Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, pitäisikö huolestua kun unohtelen asioita?!

Vierailija
15.02.2012 |

Juuri äsken kävi taas näin. Aloin tekemään ruokaa, jätin kastikkeen levylle ja lähdin laittamaan pyykkejä jne.. Ja kun oli kulunut noin puolisen tuntia niin havahduin tuoksuun ja muistin että mullahan oli se kastike siel hellalla! Näitä sattuu turhankin usein. Välillä unohdan pyykit johonkin, jonkun tavaran lasken käsistäni ja kohta en enää muista koko tavaraa ja se tulee sitten vastaan jossain vaiheessa ja havahdun että ainii tässähän tääkin taas oli, miksi mä sen tähän unohdin? Sitten on vielä sellanen asia että kun kirjoitan jotakin omaa juttua, vaikka muistiin asioita niin kirjotuskin saattaa olla ns. hepreaa. Kirjoitan kovalla vauhdilla ja virheitä tulee useitakin teksteihin joita sitten kyllä korjailen heti perään kun huomaan että nyt tostakin sanasta puuttui yksi kirjain yms. Tätä ei onneksi tapahdu jatkuvasti.

Teen kyllä yleensä montaa asiaa yhtä aikaa kun näitä kömmähdyksiä sattuu mutta minusta en ennen ollut näin hajamielinen? Elämässäni on kyllä tosi stressaava tilanne päällä, ollut jo pidemmän aikaa. Välillä nukkuminenkin on levotonta. Voisiko nämä asiat tehdä muistille "vahinkoa". Onko nämä mun kuvaamani jutut huolestuttavia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kolisee milloin mihinkin ja astioita hajoilee, kun liikerata on arvioitu väärin. Lisäksi törttöilen välillä auton kanssa liikenteessä, en vain oikein hahmota teitä ja risteyksiä oikein...onneksi olen megavarovainen, joten kolareita ei ole sattunut.

Unohtelen asioita, esim. laitan takkaan tulen (meillä on varaava takka, jolla osittain lämmitämme), mutta sitten unohdan käydä tarkistamassa, onko se syttynyt...meillä onneksi lasiluukut takassa, joten ei ole varsinaisesti avotuli. Puolen tunnin päästä vasta muistan koko asian. Tavarat häviävät, kun joudun keskeyttämään puuhani ja kuljetan tavaroita eri paikkoihin ja sitten unohdan ne. Ruokaa en ole unohtanut hellalle, koska yleensä keskityn ruoanlaittoon enkä poistu keittiöstä pahemmin sen aikana.

Töissä joudun kirjoittamaan kaiken muistiin, jotten unohda tehdä kaikkia pikkuasioita.

Uskon, että mulla tämä kaikki johtuu siitä, että elämä vain on tällä hetkellä niin kuormittavaa (työ, nelilapsinen perhe, joissa isommilla jo paljon harrastuksia -> vaatii paljon organisointia ja muistamista), sekä taapero, joka vaatii jatkuvasti henkistä läsnäoloa jne. Lisäksi kirjoitan aika paljon työkseni ja se vaatii keskittymistä ja ajatustyötä, niinpä olen poissaoleva ja mietin muita asioita kuin sitä, mitä juuri teen.

Joskus unohdan tärkeitäkin asioita aivan kokonaan, esim. lapsen hammaslääkäriajan. Silloin harmittaa.

Silloin kun oikeasti mietin, olenko aivan pölhö, kaivan esille jonkin hiljattain kirjoittamani artikkelin ja luen sen - ohhoh, taidankin olla vielä järjissäni :-)

n39

n39

Vierailija
2/3 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressin oireilta. Töissä olen joutunut valitettavasti todistamaan joitain työuupumustapauksia, ja itsekin olin aika rajoilla kun opiskelin kokopäivätyön ohessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia vielä josta piti mainita! Mä "törmäilen" kulmiin, ovenkahvoihin, pää saattaa osua johonkin kulmaan yms. En tietenkään jatkuvasti mutta välillä. Siis, olen jotenkin niin ajatuksissani että arvioin jonkun kohdan väärin ja saatan osua siihen esim. kädellä, varpailla. Sama juttu tavaroiden kanssa. Saatan kilauttaa lasin kaapin reunaan kun tiskaan, en muka tajua nostaa sitä riittävän korkealle tms. Olipas hullua tekstiä, tajuskohan kukaan mitä tarkotin ;)

Voisiko nämä johtua vain siitä että olen niin hermostunut, pää täynnä tuhat asiaa ja iso elämänmuutos menossa? Kiitos vielä jos joku vastailisi ja kertoisi omia kokemuksiaan jos on!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme