Kirosanat puhekielessä...Miten ärsyttävää!
Onko muita joita puistattaa ihmisten kiroilu yli kaiken? Varsinkin jos se on jatkuvaa kirosanojen tulvaa keskellä lauseita. Etenkin pienten lasten äitien suusta aivan kamalaa kuultavaa!
Itse en kiroile nyt, enkä ole koskaan kiroillut. Ehkä joskus oikein suutuspäissäni, mutta niitä kertoja on hyvin harvassa.
En voi käsittää kiroilevia ihmisiä! Onko se tietynlaista egoilua, vai mitä sillä haetaan?
Kommentit (8)
huono itseilmaisun taito, koska eivät osaa tarpeeksi vahvasti ilmaista asioita muuten, kuin kirosanojen voimin!
En kiroile itse, mies ei kiroile, teinisakki ei kiroile (kotona). En saa sydänkohtausta, jos kuulen yksittäisen kirosanan, mutta...
Eivätkä kirosanoja viljele FB-kaverinikaan.
Onko se tietynlaista egoilua, vai mitä sillä haetaan?
Minulle se on ainakin keino välittää tunteita vahvemmin puheella. Kyllä sopivaan paikkaan heitetty vittu tai perkele on erittäin hyvä alleviivaus moneen asiaan minusta.
kaupasta ja siinä tilanteessa mua ei vittukaa kiinnostanut mitä muut ajattelee,sori vaan..
Antaa kyllä vastenmielisen kuvan ihmisestä jos sitä vittua ja perkelettä pitää viljellä. En halua olla sellaisen ihmisen seurassa (ehkei hänkään sitten mun, haha) enkä etenkään halua lasteni oppivan moista puhetapaa.
Kirosanat kyllä tarttuu! Muistan opiskeluajoilta kun olin varastohommissa kesätöissä ja siellä tyypit kiroili koko ajan, niin kyllä se tarttui itseenkin. Vähintäänkin ajatuksissa kiroilin ja välillä lipsahti suustakin ruma sana. Onneksi siitä voi myös oppia pois!
Ei pelkästään teinit, vaan myös aikuiset ja lapset, vanhukset ja kohta vissiin eläimetkin. Kiva kuunnella "vitun homo"-juttuja ekaluokkalaisten suusta, selittää 4-vuotiaalla mitä se tarkoittaa ja miksi niin ei puhuta jne.
Ihmiset ovat muutenkin ihan hävyttömiä, kännykkään huudetaan bussissa kaikki sukupuolitaudeista ärsyttävään perheenjäseneen.
olimme lapseni kanssa touhuamassa etupihalla. Seinänaapurimme (nuori äiti) sattui olemaan pihalla tupakalla ja puhui puhelimessa kutakuinkin näin:
- Ei vittu! Vähän siistii.
- Ei helvetti.
- Muakin nauratti ihan vitusti.
- Mullakin meinas revetä perse sitä kattellessa, ei helvetti.
- Väsyttäis kyllä nyt ihan perkeleesti. Onneks "Pikku-Kalle" (nimi muutettu) on nyt päiväunilla nii saa iteki nyt hetken vaa rentoilla. Tuskin kauaa taaskaan nukkuu, ei huhhuh.
- No vittu meidän "Pikku-Kalle" on tänään ollu ihan kauhee! Kunnon uhma päällä. blaablaablaa jne.
Arvatkaapa tekisikö joskus mieli muuttaa pois!
nimenomaan tuoreita äitejä, jotka höystävät facebook-päivityksiään aina lukuisilla V* sanoilla. Onhan se piru vie ärsyttävää luettavaa! Onneksi ei tarvitse heidän kanssaan olla pahemmin kasvotusten tekemisissä.