Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen ihottuma aikuisella. Mitä, täh?

Vierailija
18.02.2012 |

Minuun iski eilen illalla äkillinen punaisista ihonalaisista paukamista koostuva ihottuma. Ensin rintoihin ja alavatsaan, nyt levinnyt vatsalle, selkään ja reisiin. Ei kutia, ei muita oireita. Influenssan sairastin puolitoista viikkoa sitten, mutta olen jo lähes täysin toipunut, hiukan yskää enää jäljellä.

Onko tämä influenssan jälkitila vai voisiko olla joku rokko?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ostanut uusia vaatteita ja käyttänyt niitä pesemättä? Uutta pesuainetta ta rasvaa? Voi olla allergiaa.

Tai vyöruusu.

Vierailija
2/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uusia vaatteita, pesuaineita tai ruokia tms. En myöskään ole erityisen allerginen yleensä millekään. Iho tosin on herkkä ja kuiva. Ja eilen illalla oli alkava migreenikohtaus, joka meni ohi lääkkeellä (jota olen käyttänyt pitkään ja joka ei ole aiheuttanut allergisia oireita.)

Eikö vyöruusu taas ole yleensä kipeä ja paikallisempi? Äidilläni ainakin oli hyvinkin kivulias tauti. Minulla ihottumaa tosiaan aika laajalla alueella, mihinkään ei satu tai ole muita oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lääkärin mukaan oli nokkosihottuma (en ole ikinä ollut millekään alleriginen):

"Nokkosihottuma on hyvin tavallinen iho-oire, joka ei sinänsä ole itsenäinen tauti, vaan saattaa olla monien tautien oire. Nokkosihottuma on nopeasti syntyvä, nopeasti häviävä ja paikkaa vaihtava, punoittava ihon paukama, joka kutisee."

http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=1012359

Nokkosihuttaman voi laukaista kai vaikka influenssa. Siihen auttaa antihistamiini, jota saa apteeksita ihan ilman reseptiäkin.

Vierailija
4/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä tämä ei ole. On kuitenkin kestänyt jo yli puoli vuorokautta eikä kutia.

Ap

Vierailija
5/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainakaan vyöruusu ole koska se kutiaa ja märkii...onko sinulla stressiä tai jotain ahdistusta? reagoiko ihosi siihen...

Vierailija
6/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöruusu on enempi kipeä kuin kutittava ja yleistila on sairaan tuntuinen.

Vierailija
7/24 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on tosiaan ihan normaali, ei tunnu sairaalta tai väsyneeltä, eikä ole esim. kuumetta. Virustautien yhteydessähän tällaiset iho-oireet eivät ole harvinaisia, joten viikko sitten en olisi ihmetellyt tätä yhtään, vaan pitänyt influenssan oireena. Nyt kuitenkin jo melkein viikko on tullut oltua aika hyvässä kunnossa influenssan jälkeen (aluksi olin kyllä tosi kipeä, korkea kuume, lihas- ja päänsärkyä ja väsytti ihan hirveästi.)

Ap

Vierailija
8/24 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaiset oireet mutta olen 15v :-D Vastauksia odotellessa

Vierailija
9/24 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin levisi vastaava kutisematon ihottuma/verenpurkaumien/punaisten pisteiden alue rintaan, vatsaan ja raajoihin. Olin ollut matkoilla ja raskaana, joten jatkotutkimuksiin.

Vierailija
10/24 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lääkäriin ja sukupuolitesteihin, jos yhdyntöjä ollut uusien ihmisten kanssa pariin viimeiseen kuukauteen.

Ihottuma aikuisella ilman selkeää syytä on aina aihe tutkimuksille.

Vierailija
11/24 |
30.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami

Vierailija
12/24 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään kävin akuutissa,koko kaula,sen jälkeen nopeasti leviävä ihottuma käsivarsiin,reisiin nivusiin,aivan silmissä levisi.tippaan,verikokeet yms.ei mitään näkynyt.varuiksi sain kortisoni kuurin,sekä antihistamiinia.outo juttu ei lääkärikään osannut sanoa mitään.käski tulla uudestaan jos lisäoireita.

Vierailija
13/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuka Soap - http://hespac.com/emuaidfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
14/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle tuli kans outo leviävä ihottuma. Ei kutise, eikä oo ollut sairaana, ei kuumetta ei mitään muuta oiretta. Lähes koko vartalolla. Lääkäri sanoi että varmaan joku virus, seurailkaa kuukausi. Voisko sulla ap olla kuitenkin vielä taudin jälkioireita, onko koronatesti otettu? Menisin lääkäriin näyttämään varuiks, jos et oo vielä käynyt.

Vierailija
15/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ollai influenssan laukaisema. Urtikaria voi käyttäytyä monella lailla ja voi tulla pitkään altistavan asian jälkeen.

Vierailija
16/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ihottumakin ole yksi koronan oire?

Ei niitä kaikkia koronan oireita tarvitse olla, jotta testiin voi mennä.

Ja joskus noita kummallisia ihottumia vaan tulee, ja sitten menevät itsestään ohi,

Itselläni tuli hankalaan paikkaan, otsaan ja ohimoille, ilkeän näköisiä olivat työelämässä olevalle.

Sitten vaan omia aikojaan poistuivat.

Joskus niitä on joitakin mystisiä sairauksia, joista ei voi sanoa mitään varmaa, mistä ne johtuu.

Kuten toistuvat vatsavaivat eli ärtynyt paksusuoli, eikä siihen ole tavallaan mitään kunnollista hoitoa olemassa.

Vierailija
17/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeiiniallergia voi myös tehdä tuollaista.

Vierailija
18/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi HIV-lääkkeesi ehkäpä...

Vierailija
19/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapselle tuli kans outo leviävä ihottuma. Ei kutise, eikä oo ollut sairaana, ei kuumetta ei mitään muuta oiretta. Lähes koko vartalolla. Lääkäri sanoi että varmaan joku virus, seurailkaa kuukausi. Voisko sulla ap olla kuitenkin vielä taudin jälkioireita, onko koronatesti otettu? Menisin lääkäriin näyttämään varuiks, jos et oo vielä käynyt.

Tuskin ap:lla oli v. 2012 vielä korona.

Vierailija
20/24 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ap:lla oli v. 2012 vielä korona.

Ihan hyvin on voinut olla. Koronaviruksia on maailmassa useita, ja ainakin neljä niistä aiheuttaa ihmisille tavallista kausiflunssaa eli talvisia räkätauteja. Tämä ei ole mikään salaliittoteoria vaan ihan yleisesti tiedetty fakta.

Osa räkätaudeista aiheuttaa myös iho-oireita, etenkin jos niihin on geneettinen herkkyys. Tämä pätee niin flunssiin kuin influenssiinkin. Eivät ihottumat ole mitenkään uusia ja ennenkuulumattomia oireita virusten yhteydessä, vaikka näin on meille tämän "uuden" koronan yhteydessä yritetty väittää. Ei muuten myöskään haju- ja makuaistin menettäminen pitkäksi aikaa - sitäkin on esiintynyt räkätaudeissa iät ja ajat. Samoin pitkäaikaisia väsymystiloja ja muita "long-covidiksi" väitettyjä oireita.

Myös tätä "uutta" koronaa on löytynyt jo ainakin vuonna 2018, eikä kukaan tiedä, onko sitä esiintynyt jo ennen sitäkin. Googlella löytää ihan asiallisia lähteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi