Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos 1lk:n vanhempi kotona klo 15,tarvitseeko ip-hoitoa?

Vierailija
18.02.2012 |

en tiedä, mihin asti ekaluokkalaisilla yleensä on koulua?

olisin itse tullut töistä kotiin klo 15. mitä mieltä, tarvitseeko ip-kerhopaikka hommata?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tullaan vähän ennen kolmea kotiin.

Lapsi aloitti iltiksessä, mutta parin viikon jälkeen halusi itse lopettaa, koska siellä ei ollut ketään kavereita. Hänellä menee jo koulumatkassa yli puolituntia tulla kotiin, joten läheskään joka päivä ei ole tuntikaupalla yksinoloa. Usein soittaa, voiko olla jonkun kaverin kanssa tms.

Riippuu niin lapsesta miten on tottunut olemaan. Meillä on aloitettu yksinolon harjoittelu 6 vuotiaana pienestä ajasta. Ja nykyään ei edes halua lähteä esim. kauppareissulle, mieluummin jää kotiin.

Vierailija
22/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevään 10-päiväisenä ip-kerhossa. Päivinä jolloin koulu loppuu klo 13 ei mene ip-kerhoon, mutta klo 12 loppuvina päivinä menee. Koulumatkaan menee puoli tuntia, eli tulee kotiin ennen minua. Meillä sopinut näin hyvin, mutta ensi syksyksi (kun alan tehdä taas normaalia työaikaa ja lapsi on tokalla) on iltapäiväkerhopaikka vielä haettu.

moni on ketjussa sanonut sitä, että se vaikuttaa missä suurin osa kavereista on. Tämän allekirjoitan myös minä, sillä omalla lapsellani suurin osa kavereista on IP-kerhossa, ja viihtyy siellä sen takia. (Myös tokaluokkalaisia on meidän kunnassa iltapäiväkerhoissa aika paljon.)

Ensi vuonna tilanne voi olla toinen kun tämän vuoden esikouluikäiset kaverit ovatkin ekaluokkalaisia, ja nykyiset ekaluokkalaiset kaverit kaikki samassa lähikoulussa (nyt eri kouluissa). Mutta silti haimme tokaluokaksikin ip-kerhopaikkaa, vaikka ihan varalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhempi ei ole kotona?miten saada aika kulumaan?

siis ekaluokkalainen?

Meillä ekaluokkalainen tekee läksyt yksin ollassaan. Kun pikkusisko haetaan pk.sta niin eipä enää läksyrauhaa olekkaan.

Vierailija
24/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupäivät on tosi lyhyitä, useasti loppuuu 12.00

Tietysti jos kotimatkaan tuhraantuu pari tuntia niinkuin meillä, niin osutte kotiin melkein samaan aikaan.

Antaisin olla kotona jos lapsi itse uskaltaa.

Vierailija
25/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole niin laadukkaita. Riippuu lapsestakin. Ja asuinympäristöstä.

Vierailija
26/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki kaverit menee ip-kerhoon, ja sinun lapsesi tulee yksin kotiin, hän on todella yksin ne kaksi tuntia ja samalla jää ulos kaveripiiristä, eli ip-kerho on nykyään "pakollinen"

Poikani kävi pari viikkoa ja lopetti, oli meluisa paikka. Ei jäänyt mistään ulos, höh.

Vierailija
27/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona yli 7 tuntia viikossa, niin lapsen riski sairastua masennukseen tai ahdistukseen kasvaa huomattavasti. Ekaluokkalainen on vielä pieni, ja tarvitsee aikuisen tai turvallisen henkilön läsnäoloa. Kyse ei ole hyysäämisestä, vaan lapsen normaaleista, ikään kuuluvista tarpeista yhdessäoloon ja turvaan.

Tuosta tulisi tunti päivää kohden...lapsihan pitää ottaa roskiksellekin mukaan.

Totuus takana, mutta olet tainnut ymärtää ajat väärin.

Vierailija
28/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi läksyt

kun vanhempi ei ole kotona?miten saada aika kulumaan?

siis ekaluokkalainen?

Meillä ekaluokkalainen tekee läksyt yksin ollassaan. Kun pikkusisko haetaan pk.sta niin eipä enää läksyrauhaa olekkaan.

Läksyihin menee n. 10 min. Mitä sitten?

Vierailija
29/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-koska olen kotona-

Poika sinne mouruaa kun kaveritkin käy siellä. Tämä on vaan valittu näin, olisihan sitä voinut maksaa tästäkin mutta lapsi muutenkin harrastaa ja näkee kavereita.

Meillä on luokka jaettu kahtia, osa aloittaa päivän klo 8-9 ja osa klo 8-10. Päivällä pituutta aina 4 h. Joten eka ryhmä lopettaa klo 12 ja toisella päivä jatkuu klo 14 saakka pisimmillään.

Jos lapseni olisi aina kotona klo 12 ja pitäisi olla yksin kolmeen saakka niin iltapäiväkerhoon ilmoittaisin ilmanmuuta! Mutta jos pääsee klo 14 niin silloin voisi olla kotona (pihassa leikkimässä).

Meidän luokalla ei ainakaan kaikki ole päivittäin kerhossa, tarpeen mukaan ja mikään ei estä pitämästä vapaata jos tahtookin mennä jollekin luokkakaverille koulun jälkeen välillä.

Eli joustoa löytyy kerhossa.

Vaikka oma lapsi ei nyt ole päässyt kerhoon niin kyllä se pyörii luokkakavereitten kanssa, harmittaahan se jos muutama kaveri vaan luokasta ei käy kerhoa ja muut käy, ei ole aina koulunjälkeen kaveria jota pyytää kylään.

Vaikka itse kasvattajana näen tämän hyvänä asiana.. ;)

Meidän alueella kerho on pidetty, löytyy jopa kerho jossa on tanssi noin harrastusmuotona osana kerhoa.

Iso plussa minusta on se että lapsi tekee läksynsä kotona eikä kerhossa niin tiedän mitä lapsi osaa, näen oppimisen.

Kerhossa läksyt voi tehdä, joka tietty on kiva asia (ehtii illalla enempi tehdä asioita vaikka yhdessä tai lapsi harrastaa juttujaan) mutta kai se on mielipideasia?

Vierailija
30/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi läksyt

kun vanhempi ei ole kotona?miten saada aika kulumaan? siis ekaluokkalainen?

Läksyihin menee n. 10 min. Mitä sitten?

On se kumma jos lapset ovat nykyään niin mielikuvituksettomia etteivät keksi tekemistä.

Minä otin aina torkut iltapäivällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi