Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teistä on niin tärkeää, että teini saa tehdä abortin

Vierailija
18.02.2012 |

ilman että vanhemmat tietävät? Osaatteko yhtään asettua sen vanhemman asemaan?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti kannatan teinin yksityisyyden suojaa ja itsemääräämisoikeutta. Asiaan ei pidä vanhempien saada puuttua.

Vierailija
2/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tunne olevansa valmis synnyttämään lasta, hänellä on oltava oikeus tehdä abortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarpeeksi vaikea asia ilman vanhempien saarnaa ja puuttumistakin. Moni abortti jäisi liian myöhäiseksi jos teinin tarttis vielä pelätä vanhemmille kertomista.

Vierailija
4/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ehdottomasti abortin kannalla

Vierailija
5/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että vanhemmat yrittävät vaikuttaa siihen. Kyse on teinin loppuelämästä, ei vanhempien.

Vierailija
6/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole sellaisia, että heille voisi kertoa asian ilman, että se toisi kohtuuttomia ongelmia. Esim. jotkut vanhemmat saattaisivat pahoinpidellä lapsensa. Toisekseen kyse on lopulta teinistä, hänen raskaudestaan ja hänen loppuelämästään. Ei vanhempien. Hänellä pitää olla mahdollisuus päättää itse painostamatta mitä tekee.

Jos vanhemmat ovat sellaiset, ettei teini voi kokea kertovansa heille, ehkä siihen on syynsä.

Vierailija
7/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poikaystävä painostaa tai että terveydenhoitaja tms. suosittelee?? Vaikka vanhemmat olisivat valmiit antamaan kaiken tuen.

Vierailija
8/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat jos olisivat aikanaan tienneet, puhuttais asiasta vieläkin. Tai ei puhuttais, mulla olisi 1 lapsi enemmän.

Kummatkin uskovaisia, eivät olisi ikinä hyväksyneet aborttia ja jos olisin tehnyt abortin, eivät olisi enää hyväksyneet minua.

Teini saa itse päättää omasta tulevaisuudestaan. Jos teini tekee abortin poikaystävän painostuksesta ei hän ole myöskään silloin kykenevä äiti.

Vierailija
9/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinkahan moni abortoi vain sen takia että poikaystävä painostaa tai että terveydenhoitaja tms. suosittelee?? Vaikka vanhemmat olisivat valmiit antamaan kaiken tuen.

ja hyvä huomioida, että silläkin on väliä, jos lapsen isä ei halua tulla isäksi?

En ylipäänsä ymmärrä, mitä myönteistä siinä on, että teini saa lapsen. Siis teini, joka on vielä itsekin lapsi.

Vierailija
10/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua lasta niin abortti täytyy tehdä.

ja hyvä huomioida, että silläkin on väliä, jos lapsen isä ei halua tulla isäksi?

En ylipäänsä ymmärrä, mitä myönteistä siinä on, että teini saa lapsen. Siis teini, joka on vielä itsekin lapsi.

Vierailija
11/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini tekee abortin, aivan taatusti on hyvät perusteet asian suhteen.

Ja jos hommat menis niin huonoon, ettei teini kertoisi mulle, olisi se silti ok, jopa hyvä asia.

Vierailija
12/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin teinilläkään alaikäisenä ei pitäisi olla oikeus, kuin päättää toisen ihmisen, lapsensa, ruumiista.

Minusta vanhempien pitäisi tietää, abortissa on omat riskinsä, ja lisäksi vanhempien tuella voisi olla iso merkitys. Moni abortti jäisi varmasti tekemättä, kun teini huomaisi, että vanhemmat eivät suuttuneetkaan, vaan hyväksyvät lapsen ja auttavat.

Vierailija
13/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantamaan tekojensa seuraukset. Eli ei seksiä alaikäisille.

Vierailija
14/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa sarjaa kuin typerät kommentit, että abortin saatavuutta pitäisi tiukentaa ja yhteiskunnan sen sijaan tukea vanhempia enemmän. Ja pah, sanon minä.

Vaikka ne teiniäidin vanhemmat kuinka hoitaisivat sitä vauvaa, teini on kuitenkin ÄITI ja hänellä on lapsesta ikuinen vastuu, mm. taloudellisesti. Vai meinaatko, että isovanhemmat maksavat lapsen KAIKKI kulut koko elämän ajan? Ja hoitavat lapsen täysi-ikäiseksi siten, ettei äidin tarvitse laittaa rikkaa ristiin? Tiedät itsekin, että näin ei käy. Ei, vaikka kuinka vannottaisiin apua ja tukea. Jossain vaiheessa äiti jää lapsensa kanssa yksin.

Jos teini ei ole äitiyteen valmis, ei kenelläkään ole asiaan mitään nokan koputtamista.

Vierailija
15/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänet tuntien ei kyllä pystyisi teettämään aborttia. Lapseni on erittäin herkkä ihminen ja en usko että hän voisi elää sellaisen asian kanssa että on tapattanut lapsensa.

Asiasta on keskusteltu, ehkäisy on kunnossa. Ovat poikaystävänsä kanssa samaa mieltä että jos tulee raskaaksi pitävät lapsen.

Vastuullisia nuoria ovat molemmat. Ovat kihloissa.

Elämä kantaa. Lukuisia teiniäitejä on ja ovat pärjänneet. Mielestäni nuorten vanhempien tuki on tärkeää jos teinit saavat lapsen.

Jos lapseni kuitenkin päätyisi aborttiin olisin hänen tukenaan luonnollisesti.

Olen opettanut tyttärelleni ettei saa alistua painostukseen kenenkään taholta.

Vierailija
16/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teini ei saa päättää omasta ruumiistaan mitä tulee tatuointeihin, lävistyksiin, alkoholinkäyttöön ja tupakointiin mutta isommissa asioissa kuten abortti ei vanhempien tarvitse edes tietää?

Vierailija
17/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa sarjaa kuin typerät kommentit, että abortin saatavuutta pitäisi tiukentaa ja yhteiskunnan sen sijaan tukea vanhempia enemmän. Ja pah, sanon minä.

Vaikka ne teiniäidin vanhemmat kuinka hoitaisivat sitä vauvaa, teini on kuitenkin ÄITI ja hänellä on lapsesta ikuinen vastuu, mm. taloudellisesti. Vai meinaatko, että isovanhemmat maksavat lapsen KAIKKI kulut koko elämän ajan? Ja hoitavat lapsen täysi-ikäiseksi siten, ettei äidin tarvitse laittaa rikkaa ristiin? Tiedät itsekin, että näin ei käy. Ei, vaikka kuinka vannottaisiin apua ja tukea. Jossain vaiheessa äiti jää lapsensa kanssa yksin.

Jos teini ei ole äitiyteen valmis, ei kenelläkään ole asiaan mitään nokan koputtamista.

Miksi viattoman vauvan pitää maksaa hengellään teinin mokasta, eikä teini joudu kantamaan mitään vastuuta?

Vierailija
18/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isovanhemmat ovat kasvattaneet lapsen jos eivät vanhemmat kykene.

Vierailija
19/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren pitää itse päättää haluaako lapsen vai ei. Tietysti parempi olsisi ettei hyvin nuorena vielä alettaisia seksiä harrastamaan, ja ainakin ehkäisy pitäisi hoitaa ettei vahinkoa pääsisis sattumaan.

mutta silti, tytöllä on oikeus päättää omasta kehostaan ja abortista. Jos ei halua vanhemmille kertoa, niin ei mahda mitään.

Varmaan abortti on nuorelle pelottava kokemus, ehkäpä siitä oppii jotakin, ainakin ottamaan ehkäisyn vakavasti.

Hieman hirvittää ajatella miten sukupuolitauditkin leviää, kun kondominkäyttö on niin vastenmielistä.

Vierailija
20/31 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viattoman vauvan pitää maksaa hengellään teinin mokasta, eikä teini joudu kantamaan mitään vastuuta?

Minun mielestäni kun mitään vauvaa ei aborttihetkellä ole. On alkio, mutta se ei ole ihminen. Se ei tunne eikä tiedä mitään.

Tietysti ehkäisyä pitäisi käyttää tunnollisesti, mutta eivät kaikki teiniraskaudet ehkäisyn puutteesta johdu. Oikein toteutettu ehkäisykin kun voi pettää.

Siihen nähden, miten teinivanhemmuus heikentää nuoren tulevaisuudennäkymiä, "rikoksen" ja "rangaistuksen" epäsuhta on valtava, mikäli teini pakotetaan vanhemmaksi. Eiköhän se abortti ole riittävä rangaistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan