Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kauhistellaan jos joku saa lapsen yli 40-vuotiaana

Vierailija
16.02.2012 |

- ja kaikenlisäks ihan luonnonmukaisesti. Kukaan ei kauhistele yli 40v. isää, miksi sitten äitiä? ...mistä toi katkeruus ja vihaisuus kumpuaa? Jos 45v. saa vauvan, on hän vasta 65 kun lapsi on jo 20. En tiedä yeidän tuntemistanne kuusikymppisistä, mut omat vanhenpani vaeltavat joka kesä lapissa, ja ovat ihan tulessa leikkiessään lastenlastensa kanssa.



alkaako av-mammat tuntea itsensä vanhoiksi jo 30 vuotta täytettyään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummuni sai nuorimmaisensa 46-vuotiaana, ei näitä ennen vanhaan taivasteltu, nuorena alettiin ja vanhana lopetettiin, sellasta, luonnollista



nykyään se on niin pirun tarkkaa kaikki

Vierailija
2/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä hyvät puolensa voi auttaa lapsenlastensa hoidossa kun on omansa ajoissa tehnyt. musta on niin hauskaa jos joku vääntää niitä yli nelikymppiseä, kun kaikilla muilla tuo aika on jo ohi niin nelikymppinen alkaa paasata vauvansa kakasta ja soseista.. hassua. en tunne ketään äitiä joka olisi tehnyt lapsensa yli 40m ja he sanovatkin että eivät enää edes jaksaisikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ovat itsekin vielä "lapsia" ja voi kamalaa, jää nuoruuskin elämättä.



Täällä nyt vain ei kelpaa kuin se keskoverto. Kaksi ja puoli lasta kahden vuoden ikäerolla ja mielellään 25-vuotiaana olis ne aika tehä ja olla naimisissakin.



Kaikki muu on hui kauhistus ;)

Vierailija
4/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäiseni 38-vuotiaana ja nyt 40 v ja odotan toista. En ymmärrä mitä ihmeellistä tässä on. Minusta lasten luonnollinen hankkimisikä on hedelmällinen ikä, ja jos se vielä luonnonkeinoin onnistuu raskautuminen ja lasten kantaminen niin ei silloin liian vanha ole.



En myös ymmärrä noita juttuja että ei jaksaisi äitiyttä iän takia nelikymppisenä. En minä ainakaan ole pätkääkään väsyneempi kuin kaksikymppisenä. Ja henkisesti olen tullut vanhemmiten rauhallisemmaksi ja rennommaksi mikä on helpottanut asioita lapsen kanssa kovasti. Nuorenakin olisin toki pärjännyt mutta sillon oli koulut ja urat ja matkustelut ja villi ja vapaa nuoruus. Minun valintani näin päin, joku toinen tekee lapset nuorena ja elää vapaana vanhempana. Minusta molemmat yhtä ok.

Vierailija
5/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä hyvät puolensa voi auttaa lapsenlastensa hoidossa kun on omansa ajoissa tehnyt. musta on niin hauskaa jos joku vääntää niitä yli nelikymppiseä, kun kaikilla muilla tuo aika on jo ohi niin nelikymppinen alkaa paasata vauvansa kakasta ja soseista.. hassua. en tunne ketään äitiä joka olisi tehnyt lapsensa yli 40m ja he sanovatkin että eivät enää edes jaksaisikkaan.

t: ikää kohta 43v, kuopus 1v5kk ja esikoinenkin jo 18v. Vielä yhdestä haaveilen...

Vierailija
6/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi juuri näitä tulevia yli 40 v. äitejä päivitellään, mutta isistä ei puhu kukaan.



Lehdetkin täynnä vanhoja äijiä nuorien vaimojen kanssa ja lapsia vaan tehdään lisää eikä kukaan ole moksiskaan. Tai tee mitään laskelmia siitä kuinka vanha isä on sitten kun lapsi on sen ja sen ikäinen.



Mielestäni naiset voivat täysin vapaasti tehdä lapsia niin kauan kuin luonto ja fysiikka antavat myöten. Ja se tosiaankin IHAN OK!





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kauhistelijat ovat vähän vieraantuneita todellisuudesta, ovat eläneet vain aikana, jolloin ehkäisyä ja abortteja jaetaan kaikille eivätkä ole lukeneet tai kuulleet muusta.



Ennen vanhaanhan lapsia saatiin vaihdevuosiin asti. Vaikka nykyisin olisi vielä loogisempaakin saada lapsia vanhempana kuin terveys ja eliniänodote ovat parantuneet.

Vierailija
8/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ihme hössötystä siitä että lapsia ei saisi tehdä jonkun ikävuoden jälkeen. Jos kroppa siihen pystyy niin hyvä niin, luonnollistahan se vain on.

Ennen kuin e-pillerit sallittii 60-luvulla, tuli niitä muksuja juuri niin kauan kuin naisilla hedelmällisyyttä riitti.



Oma mummoni synnytti ensimmäisensä 22-vuotiaana ja viimeisensä 46-vuotiaana eikä ollut aikanaan mitenkään poikkeuksellisen vanha iltatähden synnyttäjä. Toinen mummu oli myös pitkälti yli 40 kun viimeisensä sai, vaikka molemmat elivät raskaat sotavuodet ja pula-ajan, joten tuskin olivat ainakaan terveempiä tai paremmin ravittuja kuin nykyäidit. Silti oli ihan terveitä lapsia. Molemmat elivät 80-vuotiaiksi ja jaksoivat kyllä lastenlastensa kanssa leikkiä vallan mainiosti. Mummo hyppäsi nuorempien serkkujeni kanssa narua vielä 75-vuotiaana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "aina" tehty aikaisin ja myöskin myöhään. Niitä on aina tehty ihan kaiken ikäisinä :D

siinä hyvät puolensa voi auttaa lapsenlastensa hoidossa kun on omansa ajoissa tehnyt. musta on niin hauskaa jos joku vääntää niitä yli nelikymppiseä, kun kaikilla muilla tuo aika on jo ohi niin nelikymppinen alkaa paasata vauvansa kakasta ja soseista.. hassua. en tunne ketään äitiä joka olisi tehnyt lapsensa yli 40m ja he sanovatkin että eivät enää edes jaksaisikkaan.

Vierailija
10/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka kahistelee? Joku nuori ja kouluttamaton? Ei minun tuttavapiirissäni vaan kuka kauhistele, monella on pieniä lapsia itselläänkin, vaikka ollaan 35-45-vuotiaita. Ihan normaaliahan tämä on, nyt ja ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle se on ihan se ja sama milloin kukakin lapsen hankkii tai onko vaan yksi vai useampi. Kunhan se on valinta ja lapsista huolehtii.



Mitäs mieltä ap on sitten vastaavasti vaikka 16- vuotiaasta äidistä?

Vierailija
12/12 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla sitä ikää on 40 eikä jaksaisi millään ts. on huomattu, kuinka paljon väsyneempi on tässä iässä nuoruusvuosiin verrattuna. Ne, jotka pitävät itsensä kovassa kunnossa, eivät tätä tässä iässä vielä välttämättä huomaa. Yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme