Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin aivan ihanan tytönnimen tänään!

Vierailija
18.02.2012 |

Väestörekisterikeskuksen mukaan samannimisiä on annettu "alle 10".

Kyseessä on yhdysnimi; kaunis, raikas ja herkkä... Esikoisemme on syntymässä vasta kuukauden päästä eikä nimivalinta ole vielä ajankohtaista, mutta kehtaisimmekohan ottaa löytämäni nimen harkintaan? Hieman arveluttaa, olisiko harvinaisen nimen valinta kopioimista sen alun perin keksineiden mielestä?

Ihastuin totaalisesti. Voin melkein kuvitella kyseisen nimen kantajan mielessäni :)

Voihan tietysti olla, ettei nimi sopisi oman lapsemme ulkonäköön lainkaan. Ja saattaahan esikoisemme olla poikakin :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa nimeä tähän?

Vierailija
2/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kerro mikä nimi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää olevan harvinainen nimi.

Ap

Vierailija
4/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut niin ihan sama lukeeko täällä?!?!? Puolen vuoden päästä kun sun muksu syntyy niin kukaan täällä palstalla ei enää muista koko nimeä.

Vierailija
5/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lehdessä. Ja nettiin kirjoitetut asiathan löytyvät myöhemminkin yhdellä klikkauksella. Sori, mutta kunnioitan lapsen perhettä enemmän kuin teidän tiedonnälkäänne :)

Ap, joka vain sattui tulemaan iloiseksi poikkeuksellisen kauniista nimestä.

Vierailija
6/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin täysin uniikki nimi, yhdysnimi, jota oli pitkään vain minä suomessa. Mulla on myös sukunimi, jota on tällähetkellä noin 30 suomessa, eli harvinainen, kaikki omaa sukua. No, eiköhän joku näistä mennyt sitten antamaan saman etunimen lapselleen,Eli nyt mulla on kokonimi kaima, vaikka olin ainoa etunimeltäni, ja todella harvinainen sukunimi. Ihmettelin pitkään, miten voikaan olla pokkaa.

Nyt vuosien saatossa on tullut kaksi saman etunimen omaavaa lisää suomeen, ne ei niin ärsytä kun sukunimi on kuitenkin eri. Mun nimeä ei ole koskaan missään mainostettu, mutta aina sillontällön tietysti julkaisuissakin näkyy (Esim. ylioppilasilmoituksessa lehdessä, jonka jälkeen tuo kokonimi kaima sai nimensä) tai harrastusten yhteydessä.

Vierailija
7/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäntapaista olen miettinytkin...

Ap

Vierailija
8/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset huomioonottava, ei-kyyninen aikuinen.

Kiitos mielipiteistä, hyvää jatkoa aina niin ihanalle AV-palstalle!

Ap

Vierailija
9/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulit iloiseksi kuulemastasi ihanasta nimestä = haluat jakaa asian internetissä tuntemattomien ihmisten kanssa..? Tämä ei todellakaan olut KESKUSTELUN avaus, sillä mitä odotat meidän kommentoivan, jos et voi paljastaa nimeä, josta kirjoitat.

Vierailija
10/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se vaan lapsellesi jos miellyttää.

Vierailija
11/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin voit antaa sen nimen lapsellesi jos haluat. kyseessä ei ollut kukaan tuttu jolta olisit kopioimassa nimeä tms. vaan joku möttönen kaupassa. he eivät saa välttämättä koskaan tietää että taas on nimetty uusi "pirjoliisamarja", kaikki kun eivät käytä nimipalvelua.. ja mitä sitten vaikka he sen huomaisivatkin? eivät he tunne teitä, joten tuskimpa se koskettaa kovin paljoa heidän maailmaansa. se olisi vain numero tilastossa, ja nimi olisi silti edelleen harvinainen.

Jos et olisi rynnännyt heti katsomaan nimipalvelusta kuinka monta sen nimistä on, et edes tietäisi nimen olevan harvinainen, ja saattaisit antaa sen lapsellesi hyvillä mielin kummempia ajattelematta.

Jos haluaa antaa lapselleen nimen jota ei ole muilla nyt eikä koskaan, niin sitten pitää kutsua lasta lempinimellä ettei kukaan vain kuule oikeaa nimeä ja ihastu siihen myös.

Vierailija
12/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nimet oo mitään salaisia, vaikka ois harvinaisiakin.. :O En ymmärrä ap:n pointtia tossa nimen kertomatta jättämisessä!

Lisään vielä, että lapselleen voi antaa yhtä hyvin harvinaisen kun yleisenkin nimen.. Ei sitä kukaan missään voi kieltää.. :O ihme pohdintoja!

Vierailija
13/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle annettiin täysin uniikki nimi, yhdysnimi, jota oli pitkään vain minä suomessa. Mulla on myös sukunimi, jota on tällähetkellä noin 30 suomessa, eli harvinainen, kaikki omaa sukua. No, eiköhän joku näistä mennyt sitten antamaan saman etunimen lapselleen,Eli nyt mulla on kokonimi kaima, vaikka olin ainoa etunimeltäni, ja todella harvinainen sukunimi. Ihmettelin pitkään, miten voikaan olla pokkaa.

Nyt vuosien saatossa on tullut kaksi saman etunimen omaavaa lisää suomeen, ne ei niin ärsytä kun sukunimi on kuitenkin eri. Mun nimeä ei ole koskaan missään mainostettu, mutta aina sillontällön tietysti julkaisuissakin näkyy (Esim. ylioppilasilmoituksessa lehdessä, jonka jälkeen tuo kokonimi kaima sai nimensä) tai harrastusten yhteydessä.

Kyllä Suomi todella taitaa olla kateellisten ihmisten maa, vahtia nyt nimeään ja ottaa selvää kuinka moni sitä milloinkin kantaa.

Vierailija
14/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulit iloiseksi kuulemastasi ihanasta nimestä = haluat jakaa asian internetissä tuntemattomien ihmisten kanssa..? Tämä ei todellakaan olut KESKUSTELUN avaus, sillä mitä odotat meidän kommentoivan, jos et voi paljastaa nimeä, josta kirjoitat.

ihan turha aloitus. pyh.

Vierailija
15/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeä on kyllä muualla maailmassa, mutta nimi on suomessa ainoa laatuaan. Olen miettinyt juuri tuota, että toivottavasti kukaan saman kylän äiti ei bongaa nimeä omalle muksulleen. Ei se haittaa jos nimiä jossain vaiheessa tulee muillekin, mutta ottaisi kyllä päähän jos tulisi samalle luokalle tai edes samaan kouluun. Kun nimi on kuitenkin tahallaan valittu niin, että ei ole kaimoja. Jo lapsen pikkulapsi aikana eräs kaveripariskunta vähän kyseli nimestä, josko olisivat voineet antaa sen myös omalle pojalleen, mutta onneksi eivät antaneet!

Vierailija
16/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleet harvnaisia, siis joku on sen ensimmäisen Kallen ja Annan ristinyt.

Sitten ne ovat miellyttäneet muidenkin korvaa ja yleistyneet. Eihän se, että jotain nimeä on nyt alle 10 tarkoita etteikö sitä saisi käyttää.

Annat nimet ja vo olla että se säilyy harvinaisena senkin jälkeen tai voi olla että moni muukin on sen jostain kuullut/nähnyt ja se onkin ensi vuonna nopeiten nousseiden joukossa.

Vierailija
17/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se annettiin 11v sitten. Nyt niitä näyttää olevan jo 40kpl eikä haittaa yhtään. Mielenkiinnolla odottelen milloin saman niminen tulee vastaan:)

Vierailija
18/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin, että on olemassa toinen samanniminen. En vain tiedä kumpi oli ensin ja tuskin tässä on matkittu kumpaakaan, sattuma vain.

Vierailija
19/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut lehdessä. Ja nettiin kirjoitetut asiathan löytyvät myöhemminkin yhdellä klikkauksella. Sori, mutta kunnioitan lapsen perhettä enemmän kuin teidän tiedonnälkäänne :)

Ap, joka vain sattui tulemaan iloiseksi poikkeuksellisen kauniista nimestä.

kyllä ole mitään tekemistä kunnioituksen kanssa. xD

Vierailija
20/34 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se annettiin 11v sitten. Nyt niitä näyttää olevan jo 40kpl eikä haittaa yhtään. Mielenkiinnolla odottelen milloin saman niminen tulee vastaan:)

vaan mukava lyhyehkö nimi. Oikeastaan ihmettelin miten se oli niin harvinainen.