Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia doulasta?

Vierailija
13.02.2012 |

No nyt se sitten tuli tämäkin mutka matkaan. Synnytys käynnistetään ja isovanhemmat lomamatkalla samaan aikaan. Mietin, kuka tulisi mukaan synnytkseen, jos mies joutuu olemaan lapsen kanssa kotona. Ei oikein ystävistä lapsen hoitoon synnytyksen ajaksi... Miten kanssasisaret olette ratkoneet samanlaiset pulmat?

Eli onko täällä doulaa käyttäneitä linjoilla? Mitä kokemuksia, kannattaisiko kääntyä doulan puoleen vai kysynykö kaveria synnärille tsemppikaveriksi??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaiskohan se isä mahollisesti mukaan? Miten ois jos pyytäsitte vaikka MLL hoitajan päiväksi tai yrittäsitte jotenkuten saada hoitajan kuitenkin. Oma mies ei varmasti ois jäänyt pois synnytyksestä jos vaan jotenkuten sinne pääsee. Onko teillä naapureihin esim. läheiset välit? Kaikki ymmärtää ja haluaa auttaa kun tilanne on tuommonen.

Vierailija
2/3 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän funktio synnytyksessä on ihan eri kuin doulan tai miehen. Doula ymmärtääkin jotain synnyttämisen päälle, saattaa osata kivunlievitysjuttuja, esim akupunktiota tai muuta, hänellä on usein kymmenien synnytysten kokemus takanaan ja hän on siellä nimenomaan sinua tukemassa ja auttamassa.

Ystävä taas, no, niiden valinnassa synnytykseen saa olla tarkkana. Minun pelkoni siinä että otan ystävän synnytykseen olisikin se että alkaisin kantaa huolta enemmän läheisen voinnista kuin keskittyä synnytykseen. Siksi siis doula olisi "helpompi" koska hän on siellä tavallaan vain minun synnytystäni varten, meillä ei tarvitse olla sinällään ihmissuhdetta.

En tiedä ymmärrätkö mitä ajan takaa, mutta siis itse ottaisin kaikista mieluiten doulan ja siihen ehkä lisäksi vielä jonkun läheisen ainakin joksikin hetkiksi, enimmäkseen odottelemaan kanssani tms.

Doula pitää muuten varata ajoissa, ainakin muutamaa kuukautta ennen kannattaa jo kysellä.

Eikö ole muuten mahdollista varata lapselle hoitajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, kiitos kaikille vastanneille. hyviä ajatuksia, kun täällä raskaushormooneissani olen miettinyt, että miten sen synnytyksen ja lapsenhoitamisen järjestän.

joo ymmärsin pointin tuossa, että mies ensisijaisesti olisi mukana, mutta mietittiin, että jos se synnytys sitten kestää ja kestää, niin hoitajalle pienen antaminen taas oma juttunsa...

ja sitten todellakin hyvä huomio tuo, että doula on vain minun synnytystä varten, että hänen voinnista minun ei tarvitse alkaa huolehtia. vaikka olisi kuinka läheinen ystävä, voi siinä ärräpäät lennellä ja varmasti lentelee, että olisiko se synnäri kuitenkaan ystävän paikka...

joo synnytykseen olisi se parisen kuukautta vielä, ohimennen tuli puhetta vanhempien reissusta tänään ja siinäpä sitten tajusin tän tilanteen.

hmm. naapureissa ei oikeen ole ketään kelle lapsen jättäisi, vanhuksia kaikki tai sitten aivan tuntemattomia. hmm...

taidankin huomenna ottaa selvää doulasta, ja tietty ehkäpä vielä kysyn, että pystyyvätkö vanhemmat vaihtamaan reissunsa ajankohtaa...

kiitos viesteistä vielä, kyllä tän saa järjesteltyä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi