Kuinka usein teidän miehet juo?
Haittaako teitä heidän juomisensa?
Kuinka usein on liikaa?
Minun miehelläni taisi olla nyt neljäs kerta tälle vuodelle? Viime sunnuntain makasi krapulassa. Eilen kysyin, meinaako tänään ottaa? Vastaus oli: En, ei haluta. No, lähti naapuriin korjaamaan kaverin autoa, tuli juovuksissa kotiin.
Minä en voi sietää. Oma isäni on alkoholisti, lapsena sain katsella ihan riittämiin joka lauantai-iltaista juopottelua, nyt oma mies tekee sitä. Eikä yhtään ajattele minun tunteitani, vaikka tietää minun mielipiteeni. Lapsemmekin ovat jo sen verran isoja, että ymmärtävät milloin 'isi on humalassa'.
Olenko teidän mielestäni kohtuuton? Onko miehellä oikeus ottaa? Mökötänkö hänelle turhasta?
Kommentit (12)
Humalassa ei ole ollut vuosiin. Joskus nuorena hänellä tuli otettua humalaan saakka, muttei häntä sellainen enää kiinnosta, kun on perhe ja raittiit harrastukset.
Minulle asia oli selvä, valitsin raittiin, ja elämä on helppoo ;-)
Nuorena en vaan sitä "tajunnut", kun itsekin kuitenkin otin ja elämäntyyli oli se, että käytiin silloin tällöin ravintoloissa. Luulin, että arvot muuttuu kun elämäntilanne muuttuu.
Nyt jos saisin valita, valitsisin raittiin miehen.
Ap
Nykyinen mieheni ei ota ollenkaan alkoholia ja en voisi olla tyytyväisempi
Minäkin valitsin raittiin ja tupakoimattoman miehen....20 vuoden avioliiton jälkeen hän alkoikin yllärinä ryypätä kuin sieni ja polttaa kuin korsteeni ! Niin että te kukaan ette voi tietää, miten ihminen muuttuu vuosikymmenten aikana, vaikka olisitte miten erinomaisesti alun perin valinneet! Surullista mutta totta : toista ihmistä ei voi muuttaa, määräillä tai väkisin raitistaa, hän tekee niin kuin tekee. Itse täytyy harkita, miten paljon sietää, ja milloin tulee mitta täyteen - ei sitä vastausta tämmöisiltä palstoilta kukaan sinulle valmiina anna....
Joskus tekee itselleen illalla drinkinja juo sen. Kavereiden kanssa käy ulkona kerran kuussa ja saattaa tulla hieman hiprakkaisena kotiin. Kunnon känniä ei koskaan.
ei joka viikonloppu tarvii olla humalassa. Ja joka päivä pari kaljaa on sekin liikaa.
Arkiottaminen on ihan turhaa, oma mies ei harrasta, enkä minäkään. Kerran kuussa voi kännit vetää jos sellaiseen on tarvetta. Mun mies otti perjantaina tän vuoden ekan lonkeronsa. Minä olen juonut kaikenkaikkiaan kolme lonkeroa tänä vuonna.
Juo viiniä ruuan kanssa tai calvan tai drinksun. Niin teen minäkin ja mielestäni se on ihan hyvä.
tosin meillä ei yhteisiä lapsia ole.
Viikonloppuisin ennen ruokaa. Soittaa joskus baareissa, mutta ei juo, koska liikkuu autolla. Joskus juo viiniä ruuan kanssa, mutta silloinkin yleensä vain lasin. En ole koskaan nähnyt humalassa tai edes humaltuneena näiden yli 20 v aikana. Sanoi tosin, että on opiskelija aikanaan ollut josksu humalassa, ei pitänyt olotilasta.
Saatamme joskus yhdessä ottaa pullon viiniä tai kuoharia. Eli noin 2 lasillista per naama.
Kesäisin mieheni ottaa muutaman oluen grillatessa.
Muutoin juo olutta muutaman pullollisen todella harvoin.
Saattaa viikon aikana ottaa muutaman kerran yömyssyksi tilkan konjakkia.
Ei minua haittaa hänen juomisensa. Se on niin vähäistä.
Humalassa hän on ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Sekin pienessä hiprakassa enempi.
Miehesi tietää taustasi, joten voisi hän niitäkin ajatella. Olettehan perhe. Toisaalta taas hän on aikuinen ihminen, joka vastaa itse itsestään.
juo silloin kun minäkin, viimeksi eilen illalla. Minä join kolme siideriä ja mies joi kolme olutta. Joskus juodaan kuoharipullo puoliksi, joskus samppanjaa, kuten ystävänpäivän iltana. Kumpikaan ei ikinä käy baareissa eikä muissa yöriennoissa, eikä kummallakaan ole mitään ryyppyporukoita, missä oltais, koska ei tykätä kännäämisestä.
Tänä aamuna herättiin jo ennen lapsia. Meillä ei ole ikinä krapula-aamuja:)
Minulle asia oli selvä, valitsin raittiin, ja elämä on helppoo ;-)