Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulukiusaajan vanhemmat tekevät uhrista syyllisen. Miten toimia?

Vierailija
16.02.2012 |

Lastani kiusaa koulussa yksi rinnakkaisluokkalainen. Kiusaaminen on henkistä ja fyysistä. Nyt tämän kiusaajan vanhemmat kuulivat asiasta eivätkä suostu uskomaan että tällaista on tapahtunut.



He ovat päättäneet että uhrista tehdään nyt syyllinen, eli että lapseni onkin nyt muka kiusaaja. He levittävät tällaista juttua ja syyttelevät ilman minkäänlaisia perusteita.



Tottakai koulu on otettu mukaan tähän selvitykseen, mutta tuli mieleen että onko tuo jo kunnianloukkaussyytteen veroinen asia? Lapseni saa aiheetta leiman, joka jää vaikka oikeus toteutuukin ja oikea syyllinen saadaan vastuuseen.



Voinko siis nostaa syytteen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voit lohduttauytua sillä, että palstallinen av-mammoja tulee vaatimaan sun lapsesi siirtoa tarkkikselle.

Vierailija
2/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieti itse miten reagoisit jos saisit kuulla, että lapsesi on kiusaaja. Eiköhän tuo ole tänä päivänä aika normaalitapa reagoida, valitettavasti.



Mielestäni, et voi paljon muuta tehdä kuin käsitellä asian koulun kanssa, se on meinaan koulun asia hoitaa, että kaikilla koulussa on hyvä olla. Et siis asioi suoraan lapsen vanhempien kanssa yksityisesti.



Ja sovitte myös opettajan, rehtorin ja lapsen kanssa, että hän ilmoittaa heti kun minkäänlaista kiusaamista esiintyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että lapseni saa kärsiä jonkun henkisesti sairaan ihmisen vuoksi. Ahdistaa.



ap

Vierailija
4/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mieti itse miten reagoisit jos saisit kuulla, että lapsesi on kiusaaja. Eiköhän tuo ole tänä päivänä aika normaalitapa reagoida, valitettavasti. Mielestäni, et voi paljon muuta tehdä kuin käsitellä asian koulun kanssa, se on meinaan koulun asia hoitaa, että kaikilla koulussa on hyvä olla. Et siis asioi suoraan lapsen vanhempien kanssa yksityisesti. Ja sovitte myös opettajan, rehtorin ja lapsen kanssa, että hän ilmoittaa heti kun minkäänlaista kiusaamista esiintyy.

Tottakai sekin mahdollisuus piti selvittää ja käydä läpi, ja tietenkin mielessäni pohdin että entä jos näin olisi. Mutta ei minun ensimmäinen reaktioni olisi ollut että lähtisin kylille huutelemaan täysin perättömyyksiä. Etenkin kun todisteet puhuvat puolestaan.

Edelleen mietin, että voinko nostaa herjaussyytteen lapseni puolesta? Onko näistä ennakkotapauksia?

ap

Vierailija
5/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteys lakimieheen ja tämän jälkeen kerrot siitä myös julkisesti. Saattaisi rauhoittaa asiattomuuksia ja lakimieheltä saat tietoa oikeuksistanne.

Vierailija
6/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä tekisin. Aina välkälle lähtiessä takintaskussa oleva nauhuri äänittämään. Näin mä tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudessa voi saada siitä syytteen, eikä kenelläkään ole oikeuksia kuunnella nauhaa. Rehtori voi myös saada syytteen, jos toimii sen perusteella. Ei jakoa siihen.

Vierailija
8/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kiinni mandariini.



Eikö koulu osaa hoitaa asiaa sivistyneesti? Ja jos on, että heidän lapsensa puhuu uskottavasti paskaa, ei siihen lakimiehiä tarvita.



En lähtisi mihinkään oikeusjuttuun. Se on lapselle ikuinen stigma.



Kerää todistusaineistoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudessa voi saada siitä syytteen, eikä kenelläkään ole oikeuksia kuunnella nauhaa. Rehtori voi myös saada syytteen, jos toimii sen perusteella. Ei jakoa siihen.

Ja laittaa linkkejä esim. kiusaajan ja muiden lasten vanhemmille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä