Teille joille tehty sektio!
millaiset housut olisi hyvä sektion jälkeen?
hiertääkö haavaa pahasti tietynlaiset?
olisiko esim verkkari housut hyvät, vai voiko niillä samoilla mamma housuillakin lähteä?
Kommentit (8)
oli niin alhaalla, etten muista minkään housujen hanganneen. Kannattaa varmaan lähteä äitiyshousuilla, kun ei se maha sekunnissa mihinkään katoa.
oli vatsa kovasti turvoksissa ja kipeä kotiutuessa, mammahousut oli kuitenkin liian isot jo. Haavan kohdalla ei kannata olla vaakasaumaa joka ei jousta, verkkarit hyvät jos voi kiristää/säätää vyötäröä.
ja päällä vielä "side" eli teippi ettei vaatteen ns hierrä
löysät verkkarit oli kova sana pariviikoa kunnes tikit ja niitit saatiin pois
on se olennaisempi asia. ettei ne paina haavaa..
Voi olla vähän off topic, mutta menen jo vähän eteenpäin että kannattaa sitä haavaa hoitaa teippien kanssa niin paranee paremmin.
Eli heti kun haava ei vuoda, sen voi teipata jolloin se paranee huomatavasti siistimmin. Tämän ohjeen sain plastiikkakirurgilta, edes keskussairaaloissakaan eivät tunnu niksiä tietävän.
Apteekista on saatavissa teippejä, sellaiset ruskeat/valkoiset rullateipit maksavat vain muutaman euron. Materiaali on hengittävää.
Silikoniteippi on kaikista paras, se ehkäisee arven paksuuntumista ja venymistä. Olen itse käyttänyt ja leikkausarpi on todella siisti ja nätti.
ja päällä vielä "side" eli teippi ettei vaatteen ns hierrä
löysät verkkarit oli kova sana pariviikoa kunnes tikit ja niitit saatiin pois
että hieman oli harmia jos housunkaulus hankasi tikkejä..taisinki sitten pitää matavyötäröisiä housuja enimmäkseen tikkien poistoon asti
Pehmeät housut jotka ovat tarpeeksi korkeat. Kun se haava on niin matalalla niin matalavyötäröiset houstu eivät sovi, eivätkä varsinkaan farkut. Alushousut kannattaa myös valita tarkkaan. Maha on melko turvoksissa sektion jälkeen, joten mulle ainakin sellaiset "cargo"-mammahousut joissa leveä trikoo mahan kohdalla sopivat hyvin kotiutumishousuiksi.
Tosin mulla on haava pystyssä, eli ehkä ne housut ei niin paljon hierrä kuin vaakatasossa olevaa haavaa..
Varmaan jotku lökärit oli jalassa ko tulin kotiin..