Hyvä KIUAS? Kokemuksia rakentajilta/remontoijilta
Itse olen kuvista ihaillut sellaista Iki-kiuasta, jossa on teräsverkon sisällä kiviä. Mutta ne ovat aika hintavia. Joskus olimme saunassa, jossa oli design-kiuas Saunatonttu, ja se oli surkean tehoton.
Oma, rikki mennyt kräpsä on Helo, joten se ei ainakaan vakuuta.
Kommentit (53)
Malla0123 kirjoitti:
Älkää ostako Helon kiukaita! Meidän kiukaan virtapiireihin valui vettä valmistusvirheen vuoksi ja Helo ei ota mitään vastuuta. Lyhyessä ajassa vaihdettu kaksi kertaa vastukset. Eli en suosittele, jos ei halua leikkiä kiukaan kanssa kahden vuoden välein jonkun ongelman vuoksi.
Kivet väärin ladottu, jos vastukset menee.
Misa, täysin kotimainen puukiuas. Olemme olleet tyytyväisiä kiukaaseen, juuri tultiin saunasta.
Toimiva kiuas on hyvä. Uskon että moni pitää toimivasta kiukaasta.
Olin aina puukiukaan ystävä. Mutta rakennettiin uusi koti ja sähkösauna. On harvian se pyöreä pötkylä jossa 100kg kiviä. On hyvät löylyt, pehmeät...
Vierailija kirjoitti:
Olin aina puukiukaan ystävä. Mutta rakennettiin uusi koti ja sähkösauna. On harvian se pyöreä pötkylä jossa 100kg kiviä. On hyvät löylyt, pehmeät...
Saako saunassa pötkylää?🙄
Nyt meillä on ne trendikkäät rosterilauteet. En malta odottaa että sauna lämpeää!
Puukiukaista misa on paras.väitän että tiedän aiheesta jotain koska kaikkia kiukaita on tullut kokeiltua.
Hinnasta ja painosta voit melken päätellä jo kanssa paljon.
Tm testeissä misa oli 3 parhaan joukossa sekin kertoo jo kiukaan laadusta jotain.
Misa lämpiää nopeeta ja pienellä puumäärällä myös pysyy lämpimänä vaikka menee hiilokselle.
Super saunoja kirjoitti:
Puukiukaista misa on paras.väitän että tiedän aiheesta jotain koska kaikkia kiukaita on tullut kokeiltua.
Hinnasta ja painosta voit melken päätellä jo kanssa paljon.
Tm testeissä misa oli 3 parhaan joukossa sekin kertoo jo kiukaan laadusta jotain.
Misa lämpiää nopeeta ja pienellä puumäärällä myös pysyy lämpimänä vaikka menee hiilokselle.
En ostaisi puukiuasta, kuullostaa aikaslailla kertakäyttöiseltä.
Helo on klassisin ja vuosikymmenien kokemuksella paras kiuas!!
saunoja kirjoitti:
Itse ostin IKI originaalin pari kuukautta sitten ja pitää kyllä sanoa että on kyllä tosi hyvä ja mielettömät löylyt mutta pitää ensin ymmärtää että kyseessä ei ole tavallinen pelti kiuas jossa muutama kivi. IKI toimii täysin eri lailla ja vaati hieman perehtymistä. Oma kiuas on saunomis valmis n. tunnissa ja vaan paranee saunotessa!
Harvian puukiuas pitää ihan järkyttävää pauketta, ihan kuin joku hakkaisi pajavasaralla tiuhaan tahtiin peltiin. Naapurimökille asti kuuluu pätke. Kymmenkunta viikkoa toimi alussa hyvin, sen jälkeen alkoi tuo. Harvialle lähetetty asiasta useita valituksia, ei vastausta. Keskus vastaa ja joskus yhdistääkin eteenpäin, mutta sitten seisot jonossa eikä jono etene. Toivottomuus jo vallannut. Saunaa ei voi käyttää.
Omassa kiukaassa kiviä 90 kg. Pehmentää mukavasti löylyjä ja sopii mainiosti myös kerrostaloon. 700 euroa muistaakseni maksoin eli ei se halvin, mutta ei kalleinkaan.