Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla asuvat/asuneet! Ois kiva tietää maa!

Vierailija
16.02.2012 |

Eli kun kommentoitte/ kritisoitte eri kulttuureja ja muualla asumista, niin please, voisitteko ilmoittaa asuinmaanne? Jos nykyään jo Suomessa, niin kertokaa ihmeessä missä maassa asumisesta teidan kokemuksenne on!

Kulttuurieroja on paljon helpompi ymärtää, jos tietää mistä maailmankolkasta puhutaan (vrt. Singapore/Saksa/Arabiemiraatit).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että jotkut tutut ovat täällä, enkä halua heidän bongaavan minun kirjoituksiani. Jos laitan maan ja vähän muuta tietoa, "käry käy" ;-)

Vierailija
2/6 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaa jo kuudentoista vuoden ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että jotkut tutut ovat täällä, enkä halua heidän bongaavan minun kirjoituksiani. Jos laitan maan ja vähän muuta tietoa, "käry käy" ;-)

Ellet asu paikassa, missa on muutama hassu suomalainen. Aloittaja puhuu Asia, on arsyttava lukea kommentteja tyyliin "taalla ulkomailla on se Ja se paremmin". Ulkomaat on aika laaja kasite

Ma asun Singaporessa, kaksi lasta, taalla asuu noin ehka 500 suomalaista. Joku toinenkin valilla talla palstalla kommentoi, eika ole hajuakaan, kuka se on :)

Vierailija
4/6 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua, että sitten aletaan penkomaan perheeni taustoja, tietoja tms. jotka eivät kuulu kenellekään.

Eri asia jos olisin asunut jossain euroopan ulkopuolella, sitten kyllä kertoisin, että on täysin eri kulttuurista kyse.

Vierailija
5/6 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasiliassa asuin koko viime vuoden. Äitini on siellä asunut ennen syntymääni perheensä kanssa 15 vuotta.

Molemmissa maissa, Suomessa ja Brasiliassa, on omat hyvät puolensa. Brasilian huonoin puoli on turvattomuus, Suomen ankeus (sanan kaikissa merkityksissä). Brasilian hyvät puolet ovat ihanat ihmiset ja ilmasto, Suomen turvallisuus ja toimiva yhteiskunta (kyllä).

Kumpikaan maa ei ole mielestäni parempi, mutta kyllä minä Suomessa mielummin asun. Tämä on kuitenkin enemmän minun kotini kuin Brasilia, vaikka viihdyinkin siellä ihan loistavasti.

Vierailija
6/6 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä palstalla on kyllä vastausten perusteella paljon näkynyt meitä tanskalaisia, joten eipä taida olla pelkoa, että tunnistettaisiin.

En usko, että on kovinkaan montaa maata, missä olisi se ainoa suomalainen. Eiköhän meitä ole vähän joka puolella enemmän kuin yksi. Tarkempi asuinpaikka voi toki paljastaa jo enemmän, mutta en usko, että pelkkä maa sitä tekee :)