Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan normaalia 2-vuotiaalta?

Vierailija
15.02.2012 |

Auttakaa nyt hemmetti, olen ihan ymmälläni tuon neiti kohta 2 veen kanssa; Ihan yllättäen hällä on alkanut jonkin sortin eroahdistus. Minä en saisi kiinnittää huomiota muihin ihmisiin, saatikka kadota toiseen huoneeseen tms. Koko ajan likka roikkuu koivessa kiinni tai parempina päivinä vähintään minuutin välein huhuilee "äiti" varmistaen että vastaan hälle. Eilen roskapussin ulos vieminen aiheutti sellaisen paniikikohtauksen että huudon jälkeen jo oksennettiin (olin siis poissa 2 minuuttia ja tytär katseli ikkunasta isi kanssa kun käväisin pihalla) Sama oli aamulla kun puin fleecetakkia päälle vilun yllättämä, alkoi tyttö huutaa että takki pois ja repiä minua. Luuli varmaan että lähden jonnekin.

Mitään ihmeellistä meillä ei ole tapahtunut ja tyttö on varmaan liiaksikin kanssani. Mitä hel*ettiä hänen kanssaan teen, kun mistään ei tule mitään enkä mitään saisi tehdä? Onko tämä ihan normaalia uhmaa tai jotain? Olen puolessa välissä raskaana, eikai tuollainen pikku tyttö nyt voi sitä vaistota ja olla jo valmiiksi mustasukkainen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et tee lapsesi kanssa nyt mitään, lähde vaikka uimaan pari kertaa viikossa. Lapsi ei tule mukaan.

Vierailija
2/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä, sinä ja hän, ettekä yhtä ja samaa. Kuuluu ikään, ja menee ohitse. Aivan turhaa "rangaista" tai "kouluttaa" eroahdistuksesta kärsivää lasta (jos ei siihen mitään varsinaista tarvetta ole esim. töihinmenon takia) olemaan erossa juuri nyt, se aika tulee kun on tullakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on siis aivan normaalia käytöstä :). Kuuluu ikään ja menee ohi :).

Vierailija
4/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on siis aivan normaalia käytöstä :). Kuuluu ikään ja menee ohi :).

Vierailija
5/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia. Lapsi alkaa tajuta, että ihmiset voivat myös lähteä ja jättää hänet, tai kadota (omani näki asiasta painajaisia pitkään joka yö). Eläkää vain normaalisti niin lapsi kasvaa iästä yli. Missään nimessä kasvatuskeinona ei saa käyttää uhkailua, että jättää lapsen tai hylkää hänet jotenkin jos hän kiukuttelee, mut ap ei varmaan näin ole tehnytkään.

Vierailija
6/6 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, sitä juuri olenkin miettinyt että miten toimin kun toinen huutaa hysteerisenä. Siivoukset ja ruuanlaitot on tehtävä välillä, vaikka se huomio olisikin hältä pois ja todella aijon sen roskapussin jatkossakin viedä ihan oman mielen terveyteni kannalta :) Pääsen edes hetkeksi pois. Mutta ehdoin tahdoin en halua lasta huudattaa!

On vain välillä hiukan raskasta kun kylään tulee vaikka vieraita eikä äiti saisi heitä huomioda. Ja tosiaan kun ei ole tuollainen ollut ennen, päin vastoin toosi reipas ja itsenäinen, jos noin pieni vaan voi olla ;)