Miksi ihmiset näyttävät niin omituisilta, kun silmälasit otetaan pois?
Siis painuuko silmät jotenkin kuopalle tms. ? Suunnitelen silmien laserleikkausta, mutta näytän ihan omituiselta, kun lasit ottaa päästä pois ja lapsikin sanoo, että sä oot ihan kumman näkönen. Miten entisen ulkoisen näkönsä voisi palauttaa, jos ei enää tarvi laseja?
Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (30)
ilman laseja kummalliselta näyttämiselle on se, että silmälasit tuovat kasvoihin symmetrisyyttä. Harvalla on oikeasti täsmällisen symmetriset kasvot, mutta silmälasit luovat sellaisen harhan.
Mut se menee ohi, kestää tosin monta kuukautta.
ilman laseja kummalliselta näyttämiselle on se, että silmälasit tuovat kasvoihin symmetrisyyttä. Harvalla on oikeasti täsmällisen symmetriset kasvot, mutta silmälasit luovat sellaisen harhan.
jonka kasvot on symmetriset näyttää vammaselta.
Siis siinä kohtaa, missä ne laseja kannattelevat tökkelit osuvat nenänvarteen, on kuoppa kummallakin puolella. En tiedä täyttyisivätkö, jos en enää koskaan käyttäisi silmälaseja, mutta nyt tekevät ulkonäöstäni ilman laseja jotenkin noita-akkamaisen.
Minulla on ollut silmälasit pikkulapsesta saakka.
Siis siinä kohtaa, missä ne laseja kannattelevat tökkelit osuvat nenänvarteen, on kuoppa kummallakin puolella. En tiedä täyttyisivätkö, jos en enää koskaan käyttäisi silmälaseja, mutta nyt tekevät ulkonäöstäni ilman laseja jotenkin noita-akkamaisen.
Minulla on ollut silmälasit pikkulapsesta saakka.
Hän on jo 50 vuotta käyttänyt laseja.
Mä oon joskus miettinyt piilareiden hankkimistä (pari kertaa oon kokeillutkin) ja leikkinyt ajatuksella laserleikkauksesta. Musta vaan tuntuu, että näytän jotenkin säälittävältä ilman laseja :D Ehkä mä pitäydynkin vaan laseissa, kun tuntuu että näytän paljon paremmalta lasit päässä.
Se symmetriapointti on varmasti totta.
mikä, mutta kun silmälasit ottaa pois ihminen näyttää usein oudolta ja silmän alue vaaleammalta ja silmät tuntuvat olevan jotenkin syvemmällä ja pienempiä. Mutta esim. leikkauksen jälkeen jo muutamassa kuukaudessa ero häviää ja ihminen näyttää taas hyvältä ja "normaalilta".
En tiedä mistä johtuu.
mikä, mutta kun silmälasit ottaa pois ihminen näyttää usein oudolta ja silmän alue vaaleammalta ja silmät tuntuvat olevan jotenkin syvemmällä ja pienempiä. Mutta esim. leikkauksen jälkeen jo muutamassa kuukaudessa ero häviää ja ihminen näyttää taas hyvältä ja "normaalilta".
En tiedä mistä johtuu.
Olen samaa mieltä tässä. Ja juuri tätä varmaan ap:kin tarkoitti. Vaikka ei olisi koskaan nähnyt jotakin ihmistä ennen, ei siis lasit päässä niin kuin jotkut arvelivat sen vaikuttavan. Vaan vaikka ei olisi ikinä ennen ihmistä nähnyt, niin voi heti kertoa, että on käyttänyt laseja vuosikausia. Jotenkin ne vaan näyttävät siltä. Olisi kyllä kiva tietää miksi. Minullakin on muutama ystävä, jotka ovat miettineet laserleikkausta, mutta koska näyttävät 'kummallisilta' ilman laseja, eivät ole sitä toteuttaneet.
Silmälasien käyttäjät on vain tottunut näkemään lasit päässä.
ihmisten näyttävän tosi valjuille ilman laseja. Eivät yhtään omalta itseltään.
Mutta ei kaikkien kohdalla ole näin.