Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanan lämminhenkiset hautajaiset Whitneyllä. Haluaisin samaa omiini sitten joskus.

Vierailija
18.02.2012 |

Miksi meillä itketään ja ollaan vakavia ja lauletaan niin harmaita virsiä? Toisella puolella maapalloa hypitään ja ylistetään Jumalaa ja ikävä on positiivista, ei ahdistavaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlitaan kuollutta?

Juhlistaminen ja kunnioittaminen on eri asia kuin noi jenkkien teeveesaarnat.

Vierailija
2/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun hautajaisissa pitää sitten laulaa ylistyslauluja eikä mitään synkistelybiisejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlitaan kuollutta? Juhlistaminen ja kunnioittaminen on eri asia kuin noi jenkkien teeveesaarnat.

todella olivatkin. Vaikka siellä iloittiin.

Vierailija
4/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aika pelleilyksihän tuokin meni. Costner sentään osasi käyttäytyä. On se nyt ihme jos ei saa edes surra läheisiään vaan pitäisi iloita ja 'celebrate'

Vierailija
5/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hautajaisissa sentään itketään. Ilmeisesti jenkit jotenkin tunteettomia. Sen tosin näkee koko heidän yhteiskunnastaan

Vierailija
6/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt ihan samanlaista, mutta minusta hautajaisissa ei tarvitsisi pukeutua mustiin ja nyyhkiä jonkun Kuusi miestä arkulla vainaan-biisin tahdissa. Minä haluaisin, että ihmiset muistelisivat ilolla ja huumorilla elämääni ja sitä mitä olin, eivätkä nyyhkisi sitä kun olisin sitten madonruokaa.

Vierailija
7/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin juuri tuollaiset hautajaiset! Tai en nyt ihan samanlaista, mutta minusta hautajaisissa ei tarvitsisi pukeutua mustiin ja nyyhkiä jonkun Kuusi miestä arkulla vainaan-biisin tahdissa. Minä haluaisin, että ihmiset muistelisivat ilolla ja huumorilla elämääni ja sitä mitä olin, eivätkä nyyhkisi sitä kun olisin sitten madonruokaa.

se voisi käytännössä muuttaa jotain Suomessakin? Minä toivon niin.

Vierailija
8/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt ihan samanlaista, mutta minusta hautajaisissa ei tarvitsisi pukeutua mustiin ja nyyhkiä jonkun Kuusi miestä arkulla vainaan-biisin tahdissa. Minä haluaisin, että ihmiset muistelisivat ilolla ja huumorilla elämääni ja sitä mitä olin, eivätkä nyyhkisi sitä kun olisin sitten madonruokaa.

Eli ihmiset ei saa näyttää että kaipaavat sinua vaan heidän pitää näytellä iloista naamaa pure amerikkalaiseen tyyliin.

Vierailija
9/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin juuri tuollaiset hautajaiset! Tai en nyt ihan samanlaista, mutta minusta hautajaisissa ei tarvitsisi pukeutua mustiin ja nyyhkiä jonkun Kuusi miestä arkulla vainaan-biisin tahdissa. Minä haluaisin, että ihmiset muistelisivat ilolla ja huumorilla elämääni ja sitä mitä olin, eivätkä nyyhkisi sitä kun olisin sitten madonruokaa.

Mitä pitäisi muuttaa. Julkisesti itkeminen pitää kieltää?

Vierailija
10/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihmiset ei saa näyttää että kaipaavat sinua vaan heidän pitää näytellä iloista naamaa pure amerikkalaiseen tyyliin.

Vierailija
11/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi muuttaa. Julkisesti itkeminen pitää kieltää?

ja naurettiin. Tuntuu että suomalaisissa hautajaisissa molemmat tunteet yritetään tukahduttaa. ollaan kuin puupökkelöitä.

Mun mielestä tuolla papilla ollut rätti oli tosi hauska... voisi suomalaisiinkin hautajaisiin ottaa oikein kunnon pyyhkeen mukaan, että saisi itkeä silmät päästään jos on tarvis...

Vierailija
12/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja BeBe Winansin laulamaan Don't Cry For Me :)

Vierailija
13/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlitaan kuollutta? Juhlistaminen ja kunnioittaminen on eri asia kuin noi jenkkien teeveesaarnat.

Itse en ole uskovainen, mutta ymmärrän tämän babtistien jutun ja on se paljon parempi mitä luterilaisillla.

He rakastavat Jumalaa ja Jeesuta niin paljon ettei kuolema ole mikääm rangaistus, he todella uskovat läheisensä päässeen todella hyvään paikkaan, Ei siinä ole mitään sairasta.

Vierailija
14/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskovainen, mutta ymmärrän tämän babtistien jutun ja on se paljon parempi mitä luterilaisillla. He rakastavat Jumalaa ja Jeesuta niin paljon ettei kuolema ole mikääm rangaistus, he todella uskovat läheisensä päässeen todella hyvään paikkaan, Ei siinä ole mitään sairasta.

Mutta anteeks että me ollaan jäykkiä joskus. Mä uskon, että sekin voi muuttua.

Vierailija
15/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi pitäisi synkistellä kun kuolema olisi vain osa sitä mitä olin..? Haluaisin hautajaisissani muistettavan sen naurun ja ilon määrää jonka toin toisille, kerrottaisiin juurikin hauskoja sattumuksia elämästäni. Kun ei se ihminen kuolleista suremalla palaa, haluaisin että ihmisille jäisi hyvä mieli siitä miten kosketin heidän elämäänsä. Kyyneleet jos virtaisivat ne olisivat haikeuden kyyneleitä iloisten muistojen kanssa.

Vierailija
16/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskovainen, mutta ymmärrän tämän babtistien jutun ja on se paljon parempi mitä luterilaisillla.

He rakastavat Jumalaa ja Jeesuta niin paljon ettei kuolema ole mikääm rangaistus, he todella uskovat läheisensä päässeen todella hyvään paikkaan, Ei siinä ole mitään sairasta.

Kuuluuko tuollainen lapsellinen satuhahmoihin uskominen suomalaiseen kulttuuriin? Sinusta ilmeisesti pitäisi. Suomalaiset surevat hautajaisissa juuri sen vuoksi, etteivät todellakaan usko mihinkään jälleennäkemiseen. Nuo jenkit on vielä sen verran yksinkertaisia että siihen uskovat eikä kuolema ole heille iso juttu.

Saattaa myös heidän sotainnolla ja olla joku yhteys tähän ajattelutapaan. Ihmisen voi tappaa kun kohtahan omaiset sen kuolleen kuitenkin näkee?

Eli otapa nyt järki käteen ja mieti onko jenkeistä koskaan tullut mitään hyvää

Vierailija
17/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskovainen, mutta ymmärrän tämän babtistien jutun ja on se paljon parempi mitä luterilaisillla. He rakastavat Jumalaa ja Jeesuta niin paljon ettei kuolema ole mikääm rangaistus, he todella uskovat läheisensä päässeen todella hyvään paikkaan, Ei siinä ole mitään sairasta.

Kuuluuko tuollainen lapsellinen satuhahmoihin uskominen suomalaiseen kulttuuriin? Sinusta ilmeisesti pitäisi. Suomalaiset surevat hautajaisissa juuri sen vuoksi, etteivät todellakaan usko mihinkään jälleennäkemiseen. Nuo jenkit on vielä sen verran yksinkertaisia että siihen uskovat eikä kuolema ole heille iso juttu. Saattaa myös heidän sotainnolla ja olla joku yhteys tähän ajattelutapaan. Ihmisen voi tappaa kun kohtahan omaiset sen kuolleen kuitenkin näkee? Eli otapa nyt järki käteen ja mieti onko jenkeistä koskaan tullut mitään hyvää

hautajaisista niin sehän perustuu just uskoon ja jälleennäkemiseen. Eri asia jos puhut jostain ateisitien minntubileistä, en tiedä millaista siellä on.

Vierailija
18/18 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuollainen lapsellinen satuhahmoihin uskominen suomalaiseen kulttuuriin? Sinusta ilmeisesti pitäisi. Suomalaiset surevat hautajaisissa juuri sen vuoksi, etteivät todellakaan usko mihinkään jälleennäkemiseen. Nuo jenkit on vielä sen verran yksinkertaisia että siihen uskovat eikä kuolema ole heille iso juttu. Saattaa myös heidän sotainnolla ja olla joku yhteys tähän ajattelutapaan. Ihmisen voi tappaa kun kohtahan omaiset sen kuolleen kuitenkin näkee? Eli otapa nyt järki käteen ja mieti onko jenkeistä koskaan tullut mitään hyvää

hautajaisista niin sehän perustuu just uskoon ja jälleennäkemiseen. Eri asia jos puhut jostain ateisitien minntubileistä, en tiedä millaista siellä on.

Toki kirjoissa, mutta todellisuudessa kukaan tuohon usko, siksi hautajaisissa ollaan oikeasti surullisia. Karismaatttisissa liikkeissä iloitaan.