Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikolla sinulla on ollut vauvan tavarat valmiina?

Vierailija
15.02.2012 |

Minulla on viikkoja 32+, enkä ole mitään vielä hankkinut. No äitiyspakkauksen tilannut ja isommilta on ihan vähän vaatteita sekä harsot ja lakanoita jäänyt jostain syystä kaapin pohjalle.

Mutta vaunuja olen katsonut netistä muutaman kerran, pitäis kai mennä kauppaan? Tai kaukalo yms.

Milloin nämä kannattais olla hankittuna?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli kotona jo varmaan viikolla 25. Kolmoselle ostettiin järjellä ja pikkuhiljaa, vaunut valitsin kaupassa noin viikolla 30, maksoimme käsirahan ja sovimme, että jos jotain tapahtuisi kaupan saisi siinä tilanteessa vielä purkaa. Kotiin haimme vaunut viikolla 37 samoin kaukalon. Hyvä näin poitsu syntyi viikolla 37+5 eli kaksi päivää tavaroiden haun jälkeen.

Vierailija
2/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolloin 37+5?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuttavilt asain kaukalon.

Mitään vaatetta en ostanut ennenkuin poitsu oli vuoden...iti hoiti sen puolen..

Vierailija
4/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistui pikkuhiljaa. Vaunut käytiin hakemassa kavereilta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, oltais olutu kusessa, jos vauva olis syntynyt ennen aikojaan.

Viimeisille viikoille jäi jotain hankintoja, lähinnä kestovaippoihin liittyviä. Imut harsoja varten tein itse pyyhkeistä, taisin ommella niitä vielä edellisenä päivänä ennen kuin tuli lähtö sairaalaan (jolloin vauva ei vielä kuitenkaan syntynyt).

Vierailija
5/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ol melkien kaikki kesken kun esikoinen syntyi rv.38! Mies kävi äkkiä ostamassa huutonetistä huutamansa hoitopöydän ja osti myös rintapumpun kun sitä tarvitsin. Äp-vaatteet ei riittäneet eikä niissä ole pikkuvaatteita, mutta kävin heti sairaalasta päästyä ostamassa pienikokoisen vauvan vaatteita. Vaunut ja turvakaukalokin tuli vasta kuukausi vauvan jälkeen, kun tilasimme ne Saksasta.... Onneksi turvakaukalo saatiin lainaan siksi aikaa tutuilta.

Olin mä pessyt äp-vaatteet ja jotain ostanut alesta valmiiksi ennen vauvan syntymää. Olin myös ommellut liinavaatteita ja kastepuvun vauvalle.

Vierailija
6/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolloin 37+5?

Päästiin kotiin, oli sen verran reipas vauva ja niinkuin he sanoivat "hyvän kokoinen" painoi 3150 g ja pituutta oli 51.

Väsymys ja syömättömyys tuli sitten vasta kotona ja meinattiin joutua takaisin. Syötin vauvaa vähän "väkisin" että kasvaisi ja voimistuisi. Sain sen verran vauvalle maitoa suuhun imemättä, että voimistui ja alkoi syödä itse hyvällä ruokahalulla!

Vierailija
7/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes vaippoja tai muita ei ollut :D

mies kävi sitten ostamassa vaipat+muut oleelliset.

Oli siivonut ja puunannut yöyöhään/kasannut sängyt vauvalle. Mulle ostanut/tehnyt herkkuruokia ja kukkia.

Kahden päivän päästä synnytyksestä naurettiin kotona, että tulipas kiire :D

Vierailija
8/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi rv 34 ja mitään ei ollut valmiina. Tuli pieni shokki kun vauva tuli kotiin ja mitään ei ollut. Sukulaiset raahas hoitopöytää yms yms.

Jäi kai jotkut traumat kun yks kaks piti rahattomana hommata kaikki.

Nyt rv 18 ja viides tulossa. Osa on edellisen jäljiltä ja kaikki muut on melkein valmiiksi haalittu kasaan. Lähinnä käytettynä. Sitten hyvissä ajoin kasataan sänky jne.

Vierailija
9/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 päivässä,

kaksi käynnistystä 37 tasan

ohis

Vierailija
10/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes vaippoja tai muita ei ollut :D

mies kävi sitten ostamassa vaipat+muut oleelliset.

Oli siivonut ja puunannut yöyöhään/kasannut sängyt vauvalle. Mulle ostanut/tehnyt herkkuruokia ja kukkia.

Kahden päivän päästä synnytyksestä naurettiin kotona, että tulipas kiire :D

mies sulla, ei meillä vaan oltu puunattu tai siivottu kotona...!

Vierailija
11/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysloman ensimmäisellä viikolla kaikki tarvittavat vaatteet yms. pestyinä ja viikattuina kaapissa. Vaunut ja turvakaukalo plus pinnasänky hankittu heti "turvallisille" viikoille päästyä eli joskus rv 23 jälkeen hankittu.

Tuo äitiysloman alkaminen ja synnytyksen odottelu on pelkkää rahanmenoa, kun ei ole oikein tekemistä ja sitten pyörii vaan kaupoilla ja ostelee lisää vauvanvaatteita ym. turhaketta, kun on niiiin söpöä ja somaa. Niitä on mukava sitten muutaman kuukauden päästä pakkailla pois. Joo, eipä tullut käytettyä tuota eikä tätä.. ja aijaa tuollainenkin vaate jäi pitämättä yms.

Vierailija
12/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunut sain siskolta noin rv 30 ja sänky koottiin vasta kun tultiin laitokselta kotiin. Vaatteet ja harsot pesin kaappiin noin rv 36 lähtien. Mies on siivonnut jokaisen synnytyksen jälkeen kodin viimeisen päälle ennen mun ja vauvan kotiintuloa =)

Vierailija
13/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää pestä vaatteet, hankkia vaippoja ja pedata sänky valmiiksi. Kakkonen syntyikin rv 37+5, joten ihan hyvä oli, että laitoin valmiiksi. Olin niin poikki yösynnytyksen jälkeen, että en olisi jaksanut heti alkaa järjestelemään. Pääsimme kotiin siis jo 1,5 vuorokauden kuluttua.

Vierailija
14/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut tavarat valuivat tuttavilta vähitellen. Äitiyspakkaus oli myös. Lapsen synnyttyä mies kävi hakemassa tuttipullon ja pari tölkkiä tuttelia varastoon. Vaippoja, tutteja tms ostettiin sitten lähikaupasta tarpeen mukaan.

Vierailija
15/15 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen syntyessä meillä ei ollut edes vaunuja tai turvakaukaloa, vaatteita oli, amme ja jotain. Mies kävi ostamassa kaukalon ja jalustan kun oltiin vauvan kanssa laitoksella ja myöhemmin käytiin yhdessä ostamassa ne vaunut.

Ei meillä mitään hätää ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme