Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelekään laitettu hammasimplantti alariviin ja eteen?

Vierailija
16.02.2012 |

Mitä tuli maksamaan? Millainen prosessi kyseessä? Paljonko sattui?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitusilta (kevytsilta) lähtee halvemmalla, kunnallisella noin 80 €, kestää ehkä muutaman vuoden.

Implantin tietysti uskoisi kestävän loppuiän, jos suu muuten kunnossa eikä tule mitään tapaturmaa jne.

Kirurgi laittaa ruuvin leukaluuhun. Parin kuukauden päästä sitten tekniikasta riippuen siiten tehdään kruunu päälle. Puudutukset toimivat, tuskin on kivuliasta, epämiellyttävää ehkä.

Vierailija
2/8 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei onnistu. Saako tuosta 1800,- Kelalta mitään takaisin? Pitääkö olla pelkällä ruuvilla 2 kk?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kela korvaa mitään.

Vierailija
4/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin 2000-3000 € on realistisempi hinta. Ja Kelakorvausta ei hammasimplantista saa. Eikä sitä kuitusiltaakaan muuten millään 80 €:lla saa vaan senkin hinta on julkisella alkaen noin 300 €

Vierailija
5/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme implanttia alaleuassa heti noiden kulmahampaiden vieressä. Toisella puolen yksi ja toisella kaksi. Maksoi jonkun 10 000€, josta itse maksoin poliklinikkakulut ja loput meni kunnan piikkiin. Kyseessä siis synnynnäinen vika, joka häiritsi syömistä.

Pitkä prosessi oli. Otettiin kuvat ja muotit. Keväällä leukaluuhun kiinnitettiin rautatapit ja jouluna niihin kiinnitettiin itse implantit. Oli täysin kivuton prosessi, inhottavinta oli istua monta tuntia suu auki hammaslääkärin kysellessä kaikkea kivaa (mitäs meinasit kesällä tehdä? tykkäätkö jäätelöstä). Suuhun sulavat tikit tuntuivat loppuvaiheessa ikäville mutta mitään kipuja ei ollut. Tekisin kyllä uudestaan ja ehjä hymy on kyllä sen arvoinen. Näitä ei ulkopuolinen erota implanteiksi ja suussa tuntuvat todella luonnollisille.

Vierailija
6/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin alaviitonen, koska maitohampaan tilalle ei koskaan tullut rautaista. Prosessi oli kohdallani nopeampi: marraskuussa itse implantin poraus leukaan ja jo kahden kuukauden päästä otettiin valokset kruunua varten. Se valmistui viikossa.

Implantin poraaminen pelotti, mutta ei oikeasti ollut paha. Kipua ei ollut ollenkaan. Pyysin etukäteen, että antavat minulle lievän rauhoittavan lääkkeen. Sain sen noin 30 min ennen operaatiota ja itse operaatiosta ei jäänyt kauheasti muistikuvia :).

Vierailija
7/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta n. 2300 e, ja prosessin kesto 5-6 kk. Juuri poistettiin entinen, kuukauden kuluttua laitetaan uusi "tappi" ja sen luuduttua alkusyksystä itse hammas.

Vierailija
8/8 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 8 tässä taas. Huomauttaisin kyllä, että prosessin kesto riippuu tapauksesta (hammasluun luutuminen, mikä hammas kyseessä jne), hammaslääkäristä ja tekniikasta. Monella oli kestänyt 6 kk, mutta minulla nuorella ihmisellä meni vain 2-3 kk. Kuulemma jossain tehdään niinkin, että implanttikruunu laitetaan heti? Samaan aikaan kun itse hankin implanttia, työkaverini (vanhempi ihminen) laitatti myös. Hänellä kesti tuon 6+kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme