Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan kamalat PMS-oireet

Vierailija
13.02.2012 |

Olen ihan räjähtämispistessä ennen kuukautisia, ellen sitten ole täysin apaattinen ja voimaton. Fyysinen vointi ei ole paha, pientä vatsan nipistelyä, päänsärkyä ja nesteen kertymistä. Mutta henkisesti tämä on aika kamalaa, suutun helposti, itken jatkuvasti tai olen muuten yliherkkä. Tekee mieli vetäytyä peiton alle.

Hyvänäkin kautena itken kaksi päivää ennen menkkoja 90% varmuudella, huonona kautena viikon verran lähes joka päivä. Oireiden vakavuuteen vaikuttavat paljon vuodenaika ja stressin määrä, ja tietenkin yleinen mieliala. Juuri nyt kun kaikki uukin ahdistaa, PMS ei ole niin shokeeraava, mutta itkettää koko ajan. Kesällä ja loma-aikaan se pääsee yllättämään, kun itku tulee out of the blue.

Muita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on apeutta, mutta ne fyysiset oireet on pahimmat. Makaan vain sohvalla ja kiskon kipulääkettä huiviin, kun en pysty niidenkään avulla tekemään mitään.

Vierailija
2/5 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina hyvin rauhallinen ja lehmänhermoinen mutta tänään olen kiukutellut kaikille ilman syytä,ja lapsille karjuin aamusta oikein kunnolla..Toki myös turvottaa,vituttaa ja mahaan sattuu :D Vääntäydyin äsken väkisin lenkille etten murhaa ketään ja kestihän se hyvä mieli melkein tunnin jopa.

Olin muista syistä mielialalääkityksellä ja myös pms-helpotti,nyt olen sen lopettanut ja sen kyllä huomaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts... Ja joo, endometrioosiin verrattuna tää ei oo mitään. Mutta halusin silti jakaa asian, kun se vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti kaikkeen.

Toisaalta asiaa helpottaa kummasti se, että kun tuntee kiertonsa, ymmärtää mistä mielialan heittely johtuu, osaa odottaa sitä ja tietää sen myös menevän ohi.

On ihan hullua, miten sama tilanne/asia/elämä voi yhtenä päivänä olla ihan ok ja toisena syöstä jonnekin syövereihin.

Vierailija
4/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tuon viestin älkeen syömään magnesiumia ja sinkkiä joka päivä. Joko syynä on kaamosmasennuksen helpottaminen tai joku tekijä x, tai sitten nuo ravintolisät ihan oikeasti toimivat - ei itkua, ei raivoa, eiä juurikaan turvotusta, rintojen arkuutta tai muuta. Olen taivaassa.

Vierailija
5/5 |
30.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee jo kolme päivää ihan itkuisena, unettomana ja alamaissa. Mies onneksi tietää mistä on kyse ja suhtautuu hellyydellä. En hae häneltä erityishuomiota, mutta saatan sanoa, että "taas maailma kaatuu niskaan, ota kainaloon, sano että rakastat mua".

41v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi