Olen ulkomaalainen, haluisitko kysyä jotain?
Kommentit (22)
Mistä päin olet kotoisin?
terveiset tutuille!!
eroon, niin kysyn:
Käytätkö, käyttäisitkö tai oletko koskaan käyttänyt hyväksesi etuuksia mitä meiltä ilmaiseksi tai halvalla saat?
Tämä on ehkä törkeä kysymys, mutta kun yritän päästä omista ennakkoluuloistani eroon, niin kysyn:
Käytätkö, käyttäisitkö tai oletko koskaan käyttänyt hyväksesi etuuksia mitä meiltä ilmaiseksi tai halvalla saat?
Vain huonoja vastauksia.
Mies? Lapsia? Muita sukulaisia Suomessa? Muissa maissa?
Mitä suomalaisten olisi hyvä oppia? Siis sellaista, joka sinun mielestäs iauttaisi meitä eteenpäin ja onnellisemmiksi?
eroon, niin kysyn:
olen ollut vain kerran sossun asikkaana koska oli perhe ongelmia. oikeasti täällä mitään ei saa ilmaiseksi, enkä minä saa muita etuuksia kuin mitä te saatte, (kotihoidontuen ja asumistuen)
on 2 poikaa ja mies on töissä. On isä ja veli
( veljen vaimo ja 2kk vauva). Sukulaisia on Euroopassa. hmm nyt tuli paha kysymys; olen siitä mieltä että ei ole mitään mitä suomalasiten pitäisi oppia, vaan toiseen päin. Siellä on niin paljon sellaista mitä pitäisi muutta.
velkarahalla muiden elämisen vaikka ne ampuu toisiaan uskonnon takia?
että olette päässeet koko perhe turvaan sodan keskeltä. Mulla oli aikoinaan kosovolaisia kavereitakin, juuri siihen aikaan kun aloitte päästä länsimaihin turvaan. Muistan kun heillä tarjottiin todella kuumaa teetä ;)
Millainen tilanne siellä on nyt?
siellä on rauhallista mutta joskus uutisista kun katsot niin tulee ongelmia serbien kanssa, mutta muuteen aika hyvää tilanne siellä nyt on, mutta en menisi siellä vielä asumaan. Koska siellä ei ole sähköä, vettä, lampöä eikä töitä. Olimme syksyllä ja siellä oli +25 astetta, mutta lokakuun jälkeen oli todella kylmää.
velkarahalla muiden elämisen vaikka ne ampuu toisiaan uskonnon takia?
en osa antaa sulle tähän vastausta.
että olette päässeet koko perhe turvaan sodan keskeltä. Mulla oli aikoinaan kosovolaisia kavereitakin, juuri siihen aikaan kun aloitte päästä länsimaihin turvaan. Muistan kun heillä tarjottiin todella kuumaa teetä ;)
oli kyllä aika rankka, mutta sitten kun tulimme tänne niin tuntui että uskomatonta, tämä ei voi olla totta! Täällä oli ja on niin kaunista.
Mutta mikä oli parasta kun tulimme tänne niin päästiin heti kuumaan suihkuun. Ja kunnon ruokaa.
Jumalan siunausta sinun ja perheesi elämään :)
abdullahin, herodeksen, siwan..?
Ettei ihan rasistisia oltais.
Katsoin juuri yhden dokkarin, siinä oli neljä ihmistä jotka olivat kokeneet kidutusta.
Yksi heistä asui Suomessa, kahdella oli oleskelulupa, yksi oli anonut oleskelupaa muttei saanut.
Tosi järkyttävä juttu, se nuori mies joka ei saanut oleskelulupaa ja karkoitettiin,
joutui pakoilemaan ja piilottelemaan omassa maassaan 3 kk. SEn verran sitä saatiin seurattua.
Sen jälkeen ei SPR eikä mikään muukaan virallinen taho saanut häneen enää mitään yhteyttä.
Ilmeisesti se sitten tapettiin siellä .
Katsoin juuri yhden dokkarin, siinä oli neljä ihmistä jotka olivat kokeneet kidutusta.
Yksi heistä asui Suomessa, kahdella oli oleskelulupa, yksi oli anonut oleskelupaa muttei saanut.
Tosi järkyttävä juttu, se nuori mies joka ei saanut oleskelulupaa ja karkoitettiin,
joutui pakoilemaan ja piilottelemaan omassa maassaan 3 kk. SEn verran sitä saatiin seurattua.Sen jälkeen ei SPR eikä mikään muukaan virallinen taho saanut häneen enää mitään yhteyttä.
Ilmeisesti se sitten tapettiin siellä .
en ole seuranut tämän dokumentin
Tietenkin niitä kerrotaan turvapaikan toivossa. Huvitti itseänikin kun katsoin sen dokumentin
Mistä päin olet kotoisin?