Minusta on uskomaton ajatuskin että joku voi luottaa mieheensä!!!
Tuli tuosta luottamusketjusta mieleen. Siis puhun nyt omasta ajatusmaailmastani. Minulla on takana kolme vakavaa seurustelusuhdetta, tällä hetkellä yhdessä niistä (avoliitto). Jokaisessa suhteessa minua on petetty. Törkeästi, ja minä olen sinisilmäisenä loppuun asti uskonut rakkauteen ja luottanut. Lujaa on aina tultu sieltä pilvilinnoista alas. Toisen suhteen jälkeen lupasin ja vannoin itselleni etten enää ikinä usko ja luota vastakkaiseen sukupuoleen. Niin vaan kuitenkin hatkahdin ja petetyksi tulin. Jostain syystä annoin anteeksi (en unohtanut) ja uuden mahdollisuuden. Edelleen siis tämän pettäjämiehen kanssa yhdessä.
Nyt sitten pelkään, tai oikeastaan odotan, koska mua taas satutetaan. En tiedä muuta elämää, kuin tälläinen kapinen parisuhde jossa pelätään pettämistä. Eräs ystäväni lähti viikkoksi pohjoiseen lapsensa kanssa ja jätti miehensä kotiin. Olin ihan kauhuissani, miten hän voi jättää miehensä yksin kotiin. Kunnes tajusin että sehän on ihan normaalia, MINUN ajatusmaailmani on vain niin vääristynyt kokemuksieni myötä, että näen tuollaisessa jo niin selvät pettämisen merkit.
Tää ei ole normaalia elämää ja tuntuu välillä että tukehdun tähän =(
Kommentit (20)
No jos tuo on tilanne, niin miksi edes olet suhteessa? Itsellä ollut neljä vakavampaa suhdetta (nyt yhdessä niistä), joista yhdessä mua on petetty. Tuon tapauksen jälkeen otin aikaa ja olin itsekseni, että pääsin asian yli. Ei musta olisi suhteeseen, jos pitäisi koko ajan olla varuillaan.
Minuakin on petetty todella rankasti. Avokki nussi jopa parhaan kaverini kanssa. Kun lopulta erosimme, kaverit ja puolitutut nauroi ihan räkänä päin naamaa, kuinka he oli säälineet ja nauraneet minua kun olin niin idiootti, etten tajunnut, että avokkini nussi kaikki mahdolliset, jotka vain suotui. Avokkini vielä haukkui minut päälle, että olen niin tyhmä ja ruma ja vanha (olin silloin 23v), että hänen on pakko käydä vieraissa kun kaikki muut naiset on parempia.
Hitusen aikaa meni kasatessa itsetuntoa kasaan ja raakatessani kaikki vanhat kaverit pois elämästäni.
Kun aloin jossain vaiheessa uudelleen seurustelemaan, ajattelin, että vapaus tuo vastuun. Olemme olleet naimisissa 16 vuotta ja elän edelleen niin, että meillä on ovi, mistä saa poistua jos haluaa. Minun kanssani ollaan vain vapaaehtoisesti. Jos mies haluaa pettää, se on ihan hänen päätöksensa ja hän saa teostaan ottaa itse vastuun. Minä en ala siitä kantamaan vastuuta.
Mies tietää tämän ja olen sanonut, että jos haluaa hakea paremman niin sitten hakee. Ei ole ollut tarvetta kuulemma hakea.
En ala elämääni tuhlaamaan pelkäämiseen. Jos menee niin talossa on ovi, mistä voi lähteä. Ei ole minun ongelma. Ongelma on pettäjällä.
ei näköjään voi kulkea? Tai mitä kokemus sanoo, niin roikutaan siinä parisuhteessa ja tehdään toinen naurun alaiseksi pettämällä selän takana. Juuri tuota siis pelkään, että kaikki tietää mieheni sivusuhteista, mutta kukaan ei kerro mulle ja sitten vuosien päästä saan tietää. Niinkuin on aiemmin käynnyt.
Tiedän, tiedän, tää ei ole elämää. Lapsensa takia sitä vaan haluaisin tehdä kaikkensa... ap
Ei ole näkynyt koskaan mitään syitä olla luottamatta, ja lisäksi hänellä on sellaisia piirteitä joiden takia hänen olisi erityisen vaikeakin pettää minua. Mikä tahansa on elämässä mahdollista, mutta täytyy sanoa, että juuri tästä asiasta en kyllä voisi vähempää olla huolissani.
Minulla on sitten vastaavasti muuta surua. Älä anna tuon pettämisasian määritellä sinua ja elämääsi; pyristele eteenpäin ja arvosta itseäsi.
Epäilyillä ja kyttäämisellä suorastaan ajat puolison pettämään. Näin kävi ainakin mulle aikoinaan: exä epäili ja syytti mua koko ajan, vaikken ollut tehnyt mitään. Lopulta kyllästyin ja oikeasti petin. Sittenpähän oli syytä.
Nyt vihdoin minulla on mies, johon luotan 100%.
Minulla on ihana mies johon minun pitäisi pystyä luottamaan 100%, mutta en vaan pysty!! Niin paljon olen saanut paskaa kokea edellisissä suhteissa, nähnyt miten varatut miehet vonkaa baareissa/laivoilla ymsyms, tunnen paljon miehiä jotka pettävät/ovat pettäneet puolisoitaan, etten voi yksinkertaisesti kuvitella miksi minun mieheni olisi yhtään parempi kuin nuo tuhannet ja tuhannet muut miehet jotka pettävät? Kun olen nähnyt vierestä kuin parhaistakin parhaat, kilteimmät perheen isät sortuu houkutuksen tullessa kohdalle... Ne joista ei ikinä uskoisi moista...
Tiedän että miestäni sattuu ja loukkaa epäilyni (enkä siis muulloin ole mustis kuin jos mies olisi lähdössä johonkin kavereittensa kanssa), mies ei todellakaan käy usein, maks. pari kertaa vuodessa jossain. Silloin minä istun kotona ja itken...
Mies on monesti sanonut ettei hänellä ole mitään syytä pettää, hänellä on kaikki mitä on toivonut; kaunis ja ihana vaimo, suloiset lapset ja omakoti johon on ihana aina tulla kun perhe siellä odottaa. Ettei hän koskaan tekisi mitään sitä vaarantaakseen ja minä onneton kun en voi luottaa... :(
Kerro miten olet päässyt tuohon, että oikeasti voi luottaa mieheen joka sen luottamuksen ansaitsis???
t. ei ap
Epäilyillä ja kyttäämisellä suorastaan ajat puolison pettämään. Näin kävi ainakin mulle aikoinaan: exä epäili ja syytti mua koko ajan, vaikken ollut tehnyt mitään. Lopulta kyllästyin ja oikeasti petin. Sittenpähän oli syytä.
...kuinka vierität vastuusi tekemisistäsi toisen harteille. :D Oikein aikuista. Sehän suorastaan aseella uhaten pakotti sut pettämään! Mittään et voinu! Nii-! Joo-o!
En tarkoita tällä nyt mitään pahaa, mutta ihan totta, jos oikeasti on sellainen ihminen jota on petetty ihan jokaisessa parisuhteessa ja useassa niin siinä vaiheessa pitäisi alkaa etsiä niitä syitä itsestään. Silloin on pakko löytyä "vika" petetystä, ei pettäjästä. Mä en vaan pysty ymmärtämään, että miten voi olla mahdollista, että jokainen kumppani pettää. Ei kenelläkään vaan voi olla niin huono säkä, kyllä se johtuu ihan jostain muusta. Itsellä 2 pitkää ja 2 lyhyempää suhdetta takana, eikä yksikään mies ole minua pettänyt. Tai ei ainakaan ole jäänyt kiinni, eikä ole ollut pienintäkään epäilystä edes sellaisesta. En sitten tiedä johtuuko siitä, että suhteissani (jokaisessa) on ollut tapana käydä baareissa/risteilyillä/reissuilla yhdessä. s.postit/kännykät/sosiaaliset mediat, kaikki ovat olleet ns. avoimia. Ei siis vaan ole ollut mitään aihetta edes epäillä toista. En halua ketään loukata tällä kommentilla, mutta kannattaa joskus keskittyä etsimään niitä virheitä myöskin itsestään, eikä aina niistä miehistä. :)
...suosittelen parisuhdeterapiaa, eikä syyn vatvomista sen paremmin petetystä kuin pettäjästä ihan vaan omassa päässä.
N84, kyllä voi olla huono säkäkin. Syyllistämisesi on aika noloa ja yleistävää.
...suosittelen parisuhdeterapiaa, eikä syyn vatvomista sen paremmin petetystä kuin pettäjästä ihan vaan omassa päässä.
N84, kyllä voi olla huono säkäkin. Syyllistämisesi on aika noloa ja yleistävää.
Jep, minun mielestäni taas on noloa syyllistää aina miehet, AINA. Ja ei, ei voi olla vaan niin huono säkä. :)
...suosittelen parisuhdeterapiaa, eikä syyn vatvomista sen paremmin petetystä kuin pettäjästä ihan vaan omassa päässä. N84, kyllä voi olla huono säkäkin. Syyllistämisesi on aika noloa ja yleistävää.
Jep, minun mielestäni taas on noloa syyllistää aina miehet, AINA. Ja ei, ei voi olla vaan niin huono säkä. :)
Mulla ainakin kyse miesmausta. Tykkään tummista ja tulisista...niin ja ulkomaalaisista. Enpä tunne yhtäkään luotettavaa ulkomaalaista, mutta silti niihin aina haksahdan! Terveisin 5 vakavaa suhdetta takana ja kaikissa petetty. Nyt sinkku.
Minun tuntemistani miehistä enemmistö on tosi luotettavia, ja luotan omaan mieheeni täysin. Ihan kuten tuntemiini naisiinkin.
...suosittelen parisuhdeterapiaa, eikä syyn vatvomista sen paremmin petetystä kuin pettäjästä ihan vaan omassa päässä. N84, kyllä voi olla huono säkäkin. Syyllistämisesi on aika noloa ja yleistävää.
Mulla ainakin kyse miesmausta. Tykkään tummista ja tulisista...niin ja ulkomaalaisista. Enpä tunne yhtäkään luotettavaa ulkomaalaista, mutta silti niihin aina haksahdan! Terveisin 5 vakavaa suhdetta takana ja kaikissa petetty. Nyt sinkku.
Minäpä tunnen, minua ei tumma, tulinen ja luotettava mies Valkovenäjältä pettänyt kertaakaan. Eikä antanut aihetta edes epäilyyn. ;) Joten?
Rakastun aina tummiin, komeisiin naistennaurattajiin, jotka ei tosiaan ole uskollista tyyppiä.
Mulle tosin on käynyt vanhemmiten niin että pettäminen on mulle melko yhdentekevää. Ei mua se haittaa jos mies välillä muidenkin kanssa paneskelee, siitä vaaan jos mieli tekee. Myös minulla olisi oikeus tehdä samoin mutta minä olen sellainen etten edes pysty seksiin muiden kuin rakastamani miehen kanssa joten itse en ole pettänyt. Tai lainausmerkkeihinhän tuo koko "pettäminen" kai pitäisi laittaa koska meillä se tosiaan on molemmille sallittua. Tiedän miehestäni ettei se minua jätä tai hylkää ja on hyvä mies, haluaapa vaan välillä seksiä muidenkin kanssa.
Naisistakin löytyy pirttihirmuja ja pettäjiä, samoin miehistä. Onneksi satuin löytämään tämän nykyiseni, hän on kiltti ja rauhallinen mies. Sellaiset tuliset ja erityisen komeat ovat kai useammin pettäjäainesta. Oma mieheni haluaa pitää jopa tulevasta vanhempainvapaasta puolet, sillä haluaa olla perheen kanssa vähintään yhtä paljon kuin minä. Ei juo, ei biletä vaan rakastaa kotioloilua.
Rauhallisia miehiä on kyllä vapaillakin markkinoilla aika paljon, eivätkö ne kelpaa?
En tarkoita tällä nyt mitään pahaa, mutta ihan totta, jos oikeasti on sellainen ihminen jota on petetty ihan jokaisessa parisuhteessa ja useassa niin siinä vaiheessa pitäisi alkaa etsiä niitä syitä itsestään. Silloin on pakko löytyä "vika" petetystä, ei pettäjästä. Mä en vaan pysty ymmärtämään, että miten voi olla mahdollista, että jokainen kumppani pettää. Ei kenelläkään vaan voi olla niin huono säkä, kyllä se johtuu ihan jostain muusta. Itsellä 2 pitkää ja 2 lyhyempää suhdetta takana, eikä yksikään mies ole minua pettänyt. Tai ei ainakaan ole jäänyt kiinni, eikä ole ollut pienintäkään epäilystä edes sellaisesta. En sitten tiedä johtuuko siitä, että suhteissani (jokaisessa) on ollut tapana käydä baareissa/risteilyillä/reissuilla yhdessä. s.postit/kännykät/sosiaaliset mediat, kaikki ovat olleet ns. avoimia. Ei siis vaan ole ollut mitään aihetta edes epäillä toista. En halua ketään loukata tällä kommentilla, mutta kannattaa joskus keskittyä etsimään niitä virheitä myöskin itsestään, eikä aina niistä miehistä. :)
Kyllä vastuu oN AINA PETTÄJÄLLÄ. Ainoa missä voi mättää on miestyypin valinta. Ehkä aloittaja aina hakeutuu tietyissä ympyröissä tietynlaisten miesten seuraan.
Baarista pokattu mies on arvomaailmaltaan melko varmasti erilainen kuin urheilupiireissä liikkuva mies.
Nythän aloittaja on kuitenkin onnellisessa suhteessa, luottamus vain puuttuu.
Ehkä hänen kannattaisi hakea keskusteluapua, jotta saisi purettua itsestään vanhat traumat.
Kenestäkään ei voi tietää etukäteen pettääkö vai ei. Se epävarmuus on vain kestettävä ja ajateltava, että ainakin itse pelaa puhtaasti. Jos toinen sitten pettää, se on hänen häpeänsä.
Rakastun aina tummiin, komeisiin naistennaurattajiin, jotka ei tosiaan ole uskollista tyyppiä.
Mulle tosin on käynyt vanhemmiten niin että pettäminen on mulle melko yhdentekevää. Ei mua se haittaa jos mies välillä muidenkin kanssa paneskelee, siitä vaaan jos mieli tekee. Myös minulla olisi oikeus tehdä samoin mutta minä olen sellainen etten edes pysty seksiin muiden kuin rakastamani miehen kanssa joten itse en ole pettänyt. Tai lainausmerkkeihinhän tuo koko "pettäminen" kai pitäisi laittaa koska meillä se tosiaan on molemmille sallittua. Tiedän miehestäni ettei se minua jätä tai hylkää ja on hyvä mies, haluaapa vaan välillä seksiä muidenkin kanssa.
Höpö,höpö... Komeus ei todellakaan korreloi pettämistä millään tavalla. Itselläni siis hyvinkin komea mies. Tumma, pitkä (190cm) suuret siniset silmät. Sosiaalinen ja erittäin huumorintajuinen. Vihaa pettämistä niin, ettei pettäisi ketään ikinä. Halveksii sellaista. Ja niin siis kaikki entiseni ovat olleet hyvännäköisiä/komeita. Ja eivät ole pettäneet. Eikä kai ole ollut tarvettakaan, koska kotona on ollut kaikki mitä ovat tarvinneet. :) Luotettava, rakastava, kaunis itsestään huolta pitävä nainen.
Se on lopulta ihan sama kuinka hyvän-näköinen se oma nainen on. Jossain vaiheessa miestä alkaa sama pillu kyllästyttämään ja tässä vaiheessa on tuurista kiinni tuleeko miehelle liian hyvää tilaisuutta eteen. Eli siis ne ketkä saivat paljon ollessaan vapaana pettävät toden-näköisemmin kuin sellainen joka on saanut yhden naisen pulloon.
Se on lopulta ihan sama kuinka hyvän-näköinen se oma nainen on. Jossain vaiheessa miestä alkaa sama pillu kyllästyttämään ja tässä vaiheessa on tuurista kiinni tuleeko miehelle liian hyvää tilaisuutta eteen. Eli siis ne ketkä saivat paljon ollessaan vapaana pettävät toden-näköisemmin kuin sellainen joka on saanut yhden naisen pulloon.
Just sunlaisia luusereita mieheni halveksii. Ja voi että, jos sinä kyllästyt, ei se tarkoita että kaikki kyllästyisivät. Ällöttävää yrittää puhua maailman kaikkien miesten suulla. Sitäpaitsi mitäs jos kotona niin kiimapillu että ei siihen vaan kyllästy? Itselläsi ehkä ollut huono säkä ja saanut vaan surkeita pilluja. Tasan ei käy onnen lahjat. Olisit hieman paremman näköinen...
oli sama tilanne yli 10 vuotta. Olin väärien miesten kanssa, kaikki pettivät.
Nyt vihdoin minulla on mies, johon luotan 100%.
Ja itse en ainakaan koskaan aio pettää vaikka mitä tapahtuisi, olen sen periaatteen jo nuorena omaksunut.