Sain kutsun, nyt pitäisi laihduttaa 22 päivässä
Sain kutsun ystäväni valmistujaisjuhlaan. Juhliin on vajaa kuukausi aikaa.
Juhliin on kutsuttu myös entinen pitkä aikainen poikaystäväni. Eromme oli vaikea, hän jätti minut toisen naisen takia ja olin pitkään allapäin. Nyt olen päässyt suhteemme yli, mutta masentuneena lihoin pahasti.
Nyt haluaisin loistaa ja hehkua naiseuttani siellä juhlassa. Olen jo pyytänyt yhtä vaikutusvaltaista ja mukavaa miespuolista ystävääni sinne aveciksi. Kuinka paljon ja miten on mahdollista saada itsensä kuntoon tuossa ajassa? Ajattelin olla tiukalla ruokavaliolla ja lenkkeillä aamuin, illoin, mikäli jalat kestää. Miten saisin parhaan tuloksen? Mitä syödä tai tehdä? En haluaisi jäädä juhlista poiskaan, niin kuin pahimpana aikana tein.
Kommentit (48)
Cambridge-valmentajaan. Homma toimii ja uht helposti lähtee kilot! Varsinkin alukuviikkoina.
ostamassa jotkut tukipöksyt jotka hoikistaa vatsaa ja peppua. Ja pukeutumalla kropalle sopiviin vaatteisiin, sopivasti leikattuun ja oikeankokoiseen vaatteeseen voi huijata itsensä näyttämään monta kiloa hoikemmalta!
Pitänee ottaa selvää noista edellä mainituista dieteistä, kiitos.
olisi mukava vielä saada muitakin vinkkejä :)
Näytät heti hoikemmalta (ja kauniilta)
varmasti päässyt yli siitä entisestä poikaysvästäsi?
Ehkäpä en sitten ihan ole päässyt yli siitä ihmissuhteesta. Hän oli minulle tärkeä,eikä hänestä koskaan tule merkityksetön. Jollain tavalla toivoisin hänen katuvan tekoaan ja nyt näkevän minut nyt parhaassa valossa, suloista katkeruutta. Luulen etten koskaan tule pääsemään menneisyydestäni ja sen vaikutuksista eroon, mutta voinhan silti loistaa hetken hänenkin silmissään. Takaisin en ottaisi, minua ei enään saisi ;) Surun aiheuttama ylipaino saa muutenkin jo väistyä ja uusi ilo tulla elämään.
Paino 75kg ja pituus 162
Tuun huomenna katsomaan ketjua, kiitos teille vastanneille! Hyvä kun muistutit, ei pidä juoda liikaa ;)
ap
Jätä viljat pois ennen juhlia, auttaa takuuvarmasti turvotukseen -> maha näyttää heti puolet pienemmälle. Lisäksi vähennä suolankäyttöä, sekin auttaa turvotukseen. Näillä vinkeillä itse ainakin tunnen oloni, ja näytänkin, heti monta kiloa hoikemmalta.
Jätä viljat pois ennen juhlia, auttaa takuuvarmasti turvotukseen -> maha näyttää heti puolet pienemmälle. Lisäksi vähennä suolankäyttöä, sekin auttaa turvotukseen. Näillä vinkeillä itse ainakin tunnen oloni, ja näytänkin, heti monta kiloa hoikemmalta.
Tähän lisäisi että olen melkein samoissa mitoissa kuin sinä. Pituus pari senttiä enemmän ja painoa pari kolme kiloa vähemmän. Painoin jokin aika sitten vielä 77 kiloa, ja jo tuo noin viiden kilon pudotus näkyi ja tuntui selvästi. :)
Tärkeintä kuitenkin on asenne, eli älä mene juhliin sen näköisenä kuin häpeäisit itseäsi ja pyytelisit olemassa oloasi anteeksi. Yritä tsemppaa itseäsi psyykkisesti ennen juhlia, niin nautitkin niistä enemmän.
tehokkain keino. Saat varmasti n. 10 kiloa pois, kun vain pysyt tiukasti ohjelmalla.
Mutta ihan kunnon ketokarppaus saa sut hoikistumaan, hehkumaa ja itsevarmemmaksi. Tiukkaa ketoa mutta pari päivää ennen syöt enemmän kasviksia kaikissa muodoissa, ja jos otat alkoholia niin muistat juoda aina annosten välillä lasillisen vettä niin ei tee tepposia :) Onnistut varmasti!!!
ostat nettipilates tunnukset ja yksi tai kaksi reeniä per päivä niin saat ryhtiä lisää ja keski"korsettiin" tukea lisää.
Jos laihdutettavaa on niin aloita vaikka nutrilet quick startilla, pääset hyvään vauhtiin ja saat lisäpotkua yritykselle.
täällä ahkera kuntoilufriikki (fitness uralle tähtäämässä). Olen tehnyt monenlaisia dieetti/treeniohjelmia tutuille ja puolitutuille, joten tiedän näistä asioista :).
22 päivässä on mahdollista laihtua näkyvästikin.
Ensinnäkin tärkeintä on nyt itsekuri. Dieettiä tulee noudattaa eikä lipsua YHTÄÄN mikäli haluat näkyviä tuloksia. Lisäksi asenne, että pystyt siihen, koska se on totta ;).
Pidä kirkkaana mielessä miksi teet tämän. Ei vain miehen takia, vaan oman itsetuntosi myös.
Nyt sitten tällaisella lyhyellä dieetillä vedetään hiilarit niin alas kuin mahdollista, mutta kuitenkin niin, että aineenvaihdunta pysyy kunnossa.
Säännölliset ruoka-ajat ovat kaiken A ja O.
3 tunnin välein on syötävä ! Silloin nälkä pysyy kurissa, etkä sorru ahmimaan.
Vettä on juotava 1,5 litraa päivässä vähintään. Juo sitä aina esim käydessäsi keittiössä ja muutenkin joka välissä.
Esimerkki päivän ruokavaliosta:
8.00 Aamupala:
-Täysjyväleipä pala juuston ja kurkun kera
-lasi tuoremehua
-puolikas omena
11.00 Välipala:
-vettä
-puolikas omena
-10 pähkinää
13.00 Lounas:
-salaattia (kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa)
-maitoa
-ruisleipä (kurkkua, kalkkunaleike)
16.00 Välipala
-viinirypäleitä kourallinen
-lasi sokeroimatonta mustikkakeittoa
18.00 Päivällinen
-jauhelihakeittoa
-maitoa
-porkkanaraastetta
21.00 Iltapala
-hedelmämysliä vähän maidon kera
-puolikas omena
-vettä
Tässä siis yksi ideaali päivä ruokailun suhteen. Seuraavien 22 päivän aikana syö vain salaatteja, keittoja (joissa ei ole kermaa) ja pari kertaa viikossa keitettyä kanaa täysjyväriisin kera.
Jätä punainen liha. Vaihda kinkku leikkele kalkkunaksi. Leivän päälle rasvaa vain aivan herneen kokoinen nokare tai ei ollenkaan.
Tämän lisäksi JOKA aamu käy 45min-tunnin pituisela lenkillä ENNEN aamupalaa (siis tyhjällä vatsalla).
Lisäksi jos omistat salikortin niin jokaikinen päivä salilla vähintään 1,5 tuntia.
Mikäli et omista salikorttia, käy joka päivä lisäksi toisella lenkillä heti päivällisen jälkeen. Lenkin kesto vähintään 45min. Lisäksi lenkin jälkeen tehokasta jumppaa kotona.
Katso esim netistä ohjattuja jumppavideoita.
Parasta olisi mikäli sinulla olisi mahdollisuus käydä zumbassa 4 kertaa viikossa.
Yhden zumba tunnin aikana on mahdollista kuluttaa jopa 1000 kaloria.
Mikäli ei ole mahdollisuutta, etsi netistä zumbavideoita ja tee kotona perässä joka toinen päivä vähintään tunnnin pituinen treeni.
Jos noudatat tätä lipsumatta, tuloksia tulee varmasti ja kiloja voit tiputtaa roppakaupalla.
Paljon tsemppiä sinulle ja toivottavasti vinkeistä oli hyötyä :) ! Pidä lippu korkella, olet kaunis !!
ps. pukeudu pikkumustaa, sillä musta tunnetusti hoikentaa entisestään ;)
Hei, kiitos taas! Taidankin Zumbata toiseksi lenkikseni. Näillä mennään :)
ap
paljon olet liikkunut aiemmin? Jos et juuri yhtään, ja nyt alat hulluna kuntoilemaan niin tulet vain huonompaan kuntoon (koska hormonitoiminta sekoaa) ja siitä toipumiseen voi mennä monta kuukautta, etkä sitten jaksa edes mennä noihin bileisiin kun makaat vain masentuneena kotona jaksamatta käydä kävelemässä 10 minuuttia pitempään. Mulle kävi noin viime kesänä enkä vieläkään pysty kuntoilemaan normaalisti, reipasta kävelyä jaksan puoli tuntia. Ja minä siis kävin aluksi muutaman viikon ajan joka päivä pyöräilemässä ja salilla ilman ongelmia kunnes sitten kunto romahti totaalisesti.
olisko teillä antaa vinkkiä mistä löytyisi noita mainitsemianne kivoja zumbavideoita aloittelijalle?
Kiitokset ja hurjasti tsemppiä ap:lle!!!!
on paasto. Siis Vogelin mehupaasto. Se antaa kivan alkubuustin laihdutukselle, usko pois! Itse pudotin sillä alkuvuodesta 75 kilosta 70 kiloon ja sen jälkeen oli todella helppo jatkaa kevyellä syömisellä. Kun on viikon ollut syömättä mitään, jo pelkkä rahka mustikoilla on taivaallista herkkua! Ja vatsalaukku on pienentynyt joten mitkään mätöt ei tulleet edes mieleenkään. Laihtuminen jatkuikin tuolla kevyellä dieetillä jokusen kilon, ja vaikka nyt syön normaalisti (uudelleen opetellusti!), niin ei paino ole noussut, vaan jäänyt 68 kiloon ja hieman laskusuunnassa tuntuu olevan edelleen. Ja olo on hyvä!
Itsellä oli tapana syödä kuin "huomaamatta", telkkarin ääressä, kahvitauoilla pullaa yms., niin tuo paasto oli hyvä keino opetella eroon niistäkin. Sen jälkeen otin säännön, että syön vain 5 kertaa päivässä, ja niistä yhden kerran korvaan pari kertaa viikossa joko luomumehulasillisella, light mansikkakeitolla tms.
"Mässyjä" sallin itselleni vain kerran viikossa, eikä nekään ole entisenlaisia mättötuokioita... Toki sun kannattaa kaikesta herkuttelusta kieltäytyä nyt juhliin asti kokonaan, mutta samalla voit opetella uuden tavan syödä sinäkin. =)
Tosiaan, tuo liikunta ENNEN aamupalaa on tärkeää!
Lisäksi mulla jäi paastosta tavaksi ottaa lasillinen vettä Molkosanilla höystettynä sekä pari vesilasillista päivässä, joissa on Cynara-artisokkauutetta, näistä löytyy tietoa täältä: http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0300/5.htm
Ne ovat ikään kuin tukemassa aineenvaihduntaa ja kevyempää elämää, olematta silti mitään varsinaisia laihdutustuotteita.
Tsemppiä, muista vaan tiukka kuri, hyvin se onnistuu! =)
Kiitos erittäin paljon kannustavista viesteistänne ja todella hyvistä ohjeista. Otan näistä varmasti jokaisen käyttööni!
Suihkurusketusta, kuin myös ripsienpidennystä olen muutenkin ajatellut, mutta voi olla, että toteutan ne vasta kesällä. Nyt aijon tehdä sen mitä pitää, että pääsen tavoitteeseeni juhliin mennessä ja aijon jatkaa sen jälkeen ja olla paremmassa kunnossa kuin ikinä ennen.
Kuntoilufriikin ohjeen otan ihan pienellä sovelluksella käyttööni. Lihakeitto, jossa olisi perunaa ja porkkanaa ajattelin korvata vähärasvaisella lihalla. esim kanan minuuttipihvi ja salaatilla tai herneillä.
Lenkille menen aamulla, lenkin kesto on 1h.20 min. Tässä meidän lähellä on tälläinen lenkki, noin 8km. pitkä ja tuon verran menee suunnilleen aikaa sen kävelemiseen. Illalla teen jonkun netti kotitreeni, pitänee vielä sellainen hyvä jostain lyötää. Periaatteessa voisin illalla tehdä toisen 1h 20min. lenkin, mutta en usko että jalkani kestää. Minulla on krooninen luupiikki vaivannut kantapäässä jo pidemmän aikaa.
Onkohan tuo 1h20min huonompi, kuin 45min? Mietin vaan, kun ei ole paljoa kokemusta, että onko liian raskas kropalle.
Aika hyvillä mielellä lähden nyt kevättä kohden! Kiitos kannustuksesta, olen aika varma onnistumisestani :) Kyllä elämä on mukavaa taas.
2 viikkoa -8kg