Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäisen polven akateemiset on naurettavia nousukkaita!

Vierailija
18.02.2012 |

Pitävät maisterinpapereitaan jotenkin niin ylivoimaisen hienona suorituksena ja kokevat olevansa yhteiskunnan eliittiä.

Minä olen kasvanut akateemisessa piireissä, molemmat vanhempani olivat töissä yliopistolla ja sitä myötä myös ystäväpiirimme koostui käytännössä pelkästään akateemisista (enimmäkseen lääkäreitä ja tutkijoita). Oletusarvona perheessäni tuntuu olevan, että jatkotutkinto suoritetaan. Olenkin tällä hetkellä ainoa, jolla sitä ei vielä ole :) Tarkoitus olisi valmistua parin vuoden päästä.

Lähinnä naurattaa nämä av-mammat, joille maisterius on jotain niin hienoa. Pah, aivan tavallisia ihmisiä hekin ovat.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on ollut hyvät duunarivanhemmat. Eivät kaikki duunarivanhemmat arvosta opiskelua, kannusta kouluttautumaan tai tue henkisesti.

Terveisin se jonka junttivanhemmat yrittivät torpedoida kouluttautumisen kaikilla mahdollisilla keinoilla (jopa perinnöttömäksi tekemisellä) ja nyt vielä sitten vihaavat ja kadehtivat lastaan...

Vierailija
62/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan parhaista piirteistä. Minusta on oikeasti todella hienoa, että meillä on ihan oikea mahdollisuus tulla 'ensimmäisen polven akateemiseksi', eikä koulutus ole kouluttamattomien vanhempien lasten ulottumattomissa. Tämäkin on yksi yhteiskuntarauhan tae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan parhaista piirteistä. Minusta on oikeasti todella hienoa, että meillä on ihan oikea mahdollisuus tulla 'ensimmäisen polven akateemiseksi', eikä koulutus ole kouluttamattomien vanhempien lasten ulottumattomissa. Tämäkin on yksi yhteiskuntarauhan tae.

Jotain mätää on suomalaisessa kulttuurissa, kun mistään ei saa olla iloinen ja ylpeä. Jos joku opiskelisi vaikkapa nyt leipomista täyspäiväisesti kuusi vuotta, niin saako hän olla taidoistaan ylpeä...? Vai onko vain akateemisuus ärsyttävä asia?

No ei vaiskaan. En ole missään muualla kuin av:lla törmännyt siihen, että akateemisuudesta pidetään niin isoa meteliä ja nimenomaan negatiivisessa mielessä.

-57-

Vierailija
64/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen takia ei voi ääneen iloita tai olla ylpeä ja onnellinen saavutuksesta, kun ne omat duunarivanhemmt tökkää puukolla selkään ja kihisevät kaunaisina ja kateellisina omille lapsilleen!

Itselläni siis kateelliset paskat vanhemmat jotka eivät ole ikinä sanoneet ainoatakaan positiivista sanaa opinnoistani / tutkinnoistani, mutta joita rassaa vietävästi se että lapsi onkin pärjännyt elämässä.

On se onni kätkettävä, kun jopa omat VANHEMMAT ovat kateellisia omalle lapselleen...

Vierailija
65/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites ne, jotka ovat pelkkiä kandeja, mutta niin olevinaan akateemisia! Esimerkiksi moni oikeustieteellisessä opiskellut.

Siis tarkoitatko, että juristin koulutus ei ole akateeminen koulutus? Tirsktirsk....

Vierailija
66/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toit niin hyvin esille sen kuinka jotkut (SINÄ) luulevat olevansa viisaampia ja järkevämpiä sekä parempia, vain ja ainoastaan siitä armosta että vanhemmat ovat akateemisia. ( saatikka siitä syystä että vanhempiesi ystäväpiiri:)) Olet huvittava, Jos kaltaisiasi kalpeanaamoja on enemmänkin niin huh! Ei kenenkään kuulu ratsastaa toisten loppututkinnoilla. Onko sinulla vaikea alentua sille tasolle millä muutkin ikäisesi/kurssitoverisi ovat. ELi olet ihan samalla viivalla kuin muutkin omine saavutuksinesi. Tämä on fakta vaikka mitä muuta yrität! Et ole tainnut saada sitä huomiota mitä mielestäsi ansaitsisit saada vanhempiesi ystäväpiirin perusteella:D Ja älä selitä enää...

Onnittelut loistavasta ad hominem -argumentoinnista. Vielä muutamat herkulliset takertumiset epäolennaisuuksiin - ah, tuskin pystyisin samaan. Ehkäpä tässä aloituksessa kyse olikin siitä, ettei kenenkään - myöskään omalla - loppututkinnolla tulisi ratsastaa. Niin ja en ole ap.

Mielestäni ap on naurettava. täysin. Se on yks hailee mitä hänen vanhempansa tai heidän ystävänsä ajattelevat korkeakoulututkinnoista jne. Sama lopputulos oli maisteriperheestä tai ei ja arvosti sitä tutkintoa tai ei.

t: edellinen ja maisteri ja nähnyt opintojen aikana niitä jotka perustelevat tietämystään tyyliin "koska äitini hyvä ystävä on sitä tai isäni on sitä, niin tiedän tästä sen vuoksi sitä ja tätä." Kun ollaan suorittamassa omaa opintosuoritusta niin on suotavaa esiintyä itsenään ei siis sukuna tai äitinä tms. JA mikä pahinta eräs tollo paljasti aika arkaluontoisia asioita suorastaan virheelistä tietoa sukunsa peruina. Olen vaipua lattiaan.

Vierailija
67/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toit niin hyvin esille sen kuinka jotkut (SINÄ) luulevat olevansa viisaampia ja järkevämpiä sekä parempia, vain ja ainoastaan siitä armosta että vanhemmat ovat akateemisia. ( saatikka siitä syystä että vanhempiesi ystäväpiiri:)) Olet huvittava, Jos kaltaisiasi kalpeanaamoja on enemmänkin niin huh! Ei kenenkään kuulu ratsastaa toisten loppututkinnoilla. Onko sinulla vaikea alentua sille tasolle millä muutkin ikäisesi/kurssitoverisi ovat. ELi olet ihan samalla viivalla kuin muutkin omine saavutuksinesi. Tämä on fakta vaikka mitä muuta yrität! Et ole tainnut saada sitä huomiota mitä mielestäsi ansaitsisit saada vanhempiesi ystäväpiirin perusteella:D Ja älä selitä enää...

Onnittelut loistavasta ad hominem -argumentoinnista. Vielä muutamat herkulliset takertumiset epäolennaisuuksiin - ah, tuskin pystyisin samaan. Ehkäpä tässä aloituksessa kyse olikin siitä, ettei kenenkään - myöskään omalla - loppututkinnolla tulisi ratsastaa. Niin ja en ole ap.

Mielestäni ap on naurettava. täysin. Se on yks hailee mitä hänen vanhempansa tai heidän ystävänsä ajattelevat korkeakoulututkinnoista jne. Sama lopputulos oli maisteriperheestä tai ei ja arvosti sitä tutkintoa tai ei. t: edellinen ja maisteri ja nähnyt opintojen aikana niitä jotka perustelevat tietämystään tyyliin "koska äitini hyvä ystävä on sitä tai isäni on sitä, niin tiedän tästä sen vuoksi sitä ja tätä." Kun ollaan suorittamassa omaa opintosuoritusta niin on suotavaa esiintyä itsenään ei siis sukuna tai äitinä tms. JA mikä pahinta eräs tollo paljasti aika arkaluontoisia asioita suorastaan virheelistä tietoa sukunsa peruina. Olen vaipua lattiaan.

Vierailija
68/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun niihin, joille tämä on vessapaperia.

Mutta sen lisäksi olen kokenut myös sen, että "tiettyjen ihmisten (sukujen)" lapsia ei täällä "edes päästetty" ainakaan tiettyinä vuosina yliopistoihin. Jonkunlaista "organisoitua ja järjestettyä" "luokkakiertoa" eli nuo työväentaustojen vesat on edesautettu eteenpäin kun joidenkin muiden porukoita on hakattu päähän jo lapsesta asti.

Kyllä tämäkin juttu vielä tulee tutkintaan kunhan aikaa kuluu.

Eli nämä nyky-yliopistojen paperit ovat pelkkää vessapaperia ihan ilman vesileimaa. Vesileimattua paperiakaan ei enää just mistään saa.

Vierailija
69/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun niihin, joille tämä on vessapaperia.

Mutta sen lisäksi olen kokenut myös sen, että "tiettyjen ihmisten (sukujen)" lapsia ei täällä "edes päästetty" ainakaan tiettyinä vuosina yliopistoihin. Jonkunlaista "organisoitua ja järjestettyä" "luokkakiertoa" eli nuo työväentaustojen vesat on edesautettu eteenpäin kun joidenkin muiden porukoita on hakattu päähän jo lapsesta asti.

Kyllä tämäkin juttu vielä tulee tutkintaan kunhan aikaa kuluu.

Eli nämä nyky-yliopistojen paperit ovat pelkkää vessapaperia ihan ilman vesileimaa. Vesileimattua paperiakaan ei enää just mistään saa.

Oletko ap? Pitäisiköhän sinun hakea apua josatin itsellesi? Onko niin, että sinä et olekaan päässyt opiskelemaan yliopistoon, ap? vaikka olisit halunnut.

Monet julkkisten ja rikkaiden lapset tai taloudellisesti turvattua elämää viettäneet/viettävät ovat opiskelleet ulkomailla. rahalla saa ja hevosella pääsee...

Vierailija
70/75 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap mollaa erästä suomalaisen yhteiskunnan parhaista piirteistä. Minusta on oikeasti todella hienoa, että meillä on ihan oikea mahdollisuus tulla 'ensimmäisen polven akateemiseksi', eikä koulutus ole kouluttamattomien vanhempien lasten ulottumattomissa. Tämäkin on yksi yhteiskuntarauhan tae.

USA-Mamma

Vierailija
71/75 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olkaa "reteesti" onnellisia siitä, mitä teillä on. Olettehan jo nähneet, että kateellisia ovat silti vaikka mitä tekisitte/jättäisitte tekemättä. Elämä voisi saada uuden suunnana kun kurjat vanhemmat jättäisi vähemmälle huomiolle. Tämä elämä kun on ainoa jonka varmaksi tiedämme...

Itse duunariperheen kasvatti ja vanhemmat kannusti akateemiseksi vaikka rahaa ei ollut juuri antaa. Halusivat meille paremmat tulevaisuuden näkymät, mistä heitä kiitän.

Vierailija
72/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan se on joka suvussa ollut se ensimmäisen polven akateeminen. Pidätkö heitä naurettavina pelleinä? Vai eikö tämä koskekaan teidän sukua?

Vierailija
73/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jo vuodesta 2012 ollut Suomein katkerin ja kateellisin. Ei hyvä heilu.

Vierailija
74/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen sukuni ensimmäinen akateeminen, köyhistä lähtökohdista, poikkeuksellisen älykäs kylläkin. Akateemisena en kuitenkaan oikein osaa olla, vaikka siis toki akateeminen olen (ja jatko-opiskelen myös).

En osaa olla akateemisten piireissä, olen yksinäinen erakko, en osaa kuluttaa tai ostaa mitään merkkijuttuja, eli asioin halpahalleissa ja käytän jotain elloksen vaatteita, en harrasta sisustusta, viinejä, laukkuja, matkailua.

En ole oikein enää siinä omassa suvussani "oikeassa porukassa" mutta en myöskään hienostopiireissä. Olen siis väliinputoaja, mutta asia on sinällään OK, minua kiinnostaakin vain itseni kouluttaminen ja sivistys.

Kukaan ei varmaan ikinä uskoisi päällepäin että olen akateeminen ja hyvätuloinen, kun pusken menemään tarjoustalon vaatteissa lähimarketissa ostamassa aletarrallisia ruokatuotteita.

En siis TOD ole olevani mikään hieno tai nousukas!

Minä olen sukuni tiemonesko maisteri ja käyn silti halpahalleissa jos huvittaa. Perheessä myös tohtoreita eivätkä hekään ostele merkkilaukkuja tai matkustele, miksi pitäisi ja miksi akateemiset "piirit"(?)olisivat hienostopiirejä?

Vierailija
75/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen sukuni ensimmäinen akateeminen, köyhistä lähtökohdista, poikkeuksellisen älykäs kylläkin. Akateemisena en kuitenkaan oikein osaa olla, vaikka siis toki akateeminen olen (ja jatko-opiskelen myös).

En osaa olla akateemisten piireissä, olen yksinäinen erakko, en osaa kuluttaa tai ostaa mitään merkkijuttuja, eli asioin halpahalleissa ja käytän jotain elloksen vaatteita, en harrasta sisustusta, viinejä, laukkuja, matkailua.

En ole oikein enää siinä omassa suvussani "oikeassa porukassa" mutta en myöskään hienostopiireissä. Olen siis väliinputoaja, mutta asia on sinällään OK, minua kiinnostaakin vain itseni kouluttaminen ja sivistys.

Kukaan ei varmaan ikinä uskoisi päällepäin että olen akateeminen ja hyvätuloinen, kun pusken menemään tarjoustalon vaatteissa lähimarketissa ostamassa aletarrallisia ruokatuotteita.

En siis TOD ole olevani mikään hieno tai nousukas!

Tämä kuin oma kirjoitukseni. Ainoana poikkeuksena se, että tunnen juuri olevani omimmillani oman lappilaisen sukuni kanssa. Missään ei näy, että olen aika hyvätuloinen ja asiani hyvin. Punaleimaisia metsästän minäkin juuri niissä halvoissa vaatteissa, missä saattaa hyvässä lykyssä olla pari reikääkin, mutta en edes itse niitä havannoi :)

En käy hienoissa ravintoloissa. Jos ajattelen (ei nyt korona-aikana), että käyn parilla, niin mieluummin suuntaan lähikuppilan terassille/baariin kuin johonkin hienoon näyttäytymispaikkaan.

Asianajajien joukossa en osaa oikein olla; "tuntuvat" olevan niin hienoja ja älykkäitä. Juuri eilen mietin, että voisi edes oikeussaliin ottaa hieman paremman laukun kuin tuo mun elinikäinen reppu... Tosin ne pari asianajajaa, joiden kanssa olen hengenheimolainen, saattaa ottaa mukaan muovipussin :D

Tai oikeastaan parissa asiassa tuo hyvätuloisuus näkyy, jos tulee joskus jonkun kanssa puheeksi, on mun harrastus: ratsastus. Käyn kolmesti viikossa tunnilla + yksityistunteja ja se aika kallista. Lisäksi meneillään hammasremontti, joka alkanut jo vajaa pari vuotta sitten ja jatkuu. 

Ammatistani kyllä tykkään ja olen siinä hyvä. Akateemisuus on minulle lainopillisten opintojen sivutuote, ei päämäärä. Jos olisin saanut juristintutkinnon suoritettua amiksessa, olisin mennyt sinne. 

F