emme tienneet viisauttasi. Söimme hyvällä halulla huomaamatta mitään vikaa. Taivas ei pudonnut, kukaan ei kuollut eikä edes sairastunut;-)
t. poronpurija
jos ne pakkasessa olisi olleet? Itse ajattelin että tämä on joku typerä provo.
täällä toisinaan ollut kysymyksiä pakkasessa olleista ruoista. Että uskaltaako syödä, kun päiväys meni jo?? Joidenkin mielestä ruoka on pilalla heti, kun päiväys meni, vaikka se ruoka olisi pakkasessakin. Eli pakkanen on sitä varten, että siellä säilytetään esim. lihaa, jonka päiväys ei vielä ole ollut ja sitten kun se meni, kysytään ensin täällä ja heitetään se liha viipymättä roskiin.
Jos, niin vastataan nyt: voi syödä.
Jos valmistat ne ruuaksi ensin... =D
pakkasessa olleet koko ajan, mutta eihän broileria saa siellä ylenmäärin pitää. Kuitenkin yli 3kk jo, kalakin suositellaan syötäväksi siinä ajassa
Suositus on siksi, että pitkä säilytys pakastimessa vaikuttaa makuun. Mutta ei se makukaan yhtäkkiä 3 kk:n pakastusajan täyttyessä huonone. Itse söisin ilman muuta.
En usko, että tuokaan tarkoittaa pilaantumista vaan sitä, että liha menettää makunsa, kuivaa jne.
miksei muka voi??? pakkasessahan olleet koko ajan. minä söisin