Minkä väriset seinät olohuoneeseen (sis. kuvat)
En jaksais millään kattoa tuota valkosta enää, mutta en oikein tiedä mikä muukaan väri seinään sopis kun on tämä niin sanottu sisustus kovin sekavan värinen... ja opiskelijana ei ole varaa tuota sisustusta uusia niin ajattelin jos tapetti tai maali piristäis. Ehdotuksia?
kuvat:
http://aijaa.com/004889565284
http://aijaa.com/006809565285
Kommentit (10)
Vaikka yhdelle seinälle jokin ruskea koristetapetti, muut seinät voisi maalata vaaleaksi, maitokahvin väriseksi tms.
mun mielestäni minkään värin kanssa, joten värikkääksi seinäksi käy mikä tahansa väri, josta itse pidät ja muiksi seiniksi joku vaalea, joka taittuu samaan suuntaan tai ei muuten riitele värikkäämmän kanssa.
Mä varmaan laittaisin yhdelle seinälle isokuvioisen tapetin ja kolme muuta maalaisin jollain kivalla tapetista poimitulla sävyllä.
NO, kunhan kirjoitin, mulla ei ole sisustussilmää. Tykkään väreistä, myös ruskeasta, mutta jotenkin se tuntui pliisulta ehdotukselta, jos väriä kerran kaipaat
Ei krääsää joka paikka täynnä. Värikkäämmät verhot ja tosiaan mikä vaan väri melkein käy
kalustus on niin neutraali. Laittaisin mielummin aika vaaleat koska sohva ja verhot on niin tummat, muuten voi pienetä ja pimetä huone liikaa. Ihan vaalea harmaakin sopisi.
vaikka isoon sisustustauluun ja kauniiseen valaisimeen. Ehkä pari sohvatyynyä lisää ja vaikka verhojen vaihto lisäks.
ja seinälle sohvan taakse iso taulu tai ryhmä tauluja. Niihin väriä, kaikki sopivat. Vaikka sohvatyynyjä lisäksi, taulujen ja maton väriin sopivia. Seinille en tekisi mitään.
Eihän tuossa ole mitään energiaa eikä lämpöä. Ruskeata en ottaisi ollenkaan sillä se ei sovi mustan kanssa on vaan tunkkanen ja melkeinpä haiseekin vanhalle tupakalle.
Valitse pääseinä ja tapetoi se isokuvioisella energisellä tapetilla. Siinä pitäisi olla joku limen sävy sopivasti mukana. Maalaa muut seinät vaaleammalla limeä korostavalla kiillottomalla maalilla esim. harmahtava vaalea oliivi.
Osta iso harmaasävyinen kokolattiamaton pala tai kaksi pienempää, jotka laitat rinnakkain. Mattojen tulisi peittää 2/3 lattiasta. Reunat voi kanttauttaa.
Verhot ja tyynyt voit myös uusia sopiviin väreihin. Yleensä verhot tulisi olla pienessä huoneessa joku auringon sävyistä tai harmaasta valkoiseen! Tyynyissä voi olla kaikkea väriä mitä on muutenkin huoneessa.
Parasta jos siustat oman värikarttasi mukaan!!
Jos haluat pientä muutosta pienellä rahalla, niin tapetoi vain yhden seinän uudella tapetilla. Valitse joku suurikuvioinen tapetti lempivärissäsi ja kämppä on kuin uusi :)
Ekasta kuvasta tuli mieleen että suklaanruskea. Mutta toisen kuvan kohdalla ajatukset leijailivat ruskeanharmaan suuntaan.