Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko mielipiteenne työkaverille suoraan muista kuin työasioista?

Vierailija
13.02.2012 |

Mua suoraan sanottuna ärsyttää työkaverini. Ollaan läheiset kollegat, joten hänen seuraansa ei oikein voi välttää.

Hän kertoo aina kaikenlaisia juttuja yksityiselämästään ja odottaa, että alkaisin puolustella häntä ja kauhistella muita ihmisiä. Kertoo esim. riidoistaan naapurin kanssa ja odottaa, että minä alkaisin komppaamaan häntä siitä, miten kamala ja tyhmä hänen naapurinsa on. Työkaverin juttujen perusteella vikaa on vähintään yhtä paljon myös työkaverissa kuin naapurissa ja en näin ollen lähde mukaan juttuihin, totean vai "aha" tai "vai niin" tms. Tämä johtaa siihen, että meillä on jatkuvasti ihmeellisiä keskusteluita. Toisaalta en katso tehtäväkseni arvostella työkaverin tekemisiä, ei hänen vapaa-aikansa mulle kuulu.

Tämän tyyppisiä esimerkkejä tulee joka päivä. Paljon asioita, jotka liittyy lapsiin ja arkielämään, ja joita en lähde kommentoimaan, koska minustä pääsääntöisesti työkaveri toimii väärin tai tyhmästi.

Sanoisitko tuollaisista asioista suoraan asiallisesti mielipiteesi, jotta toinen lopettaisi juttunsa, vaikka on mahdollista että hän loukkaantuu ja nämä asiat eivät työjuttuihin millään tavalla kuulu? En toisaalta jaksaisi kuunnella hänen juttujaan koko ajan joka päivä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi