Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17.v tyttö ja 19.v poika odottavat vauvaa, mitä mietteitä?

Vierailija
13.02.2012 |

Minua -rehellisesti- sanottuna säälittää.

Olen itsekin saanut esikoiseni nuorena, + 20 luitenkin ja en kyllä tajua mikä kiire on saada lapsia noin teininä kun ei sille lapselle ole tarjota mitään. No rakkautta, joojoo, mutta se ei kun tässä maailmassa riitä pelkkä rakkaus.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt rakkaus, nyt sillä naisella on jo pari muuta lasta toiselle miehelle, onkohan 18vieläkään.?

Vierailija
2/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olisikin kierrättää.

Kalliit harrastuksetkin tulevat kun lapset ovat isompia. Kyllähän sitä siihen mennessä ehtii nuoretkin hommata sen koulutuksen ja työpaikan.

Yllättävän vähällä lapsikin pärjää, mutta jos opettaa siihen, että kaiken pitää olla hienoa, uutta ja kallista, niin ei nyt silloin pärjääkään pienellä summalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä alaspäin, mutta itseä en olisi voinut kuvitella tuossa iässä tuollaisessa tilanteessa. Jotku haluu nuorina/erittäin nuorina vanhemmiksi ja mun mielestä se on ok, jos on murrosiät yms. ohitettu.

Vierailija
4/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saattaisin sanoa ihan ääneen, että "olis niitä helpompiakin elämänpolkuja ollut, mutta nyt näin ja eteenpäin."

Ai millä oikeudella sanoisin noin? Koska olen ollut samassa tilanteessa, ja vaati ihan helvetillisiä ponnistuksia, pirusti työtä ja vahvan panssarin tässä yhteiskunnassa selvitä kunnialla "aikuiseksi" asti.

Nyt kun katson teiniäni, niin voin olla todella ylpeä - ja jakaa sen ex-miehen kanssa.

Vierailija
5/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon heille onnea ja toivon että pysyisivät yhdessä, sen lapsen vuoksi.

En kyllä ole sitä mieltä ettei heillä ole lapselle tarjota mitään. Varmasti on. Tai ainakaan se ei ole iästä kiinni.

Itse olen saanut esikoiseni 27v.

Vierailija
6/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliä tunnen, mutta omapahan on asiansa. En puutu

Vierailija
7/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tajuavatkohan vielä, miten paljon se oma maailmankuva vielä muuttuu ja miten vaikeaa voi olla, kun tuo vauvan siihen oman muuttuvan maailmansa keskelle. Itse kuvittelin olevani valmis aikuinen jo mennessäni naimisiin 20-vuotiaana, mutta kylläpä sitä vaan on aikalailla kasvettu sen jälkeenkin vielä. Tosin saman miehen kanssa, että ei se ihan paska päätös ollut vaikka tulikin nuorena tehtyä.

Mutta aivan uskomattoman hienoahan se on, etenkin jos vauva on suunniteltu, ja jos on vakaa aikomus kasvattaa lapsi hyvin ja vielä onnistuukin siinä. Tunnen pari "teiniäitiä" (19-vuotiashan on vielä teknisesti "teini") ja vähintään kohtuullisen hyvin niillä on mennyt. Ja toisaalta erittäin vakaassa tilanteessa ollut 30-vuotias ystäväni erosi miehestään heti kun lapsi oli syntynyt. Ei se ikä aina kaikkea kerro tai ole takuu mistään.

Vierailija
8/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa eikä lähtenyt lätkimään

terv. 21-vuotiaana ei-toivotun lapsen saanut

Vierailija
9/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin heittää nuoruutena hukkaan.

Ei se lapsi tuo onnea ja autuutta, päinvastoin.

ja jos mies lähtee lätkimään, minkä varmasti tekee kun rupeaa menojalkaa vipattaa, jää nuori äiti yksin lapsensa kanssa. Siinä sitten mummot ja mammat joutuu hoitaa lasta kun äidilläkin alkaa menovaihde käynnistyä kunnolla. Tekee mieli mennä ravintoloihin, diskoihin ja matkustella.

Idioottimaista touhua ei voi muuta sanoa.

Mutta tehköön mitä haluaa, onneksi ei ole mun ongelma.

Vierailija
10/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin turpiin vaan ja onnea. Muukaan kai auta kuin luvata tarjota tukea ja apua ja sanoa että luottaa kyllä heihin, vaikkei ihan vielä luottaisikaan. Useista nuorista vanhemmista tulee onneksi ihan hyviä vanhempia lapsilleen, vauvat ovat hyviä opettamaan.

Vierailija
11/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeä ei ole kenelläkään

Vierailija
12/12 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olivat 18v ja 19v (eivät siis enää edes ihan pikkuteinejä). Mies oli armeijassa (lukio suoritettuna) mutta äidillä ei ollut töitä eikä mitään koulutusta. Toinen lapsi syntyi alle kaksi vuotta myöhemmin. Hyvin he ovat lapset hoitaneet ja kasvaneet tosi paljon henkisesti, mutta ei voi kyllä väittää, että lapsilla olisi ollut hyvät lähtökohdat tai kaikki tarpeellinen, kun toinen on armeijassa/opiskelee ja toinen on minimirahoilla kotona. Päivääkään eivät ole siis tehneet töitä lasten syntymän jälkeen eikä mitään säästöjä tietenkään ole. Joo, ei lapsi tarvitse kaikkea materiaa, mutta ei ole kyllä musta kenenkään etu, ettei ole varaa mihinkään harrastuksiin tai edes kunnollisiin ja lämpimiin ulkovaatteisiin ja monipuoliseen ja terveelliseen ruokaan. Auto on niin vanha romu, etten uskaltaisi lapsiani sen kyytiin laittaa ja asuinalue sellainen, ettei lapsia uskalla päästää yksin pihalle vielä kouluikäisinäkään. Mies valmistuu kohta puoliin ammattikorkeasta ja nainenkin on löytänyt jonkun alan, jota opiskella, eli muutaman vuoden päästä helpottaa.