Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei tee tarpeitaan pottaan eikä pönttöön vaan

Vierailija
18.02.2012 |

reilusti housuun tai vaippaan.

Kun säännöllisin väliajoin käytetään potalla/pöntöllä nousee jonkin ajan päästä pois ja hetki siitä lorottelee lattialle...

Istuttamisellakaan ei ole hyötyä sama homma

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilusti housuun tai vaippaan.

Kun säännöllisin väliajoin käytetään potalla/pöntöllä nousee jonkin ajan päästä pois ja hetki siitä lorottelee lattialle...

Istuttamisellakaan ei ole hyötyä sama homma

hölmömpi yksilö? Tosin niitä tuntuu kyllä av-mammoilla piisaavan.

Vierailija
2/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kyllä juttelin tosi vakavaan sävyyn siitä mitä iso poika/tyttö tekee kun on hätä. Mummolassa kerran kävi niin että jouduttiin vaippapuuhiin ja kyllä hävetti lasta, se oli sitten vika kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopun, ei ole ollut vaipoissa ja niinpä on sitten kuseksittu ja paskottu pitkin lattioita ja mattoja. Ällöttävää. Lapsi on selvästi liian pieni olemaan ilman vaippaa, mutta ei, pitää vaan opettaa... No, enpä ole minä joka siivoaa.

Vierailija
4/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä taukoa ja yritä parin kk päästä uudelleen.

Vierailija
5/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän stressaat ja "painostat" tai suostuttelet, sen pahemmaksi muuttuu, luulisin. Meillä pottailusta ei ole tullut kiistakapulaa vaan pukemisesta, mutta luulisin että lapsi haluaa näyttää oman tahtonsa tässäkin asiassa.

Älä provosoidu tai harmistu, kun lapsi pissii muualle kuin pottaan. Ota ihan lunkisti ja anna lapsen käyttää vaippoja vähän aikaa. Sitten kun huomio pottailusta on hävinnyt vähäksi aikaa, voisiko yhdessä lukea aiheesta käsittelevää kirjaa, jutella ja kysellä haluaisiko lapsi taas käyttää alushousuja tms. Tai jotenkin muuten saada lapsi itse haluamaan pottailua.

Sitten kun tuntuu, että lapsi mielellään kokeilisi taas alushousuja, aloittaisi taas pottailun. Ehkä jalkaan voisi saada lapsen itse valitsemat uudet pikkarit. Sitten ottaa taas rauhallisesti ja suhtautua pissaamiseen ihan neutraalisti tapahtuipa se pottaan tai housuihin. Mutta jos tekee housuihin, menee uudet pikkarit pesuun ja vaipat takaisin jalkaan. Säännöt pitää tietysti selittää etukäteen. Pitää vaan muistaa yrittää olla kärsivällinen ja rauhallinen koko ajan. Hän ei selvästikään halua miellyttää sinua pottailun suhteen. Joten jos kehut pottaan pissaamisesta, hän todennäköisesti harmistuu, koska haluaa tehdä ITSE ja vain niin kuin itse haluaa ja mielellään juuri sitä mitä äiti ei halua.

Voisiko pottailu siis olla sellainen neutraali asia, josta lapsesi saisi itse päättää ja vääntää kättä sitten muista asioista. Kaikki lapset jossain vaiheessa hoksaavat pottailun edut ja haluavat ruveta kuiviksi. Tsemppiä, jaksamista ja pitkää pinnaa!

Vierailija
6/6 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se tuntuu jo isolta lapselta, niin mikään kiire ei vielä kuivaksi opettelulla ole. Jotkut on hitaampia. Mullakin on 3-v. vielä vaipoissa ja neuvolassa sanoivat, että se on ok. Säännöllistä potattamista vaan joka päivä, eikä kommentoida sitä, jos sinne pottaan ei mitään tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan