Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kyllä todellakin hyvinvointivaltio!

Vierailija
14.02.2012 |

Sairastuin pari vuotta sitten vakavasti, iso leikkaus on nyt käyty läpi ja sairaus on saatu lääkkeiden avulla pysymään kurissa. Sairauden myötä meni oikeus tehdä työtäni, johon minulla oli koulutus ja vakipaikka.

Nyt aloin opiskella uutta ammattia, jotta joskus työlistyn uudelleen, tosin olisin saanut myös eläkepaperit saman tien, sairauteni on niin vakava, että kohdallani ei voi edellyttää opiskelua/työn tekoa. Halusin itse kuitenkin alkaa opiskella, olen mielestäni vielä liian nuori eläkkeelle.

Mutta siis itse aiheeseen. :) Eli hämmystyin jotenkin kun aloin saada kelalta päätöksiä tuista joita saan opiskelun ajan (4v). Hakemukset täytin sosiaalityöntekijän kanssa, joten en edes osannut odottaa näin paljon tukia.

Eli saan:

kansaneläkettä: 980e

kuntoutusraha: 200e

Vammaistuki: 200e

asumistuki: 480e

koulutarvike määräraha 380e/lukuvuosi

Eli yhteensä saan tukia valtiolta, eli suomelta kk:ssa 1860e

Ei tässä kyllä muuta voi sanoa kuin, että Suomi todellakin on hyvinvointivaltio. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muuten uskottava tarina mutta kukaan Suomessa ei saa kansaneläkettä 980e/kk.

Vierailija
2/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opiskelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kansaneläkkeen täysi määrä on 608,63 euroa kuukaudessa.

Vierailija
4/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prosenttia tuloistaan.

Vierailija
5/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin pari vuotta sitten vakavasti, iso leikkaus on nyt käyty läpi ja sairaus on saatu lääkkeiden avulla pysymään kurissa. Sairauden myötä meni oikeus tehdä työtäni, johon minulla oli koulutus ja vakipaikka.

Nyt aloin opiskella uutta ammattia, jotta joskus työlistyn uudelleen, tosin olisin saanut myös eläkepaperit saman tien, sairauteni on niin vakava, että kohdallani ei voi edellyttää opiskelua/työn tekoa. Halusin itse kuitenkin alkaa opiskella, olen mielestäni vielä liian nuori eläkkeelle.

Mutta siis itse aiheeseen. :) Eli hämmystyin jotenkin kun aloin saada kelalta päätöksiä tuista joita saan opiskelun ajan (4v). Hakemukset täytin sosiaalityöntekijän kanssa, joten en edes osannut odottaa näin paljon tukia.

Eli saan:

kansaneläkettä: 980e

kuntoutusraha: 200e

Vammaistuki: 200e

asumistuki: 480e

koulutarvike määräraha 380e/lukuvuosi

Eli yhteensä saan tukia valtiolta, eli suomelta kk:ssa 1860e

Ei tässä kyllä muuta voi sanoa kuin, että Suomi todellakin on hyvinvointivaltio. :)

Vierailija
6/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa läheskään noin paljoa rahaa käteen vaikka olen vakituisessa duunissa.

Vierailija
7/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusvelvollinen?

Vierailija
8/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saan vielä lapsilisän yh korotuksella. Asumme 72n kolmiossa ja vuokra on 642e veden kanssa. 4% veroja lähtee tuosta kansaneläkkeestä ja kuntoutusrahasta. Asumistuesta ja vammaistuesta ei mene veroa.

ap

Vierailija
9/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet ovat sellaiset että pärjäät jotenkuten yksinhuoltajana lapsiesi kanssa sairaudestasi huolimatta. Ei noilla tuilla kuitenkaan rikastumaan pääse ja onkin varmasti ihan hyvä ratkaisu lähteä uudelleenkouluttautumaan. Tsemppiä opintoihin ja hyvää vointia!

Vierailija
10/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työtä teit aikaisemmin ja mitä opiskelet nyt? Onko hyvät työllistymismahdollisuudet?

Vierailija
11/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saan vielä lapsilisän yh korotuksella. Asumme 72n kolmiossa ja vuokra on 642e veden kanssa. 4% veroja lähtee tuosta kansaneläkkeestä ja kuntoutusrahasta. Asumistuesta ja vammaistuesta ei mene veroa.

ap

Normaalit ihmiset eivät ole noin hyvin hyysättyjä.

Vierailija
12/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kansalaiseläke on?

Vierailija
13/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisilla ole noin yleisesti ottaen yhtä hyvät mahdollisuudet vapailla työmarkkinoilla kuin muilla, joten ei se kansaneläke plus takuueläke plus asumistuki varsinaista luksusta ole, vaikka onneksi mahdollistaa normaalin elämän.

Vierailija
14/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin äskön väärän sanamuodon asun siis yhden lapsen kanssa kaksin 72n kolmiossa.

Olin ennen suuhygienisti, sitä työtä kerkesin tehdä vain 2 vuotta :( Nyt opiskelen sosionomiksi. :) Siis tuo minun eläke koostuu eläkevakuutusyhtiön kuntoutustuesta ja kelan kansaneläkkeestä.

ap

Vierailija
15/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöön jää kuukaudessa noin 300e. :)

ap

Ja kiitos onnen toivotuksista, eiköhän se taas tästä. :)

Vierailija
16/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmisille maksetaan tukia säästettäväksi:)

vaikka ottaisin itsekin :D

Vierailija
17/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin äskön väärän sanamuodon asun siis yhden lapsen kanssa kaksin 72n kolmiossa.

Olin ennen suuhygienisti, sitä työtä kerkesin tehdä vain 2 vuotta :( Nyt opiskelen sosionomiksi. :) Siis tuo minun eläke koostuu eläkevakuutusyhtiön kuntoutustuesta ja kelan kansaneläkkeestä.

ap

itsekin suuhygienisti. Mikä sattuma! Mikä ikäsi on.?Hmm...sinulla siis vamma mikä estää entisen työn? Millaista uusi työ tulee olemaan entä palkka?

t:se joka kysyi opiskelusta.

Vierailija
18/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 vuotta. Minulla on hermostollinen sairaus, joka aiheuttaa tällä hetkellä pahiten oireita oikeaan käteen, käsi vapisee ja sitä on mahdoton kontrolloida. Eli en voi toimia entisessä työssäni, koska siihen nyt tarvitaan vakaita käsiä. uusi työni tulee olemaan lähinnä istumatyötä, voin esim työskennellä laitoksissa, vankilassa, sairaaloissa sosiaalityöntekijänä. Siihen hommaan riittää, että yksi käsi toimii, onneksi olen vasen kätinen. :) Palkka tulee käsittääkseni ainakin alussa olemaan hiukan huonompi kuin edellisessä työssä, mutta ainahan se eläkkeen voittaa. :) ap

Vierailija
19/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 vuotta. Minulla on hermostollinen sairaus, joka aiheuttaa tällä hetkellä pahiten oireita oikeaan käteen, käsi vapisee ja sitä on mahdoton kontrolloida. Eli en voi toimia entisessä työssäni, koska siihen nyt tarvitaan vakaita käsiä. uusi työni tulee olemaan lähinnä istumatyötä, voin esim työskennellä laitoksissa, vankilassa, sairaaloissa sosiaalityöntekijänä. Siihen hommaan riittää, että yksi käsi toimii, onneksi olen vasen kätinen. :) Palkka tulee käsittääkseni ainakin alussa olemaan hiukan huonompi kuin edellisessä työssä, mutta ainahan se eläkkeen voittaa. :) ap

Itse haluisin pois asiakaspalvelusta ja stressaavasta työstä vaikka toisaalta se ihan kivaa onkin mutta minulla sosiaalisten tilanteiden pelko. ;) En vain tiedä sitten uutta ammattia ja sama palkka ainakin pitää olla.

t:se sama suuhygienisti

Vierailija
20/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityöntekijänä, siihen vaaditaan yliopistokoulutus! Sijaisuuksia voi tehdä sosionomin tutkinnolla epäpätevänä, mutta vakivirkaa ei voi saada. Kannattaisi ottaa selvää mihin sosionomi oikeasti voi työllistyä - työnimikkeitä toki on laidasta laitaan niin kuin työtehtäviäkin.

t. sosionomiopiskelija itsekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi