Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset näyttävät niin omituisilta, kun silmälasit otetaan pois?

Vierailija
18.02.2012 |

Siis painuuko silmät jotenkin kuopalle tms. ? Suunnitelen silmien laserleikkausta, mutta näytän ihan omituiselta, kun lasit ottaa päästä pois ja lapsikin sanoo, että sä oot ihan kumman näkönen. Miten entisen ulkoisen näkönsä voisi palauttaa, jos ei enää tarvi laseja?

Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen huomannut saan monella muullakin.

Vierailija
2/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sä näytät, niin kaikki ihmiset näyttää? Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en sanonut, että kaikki ihmiset näyttää, vaan ihmiset näyttää. Siinä on vissi ero, ja oli joku muukin huomannut saman, ja itse asiassa olen siitä joskus lukenutkin jotakin.

Niin...

Miksi täällä aina noita p...viilaajia. Miksi ei voi vastata asiallisesti tai sitten olla vastaamatta??

Vierailija
4/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut näkemään jonkun ihmisen aina silmälasipäisenä, niin tietysti vaikuttaa vähän oudolta ilman laseja. Kyllähän silmälasit kuitenkin ovat aika hallitseva piirre kasvoissa.

Vierailija
5/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien ympärysiho voi olla selkeesti kalvakka tai jotain. ja katse tosiaan erilainen.

Vierailija
6/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harha...silmät näyttää erilaisilta lasit päässä koska ne linssit vääristää sitä todellisuutta, eikä toisinpäin...

Vierailija
7/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli käyny laser-leikkauksessa pari kuukautta ennen kuin menin työhön sinne, ja näytti ihan siltä kuin olis just ottanu rillit pois päästä. Jotenkin oli silmät sellaset. En osaa selittää. Jotenkin tuntu että meni hällä leikkaus hukkaan ulkonäön osalta jos sitä ajatteli. Ihmettelin jo sillon että mikä siinä on. Eikä se ilmiö hävinnyt, se näytti aina rillipäältä ilman rillejä. Ihme homma. :D

Vierailija
8/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut on totuttu näkemään lasit päässä ja kun ne yhtäkkä ottaa pois, näyttääkin erikoiselta.

Ja kuten yksi kommentoija sanoi, silmälasit vääristävät ulkonäköäsi. Silmälasit päässä ei synny samanlaista syvyysvaikutelmaa silmien sijainnista silmäkuopissa. Silmälasipäisten silmät on totuttu näkemään silmälasien läpi vähän kaksiulotteisen kuvan tapaan. Kun silmälasit otetaan pois, silmät näyttävät sijaitsevan totuttua syvemmällä, vaikka tosiasiassa ovat ihan samassa paikassa kuin muillakin.

Samoin silmälasien linssit vääristävät ihon väriä, meikkiä jne, kun lasit ottaa pois näkyy iho ja silmät normaaleina. Ne vain saattavat näyttää hassuilta, kun katselija on jo tottunut silmälasipäiseen ulkonäköön.

Sekin vaikuttaa, jos ihminen on tosi likinäköinen, eikä ilman silmälaseja näe mitään, joten katse saattaa harhailla. Esim. toista silmiin katsominen on hankalaa, kun ei niitä keskustelukumppaninsa silmiä kertakaikkiaan erota.

Vierailija
9/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ihmisillä jotka sokeutuvat, niin se silmä joka ei näe painuu kuopalle. Siinä on se lääketieteellinen selitys.

Vierailija
10/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka käyttää laseja on tietysti valinnut kampauksensa ja hattunsta tai huivinsa tai vastaavat vaattensa ja käyttämänsä meikit ja korut sen mukaan, että naamalla on myös tietynmutoiset silmälasit.

Sitten kun niitä ei olekaan, kokonaisuus ei tietenkään enää ole sama, ja myös ne kampaukset, korut, vaatteet jne pitäisi vaihtaa, jotta homma toimisi taas yhteen..

Vierailija
11/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siinä tapauksessa se kyllä todellakin kuulostaa siltä, että sielläpä taas joku välkky mamma tekee ihan HIEMAN oikovia päätelmiä. Eli kun yhdellä tai muutamalla näin = kaikilla on.

Vierailija
12/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun silmälasien käyttäjä on ilman laseja.

Vierailija
13/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama kun naapuri tai ystävä kasvattaa parran, vaihtaa blondista tummaan tukkaan, tai laihtuu kesäloman aikana 20 kg, kuten työkaveri. Se vie hetken aikaa, ennekuin tottuu.

Vierailija
14/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia leikkauksessa on elämänlaadun paraneminen, kun ei tarvi koko ajan sählätä laseja päähän ja pois ja näkee tilanteessa kuin tilanteessa hyvin.

Itse leikkautin silmäni reilu 4 vuotta sitten, ja voin vain kehua lopputulosta. Itse katselin maailmaa 12 vuotiaasta asti lasien läpi, joten kaikki taatusti tottuivat näkemään mut lasien kanssa. Kertaakaan en ole kuullut pahaa sanottavaa ulkonäöstäni sen takia, että en käytä laseja. Päinvastoin -6 linssien takaa mun suuren silmäni näyttivät tosi pieniltä.

Vierailija
15/30 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee suotta ja kohta taas tarvitsee laseja.

Vierailija
16/30 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataan nyt vanhaan viestiin, mutta silmäthän painuvat kuopalle pitkällisen silmälasien käytön jälkeen, eivätkä palaudu ilman leikkausta.

Mm. Riitta Väisänen teetti aikoinaan "silmiennostoleikkauksen". Juuri tuon takia en voi käyttää piilolinssejä, enkä mennä laserleikkaukseen ilman jatkotoimenpiteitä.

Vierailija
17/30 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu. Jotkut voi ottaa rillit päästä ja olla kuin ei mitään. Jotkut sitten taas näyttää kymmenen vuotta leikkauksen jälkeenkin oudoille!

Vierailija
18/30 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en viitsi toistaa samaa. Nenätyynyjen jäljet ovat vain pehmeässä ihossa ja itseltäni ainakin häviävät saman tien. Kun pidän piilareita niin kukaan joka ei tiedä laseistani ei ole koskaan kysynyt "että onko sulla lasit kun näytät omituiselta" Ne ketkä tietävät niin ovat sanoneet että ei yhtään huomaa että mulla on lasit. Myöskään itse en ole huomannut mitään erikoista laseja pitävien silmissä silloin kun heillä on piilarit. Jos likinäköinen on ilman laseja eikä hällä ole piilareita niin sen kyllä huomaa helposti silmien siristelystä ja katseen "tylsyydestä".

Vierailija
20/30 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla iho muutuu lasien takana auringon vaikutuksesta. Mitä enemmän vahvuutta, sen enemmän muuttuu.

Palautuu sitten aikanaan kun lasien käyttö lopetetaan ja iho uudistuu. Ja kyllä tää ilmiö on ihan tiedostettu ja tunnettu. (vaikka joku ei olis sitä itse havainnutkaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi