Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset teillä olleet keskenään ku olette yötöissä?

Vierailija
18.02.2012 |

Siinähän se kysymys olikin.

Mä olen sekä yötöissä että joskus vuoro on 16-24.

Lapset on 8 ja 10.

Ei oo ketään, ei o varaa maksaa hoitajaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että koko yö, mutta sulla olikin vain 12 asti. En tohtisi noin pieniä jättää, illat ja yöt on usein sellaisia että kaipaa vanhempaa. Hoiteleeko ne iltapesut ja iltapalatkin keskenään? Jotenkin surullista. :( Etkö saisi vaikka sossun kautta hoitoapua?

Vierailija
2/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että koko yö, mutta sulla olikin vain 12 asti. En tohtisi noin pieniä jättää, illat ja yöt on usein sellaisia että kaipaa vanhempaa. Hoiteleeko ne iltapesut ja iltapalatkin keskenään? Jotenkin surullista. :( Etkö saisi vaikka sossun kautta hoitoapua?

Eli jätät 8- ja 10-vuotiaat YÖKSI yksin? Alkaa haista jo provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pitkään aikaan. En todellakaan jättäisi. Olisin mieluummin työtön tai tekisin jotain ihan muuta.

Lapset kestää ton, mutta niiden perusturvallisuuden tunne ei.

Vierailija
4/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vuorot joskus yölläkin.

Ja tää tilanne ei oo vielä toteutunut, mut pian toteutuu, ku vuorot lähtee rullaan.

sossu tuntuu vähän vahvalta...

Vierailija
5/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jätät 8- ja 10-vuotiaat YÖKSI yksin? Alkaa haista jo provo.

Te ootte oikeesti kauheita ihmisiä täällä. Mä kysyin, minkäikäisiä jätätte / jättäisitte. Tää ei ole vielä toteutunut mulla, mutta mun pitää miettiä, voisi alkaa pian olla edessä. Niin kuin tuossa toisessa viestissä kerroin.

Ja teillä seitsemäntonnia kuussa tienaavilla ei taida olla mitään käsitystä, miten iso osa porukasta tässäkin maassa joutu sinnittelemään.

Vierailija
6/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä yksin kotona, kun oltiin 8, 10, 12 ja 15

Vierailija
7/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa sattuu joskus yövuoro yhtä aikaa, sillon mun äiti tulee meille yöksi.

Vierailija
8/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä yksin kotona, kun oltiin 8, 10, 12 ja 15

meillä tosin oli mummola noin sadan metrin päässä. Asuttiin ihan korvessa muuten. Joten siellä nyt ei mitään pelättävää ollut (vaikka joskus karhu kävikin pihassa:D)

Vierailija
9/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäis noin pieniä yksin:( Yritä nyt hyvä ihminen järjestää asia jotenkin muuten. Joku kerta saattaa joku huolestunut tehdä vaikka ilmoituksen lastensuojeluun. Aihetta kyllä olis.

Vierailija
10/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me lapset oltiin aina yksin kotona kun äiti yövuorossa. Olin 8v kun aloitti vuorotyöt. Veli oli 10v ja sisko 6v.

Vierailija
11/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on koko ajan saatavilla ja valmis juoksemaan hätiin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että toivottavasti sossu ottaa yhteyttä esim. sen takia, että lapset ovat kertoneet tilanteestaan koulussa.

Minusta tuo on ihan lastensuojeluasia ja toivon, että jäätte kiinni. Sen jälkeen onkin sitten turha selitellä, että pakko oli käydä duunissa...

Vierailija
12/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään lainkirjassa ei vaadita yö- / iltahoidon järjestämistä alle yli 7-vuotiaalle.

Valitettavasti, mutta näin.

Vierailija
13/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen sekaisin:D

Vierailija
14/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tällainen keissi tällä viikolla, samanikäiset lapset kuin sinulla ja asiaan on onneksi nyt puututtu.

Vierailija
15/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan suuri osa yksin jääneistä lapsista pelkää – lapset kertoivat esimerkiksi mielikuvista vaatekaappiin piiloutuneesta rosvosta, jota he pelkäsivät. Erityisesti kun ulkona on pimeää, lapsi tuntee olonsa yksinäiseksi. Lapsen kyky eritellä sisäisiä pelkoja ulkoisesta todellisuudesta on rajallinen, ja hän saattaa yksin ollessaan joutua pelon valtaan.

Vaikka alle 13-vuotias lapsi kokisi yksin ollessaan olonsa riittävän turvalliseksi, hänellä ei useinkaan ole valmiuksia toimia oikein hätätilanteissa. Tutkimusten mukaan lapset muistavat alle puolet heille annetuista turvallisuusohjeista. Lapsen turvallisuuden tunteeseen vaikuttaa paljon se, onko lähellä naapureita, joiden puoleen voi tarvittaessa kääntyä tai voiko vanhempi vastata puhelimeen, jos lapsi soittaa jne. Hätänumerot on käytävä läpi lapsen kanssa ja kirjoitettava paperille. Vanhempi voi myös ulottaa huolenpitonsa lapseen silloinkin, kun hän ei ole itse paikalla: termospullossa voi olla kaakaota, lautasella valmiiksi tehtyjä voileipiä, jne. Lisäksi voidaan sopia säännöllisistä puheluista. On myös sovittava, mitä lapsi saa ja ei saa tehdä, kun hän on yksin kotona – voiko hän esimerkiksi mennä ulos leikkimään, vai onko hänen pysyttävä sisätiloissa? Saako pyytää kavereita kylään?

On myös hyvä tarkkailla lapsen reaktiota, kun puhutaan yksin olemisesta: onko lapsi innokas tai epäröivä, vai selvästi haluton? Kuinka lapsi yleensä käyttäytyy, jos tapahtuu jotakin ennakoimatonta – hätääntyykö lapsi helposti?

Vierailija
16/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran puuttuvat tuonikäisten yksinoloon yöllä (niin kuin hyvä onkin)?

Joten ap, sinuna ottaisin itse yhteyttä sos.toimeen kysyäkseni neuvoa, miten tilanteessa tulisi menetellä. Enpä oikein usko, että irtisanoutuminenkaan on ihan vaihtoehto tuollaisessa tilanteessa...

Vierailija
17/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 12-vuotiaanakin hyvin hanakasti siihen, että lapsi oli öitä yksin. Toivottavasti jäätte kiinni ja lapset saa oikeuden hoivaan ja huolenpitoon!

Vierailija
18/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 12-vuotiaanakin hyvin hanakasti siihen, että lapsi oli öitä yksin. Toivottavasti jäätte kiinni ja lapset saa oikeuden hoivaan ja huolenpitoon!

Vierailija
19/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi tuon ikäisenä voinut kuvitellakaan olevani öitä ilman vanhempia/aikuisia, en edes kaksi vuotta vanhemman siskoni kanssa. Olen muutenkin aina pelännyt öisin ja pelkään edelleen, olisin varmaan ollut kauhusta jäykkänä kaikki yöt jos olisin joutunut olemaan yksin... Tässä hommassa minäkin oikeasti toivon, että jossain huomataan ja joku puuttuu asiaan. Ei mitään huostaanottoja vaan hoitoapua. Noin pienten ei kuulu olla yksin yötä!

Vierailija
20/26 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muksut jättänyt yksin yötöideni takia (lähäri, yh) vasta kun he ovat olleet 15 ja 13 vuotiaita. Ennen sitä pyysin lupaa, jotta saisin ainoastaan aamu- ja iltavuoroja. Meni työpaikalla läpi, koska meillä sattuu osastolla olemaan monia, jotka haluavat yötyötä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme