Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äiti odottaa kehuja ja kiitosta selvitymisestään äitinä?

Vierailija
19.02.2012 |

Vai onko äitiys valinta, jonka tehdessäsi sitoudut siihen vaikket koskaan saisi positiivista palautetta tai kiitosta omasta suoriutumisestasi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ihminen kaikesta kiitosta?

En odota saavani kiitosta siitä että olen jonkun lapsi tai vaimo tai äiti.

Erilaisista askareista joita teen sitten on kiva saada kiitosta (jos se on kiittämisen arvoista) mutta äitiys itse ei minusta ole kiitoksen arvoista.

En kiitä isääni että on isä, miestäni että on isä.

Miten kiittää miestä kun suoriutuu isyydestä?

Vierailija
2/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautteenhan saa monesti ns. epäsuorasti. Jos normaali (ei arvotus vaan esim adhd-tapaukset erikseen) lapsi käyttäyty hyvin, auttaa toista, uskaltaa ilmaista kielteisiä tuntemuksia, syö ainakin välillä, lapsen kehitys kulkee normaalisti ilman että esim pituuskasvu pysähtyy syömisten vuoksi jne niin eikö tällainen ole palautetta tarpeeksi hyvästä vanhemmuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautetta, mutta luulen et odottelet turhia. Se on kuitenkin sun oma valinta sitoutua/haluta äidiksi, ihan itsekkäistä syistä. Keneltä odotat tuollaista palautetta... lasten isältä, vanhemmiltasi, ystäviltäsi?

Mä en henk.koht. odota mitään palautetta mistään. Mulla on kyllä aika iisit lapset, joten en ole mitenkään "suoriutunut" erikoisesti. Mutta tuntuisi hölmöltä kuulla mitään, kun kuitenkin olen ihan itse valintani tehnyt.

Vierailija
4/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopilta. Et "hei oot jaksanut helvetin hienosti hoitaa lapsesi siitä huolimatta että sulla on influenssa/masennus/syöpä".

Tai: "ei olis uskonut että sustakin tulee näinkin hyvä äiti."

Näistä muutamista vastauksista jo näkee, ettei äitiä kukaan kehu, kaikki olettavat että äiti tekee mitä pitää koska niin pitää tehdä. Ei äitiä kehua tarvitse, ei vaikka se hoitaisi viisi lasta tunti sen jälkeen kun siltä on leikattu se viides ulos mahasta.

Ennenkin naiset menivät navettaan suoraan synnytyksestä, joo, niin menivät.

Vierailija
5/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää pitää lapsensa, raitistuu ja pysyy kuivilla?

Nuohan ovat tietenkin itsestään selviä asioita, mutta ei ne kaikilta niiltä huumeäideiltä ketkä eivät päädy aborttiin onnistu.

Vierailija
6/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä ollut omalla tavallaan rankka taival, josta olen ja olemme kuitenkin selviytyneet hyvin. Mies kehuu usein ihan yleisluontoisesti, että arvostaa tekemääni työtä lastenkasvatuksessa tms. Mutta joskus myös erikseen jostain asiasta, mitä teen hänen mielestään hyvin tai missä minulla on ollut hyvä oivallus. Minä siis pärjäisin ilmankin, enkä aluksi osannut tuollaista odottaa. Mutta nyt kun sitä aika ajoin kuulen, niin kyllähän se hyvältä tuntuu.

Lapsista taas sanotaan näin: "Lapsi ei osoita kiitollisuutta tai arvostusta tekemistäsi asioista, hän olettaa että suoritat ne mielelläsi" :)

Vierailija
7/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt miten kiität mummoa? Miestä?

Vai onko äiti joku pyhä lehmä joka vaatii erityistä kiittämistä?

Juu, on ollut raskasta kriisiä mutten todellakaan oleta että joku tulee selvittämään että olenpa selvinnyt hienosti. Itse tiedän onnistuneeni asioissa, enkä glooriaa odota. Elämään kuuluu vastoinkäymiset.

Jos joku selvittää ettei minusta olisi uskonut niin tuo on melko alistava lause. Joku maalaa ihmisen luuseriksi ja yllättyy että tuo pärjää. Lähinnä noloa jos joku noin sanoo toiselle.

2

Vierailija
8/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeistä pääsijän kyllä, mutta miten taas äitiys siihen kuuluu? Mitenkäs jos mummo tai isä on narkkari?

2

Vierailija
9/9 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuttavpiirissäni ottaisi oikeudekseen sanoa, että "ei olis uskonu, että sustakin tulee näinkin hyvä äiti". Toisaalta en ole koskaan ollut mikään egoisti, juhlija, ryyppääjä tms.

Palautettakin tulee: jos lasta kehutaan esim bussissa hyväkäytöksiseksi, neuvolassa lapsen kehitys normaalia, päiväkodissa päivästä toiseen sanotaan että lapsen päivä on mennyt hyvin jne. se palaute täytyy osata lukea "rivien välistä". Lapsenihan ei voisi hyvin, jos näissä tavallisissa olosuhteissa ei näitä kehuja tulisi. Lapsni myös viihtyy seurassani kuten ikäisensä kuuluu. Palautettahan tämäkin. Lapseni antaa haleja ja pusuja, palautetta tämäkin.

Ex on joskus sanonut, että olen hyvä äiti. Kun valitti niin paljon joka asiasta, ja lopulta kysyin asiaa. hän sitten ilmoittaa jos en ole. omituista mutta tämäkin täytyy kääntää palautteeksi ja positiiviseksi sellaiseksi.

Oman lapsen voi myös opettaa antamaan positiivista palautetta. Jos lasta kehuu ja kiittää avusta ym ja harjoittelee lapsen kanssa mistä haän voi kiittää, niin palautetta voi saada niinkin. Täytyy sitten kuitenkin muistaa, että lapselta tulee se myönteinen palaute yleensä vain kun tehdään hänen toiveidensa mukaan.

Onko ap itse antanut vanhemmilleen palautetta? Millaista? Kuinka usein?

anopilta. Et "hei oot jaksanut helvetin hienosti hoitaa lapsesi siitä huolimatta että sulla on influenssa/masennus/syöpä".

Tai: "ei olis uskonut että sustakin tulee näinkin hyvä äiti."

Näistä muutamista vastauksista jo näkee, ettei äitiä kukaan kehu, kaikki olettavat että äiti tekee mitä pitää koska niin pitää tehdä. Ei äitiä kehua tarvitse, ei vaikka se hoitaisi viisi lasta tunti sen jälkeen kun siltä on leikattu se viides ulos mahasta.

Ennenkin naiset menivät navettaan suoraan synnytyksestä, joo, niin menivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi