SKOLIOOSI LEIKATTU
Kommentit (28)
Olisi mukavaa jos olisi keskustelupalsta meille leikatuille. Samaan saumaan tehty minulle leikkaus kuin sinullekin. Oletko nainen? onko sinulla lapsia? pystytkö normaaliin työhön?
Minulta on leikattu 90 -luvun alkupuolella skolioosi.
Ihan kohtalaisesti menee kun vaan jaksaa pitää selästä huolta eli liikkuntaa vaatii ainakin minun selkä.Kerro sinäkin kokemuksista?
mutta korsettihoito ollut kylläkin 90-luvun alussa. Korsettia pidin 2-3 vuotta kaikkiaan. Selkä ei pahentunut (eikös se lähinnä sitä varten siis ollut, että ei mene pahemmaksi kasvun myötä), ei tarvinnut leikata.
Teen normaalia työtä, fyysisesti melko raskastakin. Mulla on yksi lapsi, toinen tulossa. Selkä kipeytyy joskus harvoin lievästi, enempi mua vaivaa niska-hartiasäryt, jotka lienevät yleisiä ihan kelle vaan. Liikunta kyllä auttaa pitämään kunnossa, kunhan jaksaisi aina säännöllisesti harrastaa.
Ei siis periaatteessa ongelmia selän kanssa.
Minulta leikattu -91. Ja ihan normityöhön pystyn, mutta pelkkä istumatyö kyllä sitten teettää iltasella jumppaa ja kävelylenkkiä.
Lapsia olen tehnyt kaksi ja raskausajat sujui kohtuu hyvin.
Hartiat on minullakin jumissa ja olen kyllä sitä mieltä että leikkauksella on tässä oma osansa. Mutta fysikaalinen hoito auttaa, on vaan niin pirun kallista.
Jonkinlainen keskusteluyhteisö olisi kyllä kiva olla olemassa.
Onko näitä muualla kuin suomessa.
Minulta on leikattu 90 -luvun alkupuolella skolioosi.
Ihan kohtalaisesti menee kun vaan jaksaa pitää selästä huolta eli liikkuntaa vaatii ainakin minun selkä.
Kerro sinäkin kokemuksista?
iskiasoireet jäivät leikkauksen jälkeen, mutta seklä on oireillut sieltä sun täältä jatkuvasti myös jälkeenpäin. Leikkaus siis auttoi kyllä siihen vaivaan mikä silloin oli, mutta lantio niin vino että selkä kipeytyy vaihtelevasti.
Harrastan paljon liikuntaa, mutta en ole vielä löytänyt suoraa helpotusta.
Ja siten kipu hävinnyt. Tuli kyllä aika kalliiksi kaikki ne fysioterapeutit valtiolle (joka siis työnantaja). Oisko sittenkin ollut halvempaa leikata heti? Ei näissä aina osata järkevästi laskelmoida.
ei kipuja skolioosin takia enää.