Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä parketti keittiössä ja onko pysynyt hyvänä?

Vierailija
15.02.2012 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 17:01"]

nyt kymmenisen vuotta vanha parketti ja mielestäni on pysynyt hyvänä. Minä tosin kakarana kaadoin uunituoreelle parketille kaakaot... :D

Vanha puulattia oli kyllä paljon ihanampi kuin parketti!

[/quote]

Et usko itsekkään tuota. Parketti ei todellakaan pysy hyvänä kymmentä vuotta vaikka kukaan ei koskaan edes siinä kävelisi. 

Vierailija
2/37 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on öljytty parketti, siisti ja hyväkuntoinen edelleen. Tiskipöydän ja viereisen työtason kohdalla on matto, joten vesi- jms. tahroja ei ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 16:57"]

5 vuotta ollaan asuttu ja keittiössä on parketti ja ei ole mennyt mistään kohtaa huonoksi. Ei irvistä saumat tms.

Ja 4 lasta ja kun itse laittavat esim. laseja astianpesukoneeseen, niin vettä roiskuu lattialle. Pyyhitään kyllä pois. Ja ei ole lattia ollut millänsäkään.

[/quote]

En usko että parketti pysyy hyvänä lapsiperheessä. Siinä ei näy naarmuja tai kulumisia?

Vierailija
4/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 17:10"]

Ei kukaan laita keittiöön parkettia!

ja moni kyllä laittaa.

parketti ei kestä kosteutta ollenkaan

Vierailija
5/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut täällä vuoden ja mun aikana ei ole mitään jälkiä tullut parkettiin mutta edellisen asukkaan jäljiltä on keittiössä suuret raapimajäljet lattiassa, varmaan jonkun tuolin hankaamana tullut.

Vierailija
6/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti se vasta arkaa on. Silkkaa lastulevyä, joka korkkaa heti kun vesi hetken seisoo sauman kohdalla.

Vierailija
7/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko asunnossa parketti, siis myös keittiössä, vain pesutiloissa laatat. On se toki jo paikoin kulunut, mutta ei keittiössä sen enempää kuin muuallakaan. 14 vuotta vanha talo. Meillä ei ole edes ainuttakaan mattoa.

Itse en voi sietää laattalattiaa muualla kuin kylppärissä ja vessassa.

Vierailija
8/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 17:01"]

nyt kymmenisen vuotta vanha parketti ja mielestäni on pysynyt hyvänä. Minä tosin kakarana kaadoin uunituoreelle parketille kaakaot... :D

[/quote]

Et usko itsekkään tuota. Parketti ei todellakaan pysy hyvänä kymmentä vuotta vaikka kukaan ei koskaan edes siinä kävelisi. 

[/quote][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="15.02.2012 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on 80-luvun rivari, jossa parketti kaikkialla muualla kuin eteisessä, vessassa ja kylppärissä. Olemme neljännet asukkaat ja vasta me hioimme ja lakkasimme lattian. Parketissa toki oli jälkiä ja lakka oli kulunut, mutta hyvältä lattia näytti edelleen. Nyt kunnostuksen jälkeen laitoin maton tiskikoneen ja lavuaarin eteen suojaamaan roiskeilta.

Vierailija
9/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut molemmissa taloissamme parketti keittiössä enkä muuta haluaisikaan. Keittiö on ollut aina oleskelutilojen välittömässä yhteydessä joten materiaalin vaihto näyttäisi tyhmältä. Inhoan laattalattioita muualla kuin eteisessä ja pesutiloissa.

Nykyisessä on öljytty merbau ja ihan hyvin on säilynyt vaikka ollaan kovia kokkaamaan ja touhuamaan. Mattoja ei keittiössä ole. Öljytty kestää lakattuakin paremmin kosteuden ja roiskeet ja on aina "uuden veroinen" 3-4 vuoden välein kun öljytään uudelleen. Kolhujakaan ei ole kuin pari pientä ja jos ne on syviä ne voi paikata, normaali puulattian kuluminen kuuluu asiaan.

Vierailija
10/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pysyisi? Ei meillä syödä lattialta eikä heitellä ruokaa tai nesteitäkään lattialle. 

Vierailija
11/37 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on. Pyyhin aina vesi- ym. nesteroiskeet heti pois, samoin eteisessä on pysynyt hyvänä, koska kengät laitetaan aina märkinä kuramaton päälle. Tokihan parketissa kulumisen jälkiä on mutta ei keittiössä sen enempää kuin muuallakaan.

Vierailija
12/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ollaan asuttu ja keittiössä on parketti ja ei ole mennyt mistään kohtaa huonoksi. Ei irvistä saumat tms.

Ja 4 lasta ja kun itse laittavat esim. laseja astianpesukoneeseen, niin vettä roiskuu lattialle. Pyyhitään kyllä pois. Ja ei ole lattia ollut millänsäkään.

Vierailija
13/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parketti on koko asunnossa vessoja lukuunottamatta. On pysynyt ihan ok-hyvänä.. Mutta se on edellisen asukkaan laittama ja lakkaus alkaa jo kulua, joten ei ole mistään kohti asuntoa ihan täydellinen enää.

Vierailija
14/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asunnon omistaja laittanut. Nyt remppa tulossa keittiöön ja parketti lähtee. Tilalle tuleee laatta lattiaa.

Itse asiassa koko alakerran lattiat menee vaihtoon. Parketin tilalle kauttaaltaan laatoitusta.

Vierailija
15/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo kymmenen vuotta, ei naarmuja eikä vesi turvottanu irti. Ollut kovassa käytössa, vaalea tammijäljitelmä.

Vierailija
17/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttu nyt 7 vuotta on on yhtä hyvä kuin muuallakin talossa.

Ei parketti ole niin herllä millekään kaakaoille kuin luullaan. Maljakollinen vettä ei pilaa lattiaa jos sen heti kuivaa.

Edellisesä talossa ainoastaan eteisessä oli yksi kohta joka oli kärsinut kosteudesta kun lumisilla kengillä tultiin sisälle. Uudessa talossa meillä on eteisessä laatta, mutta keittiöön sitä ei haluttu.

Vierailija
18/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan laita keittiöön parkettia!

ja moni kyllä laittaa.

Vierailija
19/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ainakin 15v vanha eikä ollut kärsinyt keittiössä sen enempää kuin muuallakaan, meidän aikana siihen kaatui lukemattomat maidot, tuli koiran pissat jne. Ei mennyt miksikään mutta pyyhittiinkin aina samantien pois. Sitten hajosi putki keittiössä ja parketti sai semmoisen määrän vettä alleen että meni vaihtoon.

Vierailija
20/37 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettiin okt ja laitettiin keittiöön parketti ja kyllä harmittaa. Vielä kun on sellainen vaalea mattalakattu parketti, jossa näkyy kaikki tahrat ja parketin rakoilu tosi hyvin. Ja käskettiin vielä laittaa keittiökalusteiden allekin, mikä oli viimeinen niitti, parketti rakoilee ja rutisee ja mua ottaa päähän joka kerta kun käyn keittiössä. Ja se ei ole ihan pikku remppa purkaa koko keittiö ja laittaa lattiaan laatat >:(